ekonomia/biznes/finanse

Lenovo Group: wyniki pierwszego kwartału 2022/23

17.08.2022 | Lenovo

Lenovo odnotowuje dziewiąty z rzędu kwartał wzrostu przychodów i rentowności dzięki nowym, zróżnicowanym motorom wzrostu, które przyczyniają się do utrzymania dobrych wyników

Grupa Lenovo (HKSE: 992) (ADR: LNVGY) ogłosiła dobre wyniki pierwszego kwartału dla Grupy, poprawiając zarówno przychody, jak i rentowność dziewiąty kwartał z rzędu. Dochód netto w pierwszym kwartale wzrósł o 11% rok do roku do 516 mln USD i o 35% rok do roku do 556 mln USD w ujęciu bez HKFRS.[1] Przychody wzrosły do 17 mld USD, co oznacza wzrost o 5% rok do roku w stałej walucie.

Grupa odnotowała 37-procentowy wzrost przychodów z działalności niezwiązanej z komputerami osobistymi, co świadczy o tym, że strategia transformacji oparta na usługach oraz nieustanne inwestycje w dywersyfikację działalności przyniosły efekty i zapewniają przyszłe możliwości rozwoju. Nowe motory wzrostu, takie jak synergia rozwiązań i usług, rozwiązania infrastrukturalne oraz sektor mobilny, zwiększyły przychody o wartość dwucyfrową w ujęciu rocznym - przyczyniając się zarówno do wzrostu liniowego, jak i szerszego zaangażowania Lenovo w podwojenie rentowności w perspektywie średnioterminowej. Grupa pozostaje zaangażowana w podwojenie inwestycji w badania i rozwój (R&D) i zwiększyła wydatki na ten cel o 10% rok do roku oraz zwiększyła zatrudnienie w dziale R&D o 29% rok do roku.

Lenovo nadal wykorzystuje możliwości wynikające z przyspieszonej transformacji cyfrowej i pracy hybrydowej, jednocześnie z powodzeniem radząc sobie z szeregiem wyzwań dotyczących całej branży. Ogólnie rzecz biorąc, Grupa pozostaje optymistycznie nastawiona do długoterminowego potencjału wzrostu branży oraz możliwości, jakie dają jej inwestycje w nowe motory wzrostu. Grupa jest przekonana, że dzięki wykorzystaniu swojej strategii i jej realizacji, a także dzięki swoim kompetencjom w zakresie innowacji, doskonałości operacyjnej oraz globalnemu/lokalnemu modelowi operacyjnemu, posiada sprawność i odporność na wszelkie wyzwania w skali makro i mikro.

 

Najważniejsze informacje finansowe:

 

Q1 22/23

US$ millions

Q1 21/22

US$ millions

Zmiana

 

 

Grupa Przychody

16,956

16,929

0.2%

 

Dochód przed opdatkowaniem

691

650

6%

 

Zysk netto (zysk przypisany posiadaczom akcji)

516

466

11%

 

Zysk netto (zysk przypisany posiadaczom akcji)

556

413

35%

 

 

Podstawowy zysk na jedną akcję (centy amerykańskie)

4.39

4.02

0.37

 

Cytat Prezesa i CEO - Yuanqing Yang:

"Z powodzeniem rozwijaliśmy naszą działalność i poprawiliśmy rentowność dziewiąty kwartał z rzędu, a nasz miks przychodów z firm innych niż PC osiągnął 37%. Są to wyniki naszego strategicznego przewidywania i silnej realizacji, wraz z naszą odpornością operacyjną" - powiedział Yuanqing Yang, Prezes i Dyrektor generalny Lenovo. "Chociaż w krótkim okresie mogą utrzymywać się wyzwania zewnętrzne, trend cyfryzacji nadal przyspiesza, a hybrydowy model pracy pozostanie na stałe. Mamy pewność, że uda nam się uchwycić te możliwości i będziemy nadal inwestować, wprowadzać innowacje oraz zapewniać zrównoważony wzrost i poprawę rentowności."

