wydarzenia ekonomia/biznes/finanse

ING po raz siódmy z rzędu wygrywa ranking „Gwiazdy Bankowości”

08.06.2022 | ING BANK ŚLĄSKI S.A.

ING Bank Śląski po raz siódmy z rzędu zwyciężył w rankingu „Gwiazdy Bankowości 2022”, który ocenia całokształt działalności banku. ING uzyskał również pierwsze miejsca w kategoriach podsumowujących efektywność, innowacyjność, stabilność i relacje z klientami. Ranking jest organizowany przez Dziennik Gazetę Prawną i firmę doradczą PwC.

Utrzymanie pozycji lidera siódmy rok z rzędu świadczy o tym, że nie ustajemy w naszych działaniach i cały czas koncentrujemy się na klientach. Tworzymy ofertę i innowacyjne rozwiązania, które spełnią, a nawet wyprzedzą ich oczekiwania. Otrzymanie tytułu lidera w kategorii Relacje z klientami i to od samych klientów utwierdza nas, że idziemy w dobrym kierunku. To wyróżnienie jest efektem zaangażowania wszystkich pracowników, którzy swoją codzienną pracą sprawiają, że ten tytuł trafia właśnie do nas. To jest nasz wspólny sukces – powiedział Brunon Bartkiewicz, prezes ING Banku Śląskiego.

Po raz siódmy z rzędu jury konkursu oceniło ING jako najlepiej działający bank w Polsce. Na wynik w klasyfikacji generalnej dla najlepszego banku ma wpływ ocena w sześciu kategoriach: wzrost, efektywność, innowacyjność, stabilność, relacje z klientami oraz ESG. Bank zdobył łącznie 79.3 punkty (na 100 możliwych) i tym samym mocno wyprzedził pozostałe instytucje.

Biorąc pod uwagę maksymalną możliwą do zdobycia punktację, prawie połowę łącznego wyniku można było uzyskać za rezultaty finansowe. Jak podano w uzasadnieniu „Świadczą one o jakości zarządzania, są ważne dla inwestorów - tak strategicznych, jak i finansowych - ale też dla klientów; banki z dobrymi wynikami zapewniają większe bezpieczeństwo powierzonych im pieniędzy”.

ING zajął również pierwsze miejsca w kategoriach „Gwiazda relacji z klientami”, „Gwiazda innowacyjności”, „Gwiazda efektywności”, „Gwiazda stabilności”.

W kategorii Efektywność liczone były takie wskaźniki jak: rentowność kapitału, wysokość marży odsetkowej i prowizyjnej czy koszty ryzyka. Tutaj ING okazał się być bezkonkurencyjny. Na korzyść przemawiała zwłaszcza wysoka, kilkunastoprocentowa stopa zwrotu z kapitału.

Stabilność, to kolejna kategoria w której ING jest liderem. Oceniana była struktura bilansu, znaczenie ma poziom niespłacanych należności czy wskaźników kapitałowych. Pierwsze miejsce bank zawdzięcza m.in. wysokiemu udziałowi wyniku prowizyjnego w przychodach.

Pierwsze miejsce kategorii Relacje z klientami, to zasługa samych klientów. Ich opinie były tu decydujące. W ramach badania klienckiego w sumie zostało wykorzystanych 12 tys. ankiet.

Kapituła konkursu przyznała ING pierwsze miejsce w kategorii „Gwiazda Innowacji” za platformę SAIO pozwalającą klientom banku na automatyzację procesów biznesowych, nowości w aplikacji mobilnej oraz start wdrażania nowego systemu centralnego.

Na drugim miejscu bank jest w kategoriach: „Gwiazda wzrostu” oraz „Gwiazda ESG”. W tegorocznej edycji  banki nagradzane były po raz drugi za działania na rzecz zrównoważonego rozwoju. Członkowie kapituły w tej kategorii m.in. oceniali odpowiedzi banków na pytania dotyczące kampanii i programów edukacyjnych, uwzględnianie czynników ESG w ofercie, a także inicjatywy wewnętrzne mające pozytywny wpływ na środowisko. ING był jedną z instytucji, która zebrała najwyższe oceny i awansował na drugie miejsce.

W skład kapituły ósmej edycji konkursu wchodzą eksperci z Dziennika Gazety Prawnej, firmy doradczej PwC, Fundacji Digital University oraz Polskiej Rady Biznesu. Autorzy rankingu przy jego tworzeniu korzystali z trzech źródeł informacji: audytowanych sprawozdań finansowych za 2020 i 2021 rok, ankiet wypełnianych przez banki oraz głosów klientów, którzy oceniali swój bank pierwszego wyboru.

kontakt dla mediów
Magdalena Ostrowska
Starszy Menedżer ds. Komunikacji, ING Bank Śląski S.A.
Magdalena Ostrowska

magdalena.ostrowska1@ing.pl

tel: +48 571-203-101

informacje o firmie
kontakt dla mediów
Magdalena Ostrowska
Starszy Menedżer ds. Komunikacji, ING Bank Śląski S.A.
Magdalena Ostrowska

magdalena.ostrowska1@ing.pl

tel: +48 571-203-101

informacje o firmie