wydarzenia transport

Samochód Roku Wirtualnej Polski 2024 wybrany. Poznaliśmy zwycięzców w 10 kategoriach

Po raz siódmy redakcje Autokult.pl i Autocentrum.pl wspólnymi siłami przetestowały 34 samochody. Cel był jeden – wybrać ten najlepszy na polskim rynku. Kandydaci rywalizowali w dziesięciu kategoriach - w jednej z nich głos oddany został internautom. Podczas uroczystej gali odbyło się wręczenie nagród.

3 dni, 34 samochody, 8 kategorii tematycznych, 2 główne kategorie oraz niezliczone kilometry pokonane w trakcie jazd testowych. Tak w liczbach można przedstawić siódmą edycję plebiscytu Samochód Roku Wirtualnej Polski. Dziennikarze Autokult.pl i Autocentrum.pl przyjrzeli się każdemu ze zgłoszonych pojazdów, by zestawić suche fakty z własnymi odczuciami.

Do plebiscytu dopuszczone były samochody, których premiera odbyła się między 1 kwietnia 2023 a 31 marca 2024 r. Zgłoszenia nie ograniczały się wyłącznie do całkowicie nowych modeli – w starciu brały udział także pojazdy, które doczekały się faceliftingu, nowej wersji silnikowej lub nowej wersji nadwozia.

Dziennikarze Autokult.pl i Autocentrum.pl sprawdzali kandydatów w każdy możliwy sposób – zarówno na postoju, jak i podczas jazd testowych – siadając nie tylko za kierownicą.

Tutaj nie decydowała wyłącznie moc, wygląd czy cena. W każdym przypadku brane były pod uwagę m.in. pozycja rynkowa, obecne trendy, nowinki techniczne, a także walory użytkowe czy przełomowość zastosowanych rozwiązań.

W tym roku 34 samochody rywalizowały o tytuły w 10 kategoriach:

  • Luksusowy Samochód Roku Wirtualnej Polski
  • Sportowy Samochód Roku Wirtualnej Polski
  • Użytkowy Samochód Roku Wirtualnej Polski
  • Stylowy Samochód Roku Wirtualnej Polski
  • Technologiczny Samochód Roku Wirtualnej Polski
  • Miejski Samochód Roku Wirtualnej Polski
  • Rodzinny Samochód Roku Wirtualnej Polski
  • Wnętrze Roku Wirtualnej Polski
  • Samochód Roku Internautów Wirtualnej Polski
  • Samochód Roku Wirtualnej Polski

Każdy zgłoszony pojazd automatycznie startował w dwóch kategoriach – głównej oraz internautów. O zgłoszeniu modelu do konkretnej kategorii tematycznej decydował importer, a nie nominacje redakcyjne.

Po przeprowadzeniu testów odbyła się dyskusja, a ostatecznie również przyznanie punktów. Każdy z jurorów w kategoriach tematycznych mógł wskazać trzech faworytów.

W niektórych kategoriach walka trwała do podliczenia ostatniego głosu. Ostatecznie redakcja wyłoniła następujących zwycięzców:

  • Luksusowy Samochód Roku Wirtualnej Polski – Aston Martin DB12
  • Sportowy Samochód Roku Wirtualnej Polski – Ford Mustang GT
  • Użytkowy Samochód Roku Wirtualnej Polski – Ineos Grenadier
  • Stylowy Samochód Roku Wirtualnej Polski – Alfa Romeo Giulia Q
  • Technologiczny Samochód Roku Wirtualnej Polski – BMW i5
  • Miejski Samochód Roku Wirtualnej Polski – Renault Clio
  • Rodzinny Samochód Roku Wirtualnej Polski – Kia EV9
  • Wnętrze Roku Wirtualnej Polski – Lexus LM
  • Samochód Roku Wirtualnej Polski – Hyundai Ioniq 5 N

W trwającym na przełomie maja i czerwca głosowaniu naszych czytelników przyznany został także tytuł Samochodu Roku Internautów Wirtualnej Polski. Najwięcej głosów zdobyła Toyota C-HR PHEV.

kontakt dla mediów
Michał Siegieda
Dyrektor Biura Komunikacji Korporacyjnej/Rzecznik Prasowy, Wirtualna Polska Holding S.A.
Michał Siegieda

michal.siegieda@grupawp.pl

Agata Chaber
Specjalistka ds. Zrównoważonego Rozwoju i Komunikacji, Wirtualna Polska Holding S.A.
Agata Chaber

agata.chaber@grupawp.pl

informacje o firmie

Grupa Wirtualna Polska to holding technologiczny, prowadzi działalność mediową, reklamową oraz e-commerce. Jest właścicielem Strony Głównej WP, posiada również specjalistyczne serwisy tematyczne, takie jak money.pl, WP SportoweFakty, benchmark.pl oraz rozwija usługi subskrypcyjne m.in. poprzez spółki Audioteka i Patronite. W branży e-commerce WP działa głównie w obszarach turystyki (m.in. wakacje.pl, Szallas Group, nocowanie.pl) i finansów konsumenckich (superauto.pl i totalmoney.pl). Wirtualna Polska nadaje również Telewizję WP dostępną naziemnie, na platformie cyfrowej, w najlepszych sieciach kablowych oraz usłudze Pilot WP.

 

załączniki

kontakt dla mediów
Michał Siegieda
Dyrektor Biura Komunikacji Korporacyjnej/Rzecznik Prasowy, Wirtualna Polska Holding S.A.
Michał Siegieda

michal.siegieda@grupawp.pl

Agata Chaber
Specjalistka ds. Zrównoważonego Rozwoju i Komunikacji, Wirtualna Polska Holding S.A.
Agata Chaber

agata.chaber@grupawp.pl

informacje o firmie

Grupa Wirtualna Polska to holding technologiczny, prowadzi działalność mediową, reklamową oraz e-commerce. Jest właścicielem Strony Głównej WP, posiada również specjalistyczne serwisy tematyczne, takie jak money.pl, WP SportoweFakty, benchmark.pl oraz rozwija usługi subskrypcyjne m.in. poprzez spółki Audioteka i Patronite. W branży e-commerce WP działa głównie w obszarach turystyki (m.in. wakacje.pl, Szallas Group, nocowanie.pl) i finansów konsumenckich (superauto.pl i totalmoney.pl). Wirtualna Polska nadaje również Telewizję WP dostępną naziemnie, na platformie cyfrowej, w najlepszych sieciach kablowych oraz usłudze Pilot WP.