Grupa Rozwiązań i Usług (SSG): zapewniająca silny wzrost i wysokie marże - napędzająca wyższą ogólną rentowność Grupy 

Na wartym bilion dolarów rynku usług IT nadal obserwowany jest silny wzrost, a rozwój pracy hybrydowej powoduje większe zapotrzebowanie na dodatkowe usługi oraz szeroką obsługę klienta. Podobnie rozwój rozwiązań w zakresie cyfrowego miejsca pracy spowodował wzrost popytu na usługi as-a-Service w zakresie urządzeń, infrastruktury i zarządzania miejscem pracy. Jednocześnie oczekuje się, że rynek rozwiązań wertykalnych, w tym smart city, smart manufacturing, smart education i smart retail, będzie rósł w tempie dwucyfrowym CAGR do 2025 roku. 

Wyniki Q1 FY22/23:

  • W ostatnim kwartale SSG zapewniło wysoką rentowność i wysoki wzrost - przychody wzrosły o 23% rok do roku. Marża operacyjna pozostała na wysokim poziomie prawie 23%.
  • Odnotowano silny dwucyfrowy wzrost przychodów we wszystkich segmentach, przy czym przychody z usług zarządzanych niezależnych od sprzętu oraz usług projektowych i rozwiązań stanowią obecnie prawie połowę działalności SSG. 

Zrównoważony wzrost:

  • SSG kontynuuje inwestycje w narzędzia programowe, platformy i powtarzalne rozwiązania wertykalne z wykorzystaniem własności intelektualnej Lenovo, w tym dalsze rozszerzanie portfolio TruScale-as-a-Service na szerszy rynek rozwiązań dla cyfrowych miejsc pracy.
  • SSG wprowadziło na rynek rozwiązania hybrydowe/multi cloud i kontynuuje rozwój portfolio zrównoważonego rozwoju.
  • Strategiczne partnerstwo z PCCW Solutions, ogłoszone w czerwcu 2022 roku, jeszcze bardziej rozszerzy zasięg SSG i możliwości budowania biznesu rozwiązań technologicznych w całym regionie Azji i Pacyfiku. 

Infrastructure Solutions Group (ISG): FY21/22 rekordowe przychody i rentowny wzrost kontynuowany w nowym roku fiskalnym

ISG nadal korzysta z silnego wzrostu rynku infrastruktury ICT. Sam rynek serwerów ma rosnąć w dwucyfrowym tempie CAGR do 2025 roku. Rynek infrastruktury Edge przekroczy 41 mld USD do 2025 roku, a rynek pamięci masowych osiągnie 36 mld USD w tym samym okresie.

Wyniki za 1Q FY22/23:

  • Przychody ISG po raz pierwszy przekroczyły 2 mld USD, co oznacza wzrost o 14% rok do roku, a obecnie są rentowne przez trzy kolejne kwartały.
  • Segment dostawców usług w chmurze, a także serwerów i pamięci masowej osiągnął rekordowe przychody i znacznie przewyższył rynek.
  • Przychody z Edge Computing niemal podwoiły się rok do roku, a w High Performance Computing biznes ISG utrzymał pozycję lidera nr 1 na liście Top500 dzięki dodaniu kolejnych systemów Lenovo wykorzystujących unikalną technologię chłodzenia cieczą Neptune.

Zrównoważony wzrost:

  • ISG kontynuuje inwestycje w kompleksowe portfolio i w innowacje, szczególnie w Edge, Cloud i Services.
  • ISG będzie nadal dążyć do zrównoważenia skali i rentowności, koncentrując się na byciu jednym z najszybciej rozwijających się dostawców infrastruktury end-to-end.

Intelligent Devices Group (IDG): lider rynku napędzający innowacje i dywersyfikację

Chociaż rynek komputerów PC przeżywa obecnie krótkoterminowe wyzwania, komputery PC są nadal uznawane za konieczność i kluczowe narzędzie produktywności. Oczekuje się, że w dłuższej perspektywie całkowity dostępny rynek komputerów PC pozostanie na poziomie wyższym niż przed pandemią. Obok komputerów PC, szybko rośnie rynek rozwiązań opartych na scenariuszach, a rynek inteligentnej współpracy ma przekroczyć 80 mld USD do 2025 roku. 

