handel

Z ODIDO kontynuujemy rodzinną tradycję

Rodzina państwa Sznarkowskich jest dobrym przykładem kontynuowania handlowej tradycji. Pierwszy sklep założyli rodzice pana Wojciecha w 1995 roku. Od tego czasu branża bardzo się zmieniła. Sklep na bieżąco musiał być dopasowany do panujących czasów oraz potrzeb kupujących. Z tego względu właściciele podęli decyzję o przyłączeniu do sieci ODIDO. Ich 150-metrowa placówka działa pod zielono-pomarańczowym szyldem od 12 lat. W tym roku dołączyli do nowego formatu sklepów i zostali ambasadorami marki, będąc pewnymi, że nowa jakość pozwoli na pozyskanie większej liczby klientów i znacząco zwiększy sprzedaż.

 

– Mimo że nasz sklep jest jedynym w miejscowości i nie ma konkurencji, trudno nam sobie wyobrazić prowadzenie placówki bez wsparcia sieci. Eksperci pomagają nam w codziennym prowadzeniu biznesu. Zawsze możemy zadzwonić po radę – mówi nam właścicielka. – Od lat żyłam w przekonaniu, że nasz sklep działa dobrze i nie trzeba nic w nim zmieniać. Teraz już wiem, jak bardzo się myliłam. Warto było posłuchać rad specjalistów ODIDO, bo to dzięki ich pomocy i wsparciu nasza placówka wygląda tak dobrze.

 

Duże zmiany w sklepie

 

Nowy format ODIDO to połączenie znanego już klientom lokalnego sklepu spożywczego z innowacyjnymi rozwiązaniami, które odpowiadają na potrzeby współczesnego klienta. W przypadku placówki w miejscowości Grunwald, w ramach współpracy z marką przeprowadzono przebudowę. Oprócz logo zmienił się wygląd zewnętrzny i wnętrze sklepu.

 

– Mamy nowe oświetlenie i funkcjonalne regały. Nowoczesną aranżację działu warzywa/owoce i większą przestrzeń sali sprzedażowej. Zyskała estetyka sklepu, przez co klienci mają większą wygodę robienia zakupów. Towar jest lepiej widoczny, klient ma większą swobodę, a my i nasi pracownicy lepsze warunki do pracy – wymienia Dorota Sznarkowska. – Zmiany widoczne są także w sprzedaży, która od momentu wprowadzania zmian wzrosła o 20%. To samo możemy powiedzieć o  średniej wartość koszyka zakupowego, który wzrósł o 20%.

 

Szyld ODIDO przyciąga nowych klientów

 

Jak mówią właściciele, zmiany przyciągną uwagę nowych klientów. Mają na to wpływ dobrze dobrana ścieżka zakupowa, przestronność oraz czytelna nawigacja ułatwiająca zakupy.

 

– Odwiedzają nas częściej klienci, którzy pojawiali się na co dzień. Sklep jest zlokalizowany przy placu zabaw, niedaleko są pola Grunwaldu, więc odwiedzają nas zarówno okoliczni mieszkańcy, turyści, jak i osoby z pobliskich miejscowości. Nasz sklep jest położony blisko miejscowości turystycznej, co też wpływa na częstotliwość odwiedzin.

 

Unikalny model franczyzy, jaką oferuje ODIDO daje właścicielom możliwość swobody działania, co dotyczy także wyboru dostawców i lokalnego asortymentu, którego w sklepie nie brakuje. Są tu właściwie wszystkie rodzaje mięsa, wędliny, warzywa i artykuły spożywcze. Właściciele zapytani o artykuły kupowane przez klientów najczęściej, wymienili  kawę, słodycze, warzywa i nabiał.

 

ODIDO otwarte także w niedzielę

 

Przewagą sklepów małoformatowych jest fakt, że mogą one działać w niedziele niehandlowe. O ile za ladą i kasą stanie sam właściciel. Sklep w miejscowości Grunwald jest otwarty 7 dni w tygodniu.

 

–  Nasz sklep jest zamknięty jedynie przez 3 dni w roku, w niedzielę działamy normalnie. Zapraszamy codziennie w godzinach 6-20.

 

Pomimo że właściciele mogą samodzielnie prowadzić biznes, w każdym momencie mogą zwrócić się z prośbą o pomoc czy poradę do wykwalifikowanego przedstawiciela sieci.

 

– Jestem bardzo zadowolona ze współpracy z ODIDO. Nasz opiekun wspiera nas w codziennym prowadzeniu biznesu. Zawsze mogę zadzwonić i liczyć na pomoc na przykład przy wyeksponowaniu produktów na półkach, wsparcie przy dostawach oraz reklamę i promocję – podsumowuje Dorota Sznarkowska.

kontakt dla mediów
Magdalena Figurna
Menedżer ds. PR i Komunikacji Wewnętrznej , MAKRO Cash & Carry Polska
Magdalena Figurna

magdalena.figurna@makro.pl

informacje o firmie

--

MAKRO Cash and Carry Polska S.A.  jest wiodącą na polskim rynku siecią  hurtowni, która oferuje asortyment artykułów spożywczych i biurowych dla przedsiębiorców. Specjalizuje się zarówno w obsłudze hoteli, restauracji i firm cateringowych (HoReCa),  sektora tradycyjnego handlu jak i biur i usług. MAKRO obsługuje  klientów profesjonalnych w modelu wielokanałowym – zakupy w halach wielkoformatowych, online lub w modelu dostaw. MAKRO wspiera również konkurencyjność przedsiębiorców dzięki rozwiązaniom cyfrowym, programom CR i innym narzędziom. Strategia Zrównoważonego Rozwoju jest istotnym filarem działalności MAKRO. METRO, globalna sieć, do której należy MAKRO, jest liderem europejskiego sektora w Dow Jones Sustainability Index. METRO działa w 34 krajach i zatrudnia ponad 100 000 osób na całym świecie. Aby uzyskać więcej informacji, odwiedź www.makro.pl

załączniki

kontakt dla mediów
Magdalena Figurna
Menedżer ds. PR i Komunikacji Wewnętrznej , MAKRO Cash & Carry Polska
Magdalena Figurna

magdalena.figurna@makro.pl

informacje o firmie

--

MAKRO Cash and Carry Polska S.A.  jest wiodącą na polskim rynku siecią  hurtowni, która oferuje asortyment artykułów spożywczych i biurowych dla przedsiębiorców. Specjalizuje się zarówno w obsłudze hoteli, restauracji i firm cateringowych (HoReCa),  sektora tradycyjnego handlu jak i biur i usług. MAKRO obsługuje  klientów profesjonalnych w modelu wielokanałowym – zakupy w halach wielkoformatowych, online lub w modelu dostaw. MAKRO wspiera również konkurencyjność przedsiębiorców dzięki rozwiązaniom cyfrowym, programom CR i innym narzędziom. Strategia Zrównoważonego Rozwoju jest istotnym filarem działalności MAKRO. METRO, globalna sieć, do której należy MAKRO, jest liderem europejskiego sektora w Dow Jones Sustainability Index. METRO działa w 34 krajach i zatrudnia ponad 100 000 osób na całym świecie. Aby uzyskać więcej informacji, odwiedź www.makro.pl