handel towary konsumpcyjne nauka/edukacja/szkolenia
Rozwój w gastronomii odpowiedzią na wyzwania
Podnoszenie kompetencji można obecnie uznać za obowiązek w każdej branży. Jest to szczególnie istotne w sektorze HoReCa, skupionym na obsłudze klienta. Aby odpowiadać na potrzeby gości, należy na bieżąco obserwować zmieniające się trendy czy też skutecznie wykorzystywać nowoczesne technologie. Z pomocą przychodzi Akademia Inspiracji MAKRO z bogatą ofertą dedykowanych warsztatów.
Według raportu „Polska na Talerzu 2023” przygotowanego przez sieć hurtowni MAKRO Polska jednym z wyzwań wskazywanych przez blisko 80% przedstawicieli branży HoReCa jest niska kompetencja kadry, wynikająca z problemu z zatrudnieniem niewystarczająco wykwalifikowanych pracowników. Choć 2/3 respondentów w trakcie procesu rekrutacji zwraca uwagę na umiejętności i doświadczenie zawodowe, prawie 40% preferuje zatrudnienie młodej osoby do przeszkolenia.
Z odpowiedzią na powyższe wyzwania przychodzi Akademia Inspiracji MAKRO. To nowoczesne centra kompetencyjno-szkoleniowe dedykowane przedstawicielom branży HoReCa, znajdujące się w Warszawie i Krakowie. W skład zespołu pod przewodnictwem Rafała Zaręby, Executive Chefa Akademii Inspiracji MAKRO, wchodzą 2 shadow szefów oraz 21 uznanych w branży trenerów, wśród których znajdziemy między innymi: Marcina Przybysza, Pawła Trzaskowskiego czy Giancarlo Russo. Trenerzy Akademii Inspiracji oferują także profesjonalne doradztwo w całej Polsce.
Bogata oferta składa się z 4 kategorii warsztatów, takich jak kulinarne (między innymi: Steki i tatary czy Menu okolicznościowe – desery świąteczne), cukiernicze (między innymi: 5-dniowy kurs cukierniczy, Wypieki z ciasta francuskiego), obsługa gości (Serwis kelnerski czy Warsztat Barmański) oraz menadżerskie (Zarządzanie zespołem w gastronomii czy Fotografia i stylizacja kulinarna). Tematyka poszczególnych szkoleń pozwala przedstawicielom branży przygotować się na wyzwania związane z nadchodzącym sezonem.
– Cały czas obserwujemy sytuację na rynku i na bieżąco odpowiadamy na potrzeby branży HoReCa – mówi Dorota Nagadowska, Menadżer Pionu Rozwoju Talentów i Akademii Inspiracji MAKRO – Wśród konsumentów wzrasta świadomość, a w związku z nią oczekiwania wobec obsługi oraz sposobu przygotowywania dań. Dlatego w Akademii Inspiracji MAKRO przedstawiciele sektora gastronomicznego znajdą holistyczną ofertę szkoleń dotyczących zarówno umiejętności twardych, jak i kompetencji miękkich – dodaje.
Kursy prowadzone są w odpowiednio dobranej formule tak, żeby każdy uczestnik mógł jak najwięcej się nauczyć. W ofercie znajdują się zarówno warsztaty dla poziomu podstawowego, jak i zaawansowanego. Ponadto chętni mogą wybierać spośród szkoleń stacjonarnych i online.
Wzrastające zainteresowanie edukacją w sektorze HoReCa oraz skuteczność warsztatów prowadzonych przez Akademię Inspiracji potwierdza fakt, że restauratorzy chętnie biorą udział w kolejnych kursach.
– Poszukując szkoleń odpowiednich do moich potrzeb, znalazłem w internecie informacje o Akademii Inspiracji MAKRO. Każdy warsztat daje dużą dawkę wiedzy i porządkuje to, czego dotychczas się nauczyłem, otwierając jednocześnie głowę na nowe pomysły. Nie jestem w stanie wskazać konkretnego kursu, który podobał mi się najbardziej, bo każdy z nich wniósł coś do mojej kuchni – mówi Adrian Ośko, szef kuchni w Hotelu Trzy Róże z Lublina. – Bardzo dobrze odbieram warsztaty prowadzone przez Rafała Zarębę, Michała Węcławka czy Dariusza Nikodemskiego oraz innych trenerów współpracujących z Akademią. Lubię ich sposób przekazywania wiedzy – dodaje.
kontakt dla mediów
Michał Skup
michal.skup@makro.pl
informacje o firmie
--
MAKRO Polska jest wiodącą na polskim rynku siecią hurtowni, specjalizującą się w obsłudze hoteli, restauracji i firm cateringowych (HoReCa) oraz sektora handlu tradycyjnego (Traders). Klienci profesjonalni korzystają z unikalnego modelu wielokanałowego MAKRO – zakupów
w wielkoformatowych halach oraz rozbudowanej usługi dostaw (Food Service Distribution, FSD) – a wszystko to ze wsparciem cyfrowym. MAKRO wspiera również konkurencyjność przedsiębiorców, oferując innowacyjne rozwiązania, specjalnie dostosowane usługi, doradztwo biznesowe oraz programy ESG. Strategia Zrównoważonego Rozwoju jest istotnym filarem działalności firmy.
METRO, globalna sieć, do której należy MAKRO, jest jednym z największych na świecie koncernów handlowych. METRO działa w ponad 30 krajach i zatrudnia ponad 89 000 osób na całym świecie.
Więcej informacji znaleźć można na stronie www.makro.pl
kontakt dla mediów
Michał Skup
michal.skup@makro.pl
informacje o firmie
--
MAKRO Polska jest wiodącą na polskim rynku siecią hurtowni, specjalizującą się w obsłudze hoteli, restauracji i firm cateringowych (HoReCa) oraz sektora handlu tradycyjnego (Traders). Klienci profesjonalni korzystają z unikalnego modelu wielokanałowego MAKRO – zakupów
w wielkoformatowych halach oraz rozbudowanej usługi dostaw (Food Service Distribution, FSD) – a wszystko to ze wsparciem cyfrowym. MAKRO wspiera również konkurencyjność przedsiębiorców, oferując innowacyjne rozwiązania, specjalnie dostosowane usługi, doradztwo biznesowe oraz programy ESG. Strategia Zrównoważonego Rozwoju jest istotnym filarem działalności firmy.
METRO, globalna sieć, do której należy MAKRO, jest jednym z największych na świecie koncernów handlowych. METRO działa w ponad 30 krajach i zatrudnia ponad 89 000 osób na całym świecie.
Więcej informacji znaleźć można na stronie www.makro.pl