Wyniki za 1Q FY22/23:

  • IDG utrzymało wiodącą w branży rentowność, z zyskiem operacyjnym na poziomie ponad
    1 mld USD, przewyższając rynek, aby nie tylko zachować, ale również wzmocnić swoją globalną pozycję światowego lidera rynku PC. Sukces ten był napędzany silnym wzrostem w segmentach premium, takich jak gaming i stacje robocze.
  • Przychody ze smartfonów wzrosły o ponad 20% rok do roku, przy czym wzrost ten nastąpił nie tylko na tradycyjnych, silnych rynkach Ameryki Łacińskiej i Północnej, ale także na rynkach ekspansji w Europie oraz w rejonie Azji i Pacyfiku.
  • Ekspansja poza komputery PC trwa nadal, a 22% przychodów IDG pochodzi z inteligentnych urządzeń niebędących komputerami PC, wbudowanych systemów komputerowych/IoT oraz rozwiązań opartych na scenariuszach, takich jak inteligentny dom i inteligentna współpraca. 

Zrównoważony wzrost:

  • Lenovo nadal koncentruje się na innowacjach w całym swoim portfolio - od inteligentnych urządzeń do inteligentnej współpracy, a ostatecznie do inteligentnych przestrzeni.
  • W przypadku inteligentnych urządzeń nacisk kładzie się na innowacyjne czynniki formalne, ekstremalną wydajność, adaptacyjną inteligencję i bezpieczeństwo. W przypadku cyfrowych przestrzeni roboczych nacisk kładzie się na bezproblemowe połączenie i integrację, co pozwala na najlepsze możliwe połączenie współpracy fizycznej i wirtualnej.

Najważniejsze wydarzenia operacyjne i inwestycje na przyszłość 

Inwestycje korporacyjne - Lenovo niedawno zakończyło inauguracyjną ofertę zielonych obligacji w ramach dwutransakcyjnej oferty obligacji Rule 144A/Regulation S o wartości 1,25 mld USD. Oferta ta jest największym jak dotąd debiutem obligacji sektora technologicznego Environmental, Social, and Governance ("ESG") na świecie w 2022 r.[2] i stanowi ważny kamień milowy w podróży Lenovo w zakresie ESG oraz wspiera jej wizję osiągnięcia poziomu Net-Zero do 2050 r. Jest to kluczowe wydarzenie, ponieważ Firma kontynuuje realizację swoich zintegrowanych celów i ambicji w zakresie klimatu i zrównoważonego rozwoju, umożliwiając finansowanie projektów i inicjatyw wspierających jej zobowiązania ESG oraz budowanie inteligentniejszej i bardziej zrównoważonej przyszłości dla wszystkich. Więcej informacji można znaleźć w Zielonych Ramach Finansowych Grupy.

Globalny łańcuch dostaw - W czerwcu 2022 roku Lenovo oficjalnie otworzyło drzwi swojego pierwszego wewnętrznego zakładu produkcyjnego w Europie. Fabryka, z siedzibą w Ullo na Węgrzech, koncentruje się przede wszystkim na budowie infrastruktury serwerowej, systemów pamięci masowej i wysokiej klasy stacji roboczych PC, wykorzystywanych przez klientów w całym regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki, i dalej rozszerza globalny ślad produkcyjny Lenovo.

W corocznym zestawieniu Gartner Global Supply Chain Top 25 na rok 2022 Lenovo osiągnęło najwyższą pozycję w historii, awansując o siedem miejsc w stosunku do roku 2021 i zajmując miejsce #9. Gartner Supply Chain Top 25 identyfikuje, nagradza i profiluje firmy, które wykazują się doskonałością w zarządzaniu łańcuchem dostaw w warunkach wysokiego ryzyka zakłóceń w łańcuchu dostaw.

[1] miara niezwiązana z HKFRS została skorygowana poprzez dodanie zmian wartości godziwej netto aktywów finansowych wycenianych w wartości godziwej przez rachunek zysków i strat, amortyzacji wartości niematerialnych i prawnych wynikających z fuzji i przejęć, kosztów związanych z fuzjami i przejęciami; oraz odpowiednich skutków podatku dochodowego, jeśli takie wystąpiły.

[2] Źródło: Dealogic, Azja z wyłączeniem Japonii, transakcje jumbo przekraczające 1 mld USD (równowartość).

GRUPA LENOVO

PODSUMOWANIE FINANSOWE

Za kwartał zakończony 30 czerwca 2022 r.

