handel środowisko naturalne/ekologia

Ponad 13 ton ubrań i 89 mln litrów zaoszczędzonej wody - Carrefour podsumowuje drugą edycję akcji z zakresu gospodarki cyrkularnej

11.07.2024 | Carrefour Polska

Carrefour Polska podsumował zainicjowaną w kwietniu br. współpracę z firmą Ubrania Do Oddania. Druga, trwająca miesiąc, akcja pod hasłem “Nie wyrzucaj, oddaj w Carrefour”, cieszyła się jeszcze większym zainteresowaniem klientów, niż poprzednia. Dzięki temu sieć zebrała w tym czasie blisko 14 ton ubrań - 3,5 raza więcej, niż w roku ubiegłym. Angażując się w akcję z obszaru gospodarki cyrkularnej, sieć przyczyniła się do zaoszczędzenia ponad 89 mln litrów wody i ograniczenia emisji ponad 184 ton CO2

Od 25 marca do 30 kwietnia br. w ponad 50 sklepach Carrefour klienci już po raz drugi mogli oddawać swoje używane ubrania w zamian za e-kupony o wartości 10 zł do wykorzystania w sklepach sieci. Aby otrzymać kupon, każdy klient musiał przynieść do sklepu minimum 10 sztuk używanej odzieży.

W przekazanych do Ubrania Do Oddania  968 paczkach ze sklepów Carrefour z całej Polski było aż 13,6 tony używanych ubrań. Ten 3,5 raza większy niż w przypadku pierwszej edycji wynik przełożył się na zaoszczędzenie ponad 89 mln litrów wody i ponad 184 tony CO2, które nie zostały wyemitowane do atmosfery. Wprowadzone do drugiego obiegu ubrania to także 13,6 tys. zł, które sieć sklepów wraz z Ubrania Do Oddania przekazała na rzecz Fundacji Las na Zawsze, znanej z działań na rzecz ochrony lasów oraz zakładania nowych bioróżnorodnych obszarów leśnych w całej Polsce.

  • W ramach drugiej edycji naszej akcji organizowanej z Ubrania Do Oddania chcieliśmy jeszcze bardziej podkreślić jak istotnym elementem naszego rozwoju, jest wspieranie gospodarki cyrkularnej. Od dawna wprowadzamy w naszych sklepach innowacyjne rozwiązania, które pomagają ponownie wykorzystać cenne surowce, takie jak plastik, szkło czy aluminium. - mówi Sylwester Mroczek, Menedżer Rozwoju Działu Formatów i Konceptów Handlowych w Carrefour Polska. Nasza współpraca z Ubrania Do Oddania po raz kolejny udowodniła, jak prosto można wspólnie zająć się kolejną kategorią odpadów - tekstyliami. Jesteśmy dumni, że udało się zwrócić uwagę naszych klientów na problem niewłaściwej utylizacji ubrań. Ten wspaniały wynik pozwolił nam również, razem z UDO, przekazać wsparcie finansowe fundacji Las na Zawsze. Dziękujemy wszystkim, którzy wzięli udział w naszej akcji i przyczynili się do jej sukcesu. - podsumowuje Mroczek.

Przez cały okres trwania akcji, skorzystało z niej ponad 5000 klientów Carrefour, ale też klientów innych sieci handlowych. Łącznie za postawę ekologiczną w czasie wiosennych przeglądów szaf po zimie "Nie wyrzucaj i oddaj w Carrefour" klienci zostali nagrodzeni na kwotę  58 tys. zł. Wśród miast z największą liczbą zrealizowanych e-kuponów na podium znalazła się Warszawa, Wrocław i Kraków.

O Ubrania Do Oddania

Ubrania Do Oddania to marka, która w 2018 roku rozpoczęła rewolucję na polskim rynku odzieżowym. Łącząc ideę mody cyrkularnej i odpowiedzialnej konsumpcji. Serwis www.ubraniadooddania.pl zbiera odzież i akcesoria, przekazując organizacjom charytatywnym oraz placówkom edukacyjnym w ramach programu „Szkoła w Porządku” 1 zł za 1 kilogram przekazanych rzeczy. Celem UDO jest edukacja społeczeństwa i marek w zakresie fast fashion, odpowiedzialnego kupowania i wpływu branży tekstylnej na środowisko oraz redefiniowanie pojęcia drugiego obiegu na rynku tekstylnym i udowodnienie, że cyrkularność jest atrakcyjna i ważna. W lipcu 2022 roku marka nawiązała Partnerstwo z Komisją Europejską w zakresie wdrożenia w Polsce założeń Strategii Unii Europejskiej na rzecz zrównoważonych wyrobów włókienniczych o obiegu zamkniętym.

kontakt dla mediów
Dyrektor Komunikacji, Carrefour Polska
Izabella Rokicka

izabella_rokicka@carrefour.com

informacje o firmie

O Carrefour

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce ponad 900 sklepów w 6 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów hurtowo-dyskontowych, osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci 40 stacji paliw.

Carrefour, jako jeden ze światowych liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, która posiada ponad 14 000 sklepów w ponad 40 krajach. W 2022 r. Carrefour wygenerował sprzedaż w wysokości 90,8 miliarda euro. Grupa liczy ponad 350 000 pracowników, którzy pracują wspólnie, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim klientom produkty spożywcze wysokiej jakości, ogólnie dostępne i w atrakcyjnej cenie. Więcej informacji na www.carrefour.com oraz na Twitterze (@GroupeCarrefour) i na LinkedInie (Carrefour).

Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy.

załączniki

kontakt dla mediów
Dyrektor Komunikacji, Carrefour Polska
Izabella Rokicka

izabella_rokicka@carrefour.com

informacje o firmie

O Carrefour

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce ponad 900 sklepów w 6 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów hurtowo-dyskontowych, osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci 40 stacji paliw.

Carrefour, jako jeden ze światowych liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, która posiada ponad 14 000 sklepów w ponad 40 krajach. W 2022 r. Carrefour wygenerował sprzedaż w wysokości 90,8 miliarda euro. Grupa liczy ponad 350 000 pracowników, którzy pracują wspólnie, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim klientom produkty spożywcze wysokiej jakości, ogólnie dostępne i w atrakcyjnej cenie. Więcej informacji na www.carrefour.com oraz na Twitterze (@GroupeCarrefour) i na LinkedInie (Carrefour).

Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy.