sprawy społeczne nauka/edukacja/szkolenia

Wirtualna Polska partnerem programu „Stacja Galaxy. Bezpieczne miejsce w sieci”

„Stacja Galaxy. Bezpieczne miejsce w sieci” to program edukacyjny skierowany do dzieci, ich rodziców, opiekunów, a także do nauczycieli i szkół. Inicjatywa powstała we współpracy firmy Samsung i Wirtualnej Polski. Stanowi odpowiedź na wyzwania związane z bezpieczeństwem dzieci online, a jej celem jest kształtowanie odpowiedzialnej postawy dzieci i dorosłych w cyfrowym świecie.

Stacja Galaxy to program, który opiera się na wiedzy i doświadczeniach nauczycieli, pedagogów i ekspertów. Na stronie stacjagalaxy.pl można znaleźć bezpłatne materiały do pobrania, takie jak np. scenariusz lekcji dla nauczycieli pt. „Smartfon marzeń” czy Karty dla rodziców do pracy z dzieckiem. Ponadto w ramach programu odbywać się będą szkolenia dla nauczycieli zarówno w formie stacjonarnej, jak i online, webinary, konsultacje z trenerami kompetencji cyfrowych. Celem szkoleń będzie wzmocnienie kompetencji nauczycieli pracujących z dziećmi w edukacji wczesnoszkolnej w zakresie bezpieczeństwa cyfrowego, higieny cyfrowej oraz promocji zdrowego korzystania z technologii.

Dzieci coraz więcej czasu spędzają w sieci, co stawia nam nowe wyzwania. Chcemy pomóc im wykorzystywać wszystkie zalety internetu, jednocześnie chroniąc ich bezpieczeństwo i prywatność, dlatego z entuzjazmem i optymizmem przyłączamy się do tej ważnej inicjatywy. Jako największy wydawca mediów online w Polsce chcemy dzielić się narzędziami i wiedzą o cyberbezpieczeństwie. Bezpieczeństwo w sieci to jeden z kluczowych celów Wirtualnej Polski, który zawarliśmy w strategii zrównoważonego rozwoju na najbliższe lata mówi Agata Chaber, specjalistka ds. komunikacji i zrównoważonego rozwoju w Wirtualnej Polsce Holding.

Jako odpowiedzialny producent mobilnych technologii, Samsung nie tylko stawia na jakość naszych urządzeń, ale również dba o edukację dzieci, ucząc bezpiecznego poruszania się w cyfrowym świecie. Stacja Galaxy jest kwintesencją działań podejmowanych przez Samsung na rzecz dobrych nawyków online i zrównoważonej komunikacji oraz konsumpcji czasu spędzanego w sieci. To również program, który poszerzy wiedzę nauczycieli oraz wesprze rodziców, tworząc przestrzeń wymiany dobrych praktyk, pytań i refleksjipowiedziała Marta Trojanowska, liderka projektu i Senior Marketing Manager w Samsung Electronics Polska.

Szkoły podstawowe z całej Polski mogą zgłaszać się do aktywnego udziału w programie poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego, który jest dostępny do 31 marca br. Zakwalifikowane szkoły realizują min. 3 warsztaty w klasie z dziećmi z pomocą specjalnie przygotowanych w tym celu scenariuszy. Wcześniej nauczyciele biorą udział w szkoleniach. Program uwzględnia też rolę rodziców, włączając ich w działania szkoły związane z bezpieczeństwem i higieną cyfrową dzieci. Szkoły uczestniczące w programie będą mogły na zakończenie otrzymać certyfikat udziału w programie „Stacja Galaxy. Bezpieczne miejsce w sieci”.

Samsung inspiruje świat i kształtuje przyszłość poprzez wyjątkowe idee oraz innowacyjne technologie. Firma  Samsung aktywnie tworzy i definiuje nowe standardy w świecie telewizorów, smartfonów, urządzeń ubieralnych (wearables), tabletów, urządzeń AGD, systemów sieciowych, pamięci, technologii LSI, półprzewodników czy rozwiązań LED, a dzięki otwartej współpracy z partnerami pozwala doświadczać ekosystemu połączonych ze sobą urządzeń na aplikacji SmartThings. Więcej informacji można znaleźć na stronach: https://news.samsung.com/pl/ oraz http://news.samsung.com.

kontakt dla mediów
Michał Siegieda
Dyrektor Biura Komunikacji Korporacyjnej/Rzecznik Prasowy, Wirtualna Polska Holding S.A.
Michał Siegieda

michal.siegieda@grupawp.pl

Agata Chaber
Specjalistka ds. Zrównoważonego Rozwoju i Komunikacji, Wirtualna Polska Holding S.A.
Agata Chaber

agata.chaber@grupawp.pl

informacje o firmie

Grupa Wirtualna Polska to holding technologiczny, prowadzi działalność mediową, reklamową oraz e-commerce. Jest właścicielem Strony Głównej WP, posiada również specjalistyczne serwisy tematyczne, takie jak money.pl, WP SportoweFakty, benchmark.pl oraz rozwija usługi subskrypcyjne m.in. poprzez spółki Audioteka i Patronite. W branży e-commerce WP działa głównie w obszarach turystyki (m.in. wakacje.pl, Szallas Group, nocowanie.pl) i finansów konsumenckich (superauto.pl i totalmoney.pl). Wirtualna Polska nadaje również Telewizję WP dostępną naziemnie, na platformie cyfrowej, w najlepszych sieciach kablowych oraz usłudze Pilot WP.

 

załączniki

kontakt dla mediów
Michał Siegieda
Dyrektor Biura Komunikacji Korporacyjnej/Rzecznik Prasowy, Wirtualna Polska Holding S.A.
Michał Siegieda

michal.siegieda@grupawp.pl

Agata Chaber
Specjalistka ds. Zrównoważonego Rozwoju i Komunikacji, Wirtualna Polska Holding S.A.
Agata Chaber

agata.chaber@grupawp.pl

informacje o firmie

Grupa Wirtualna Polska to holding technologiczny, prowadzi działalność mediową, reklamową oraz e-commerce. Jest właścicielem Strony Głównej WP, posiada również specjalistyczne serwisy tematyczne, takie jak money.pl, WP SportoweFakty, benchmark.pl oraz rozwija usługi subskrypcyjne m.in. poprzez spółki Audioteka i Patronite. W branży e-commerce WP działa głównie w obszarach turystyki (m.in. wakacje.pl, Szallas Group, nocowanie.pl) i finansów konsumenckich (superauto.pl i totalmoney.pl). Wirtualna Polska nadaje również Telewizję WP dostępną naziemnie, na platformie cyfrowej, w najlepszych sieciach kablowych oraz usłudze Pilot WP.