(w milionach USD, z wyjątkiem danych na akcję)

 

 

 


Q1 22/23


Q1 21/22


Y/Y CHG

Przychódy

 

16,956

16,929

0.2%

Zysk brutoo

 

2,869

2,824

2%

Marża zysku brutto

 

16.9%

16.7%

0.2 pts

Koszty działalności operacyjnej

 

(2,092)

(2,081)

1%

Koszty badań I rozwoju
(wliczone w koszty operacyjne)

 

(511)

(466)

10%

Wskaźnik kosztów do przychodów

 

12.3%

12.3%

0 pts

Zysk z działalności operacyjnej

 

777

743

5%

Pozostałe przychody/(koszty) operacyjne - netto

 

(86)

(93)

(8%)

Dochód przed opodatkowaniem

 

691

650

6%

Podatki

 

(152)

(165)

(8%)

Zysk za okres

 

539

485

11%

Udziały niekontrolujące

 

23

19

24%

Zysk przypadający na akcjonariuszy

 

516

466

11%

Zysk przypadający na akcjonariuszy - nieobjęty MSSF [1]

 

556

413

35%

Zysk na akcję (centy amerykańskie)

Podstawowy

Rozdzielony

 


4.39
4.01


4.02
3.53


0.37
0.48

 

 

 

kontakt dla mediów
Agnieszka Kowalska
Account Manager, Publicis Media
Agnieszka Kowalska

lenovo@publicismedia.com

informacje o firmie

Firma Lenovo (HKSE: 992) (ADR: LNVGY) jest firmą z listy Fortune Global 500 o obrotach sięgających 45 miliardów USD i światowym liderem technologicznym w dziedzinie inteligentnej transformacji dzięki infrastrukturze i urządzeniom zapewniającym klientom największe możliwości. Oferta łączących się z siecią urządzeń Lenovo należy do największych na świecie i obejmuje smartfony (Motorola), tablety, komputery PC (ThinkPad, Yoga, Lenovo Legion) i stacje robocze, a także urządzenia AR/VR oraz rozwiązania dla inteligentnych domów i biur. Rozwiązania Lenovo dla centrów danych (ThinkSystem i ThinkAgile) zapewniają pojemność i moc obliczeniową systemom zmieniającym biznes oraz społeczeństwo. Lenovo inspiruje użytkowników do wykorzystania drzemiącego w nich potencjału różnorodności i budowania lepszej przyszłości dla wszystkich. Zachęcamy do obserwowania nas w serwisach LinkedIn, Facebook, Twitter, Instagram oraz odwiedzania naszej witryny internetowej https://www.lenovo.com/.

LENOVO jest znakiem towarowym Lenovo. Wszelkie pozostałe znaki towarowe stanowią własność odpowiednich podmiotów. ©2020, Lenovo Group Limited.

załączniki

kontakt dla mediów
Agnieszka Kowalska
Account Manager, Publicis Media
Agnieszka Kowalska

lenovo@publicismedia.com

informacje o firmie

Firma Lenovo (HKSE: 992) (ADR: LNVGY) jest firmą z listy Fortune Global 500 o obrotach sięgających 45 miliardów USD i światowym liderem technologicznym w dziedzinie inteligentnej transformacji dzięki infrastrukturze i urządzeniom zapewniającym klientom największe możliwości. Oferta łączących się z siecią urządzeń Lenovo należy do największych na świecie i obejmuje smartfony (Motorola), tablety, komputery PC (ThinkPad, Yoga, Lenovo Legion) i stacje robocze, a także urządzenia AR/VR oraz rozwiązania dla inteligentnych domów i biur. Rozwiązania Lenovo dla centrów danych (ThinkSystem i ThinkAgile) zapewniają pojemność i moc obliczeniową systemom zmieniającym biznes oraz społeczeństwo. Lenovo inspiruje użytkowników do wykorzystania drzemiącego w nich potencjału różnorodności i budowania lepszej przyszłości dla wszystkich. Zachęcamy do obserwowania nas w serwisach LinkedIn, Facebook, Twitter, Instagram oraz odwiedzania naszej witryny internetowej https://www.lenovo.com/.

LENOVO jest znakiem towarowym Lenovo. Wszelkie pozostałe znaki towarowe stanowią własność odpowiednich podmiotów. ©2020, Lenovo Group Limited.