technologie ekonomia/biznes/finanse

Sony Interactive Entertainment przejmie Haven Entertainment Studios Inc.

21.03.2022 | PlayStation Polska

Warszawa, 21 marca, 2022 roku: Sony Interactive Entertainment LLC ("SIE") ogłosiło dzisiaj, że zawarło umowę nabycia Haven Entertainment Studios Inc. ("Haven Studios"), studia deweloperskiego z siedzibą w Montrealu założonego przez uznaną deweloperkę Jade Raymond, założycielkę Ubisoft Toronto i Motive Studios oraz jedną z twórczyń stojących za przebojową serią Assassin's Creed.

Założone w marcu 2021 roku dzięki inwestycji SIE, Haven Studios jest kierowane przez zespół najlepszych twórców gier z ponad dziesięcioletnim doświadczeniem w pracy nad najpopularniejszymi grami i franczyzami w branży. Haven Studios skupione jest obecnie na swoim pierwszym projekcie dla PlayStation będącym nowym doświadczeniem typu live service opartym na systemowym oraz ewoluującym świecie, skoncentrowanym na zapewnieniu wolności, dreszczyku emocji i zabawy.

"Haven Studios to wschodzące studio z wyjątkowo utalentowanym zespołem. Jesteśmy zachwyceni, że możemy powitać je w PlayStation jako nasze pierwsze studio deweloperskie z Kanady", powiedział Jim Ryan, prezes i dyrektor generalny Sony Interactive Entertainment. "Studio skupi się na stworzeniu oryginalnej gry AAA z trybem dla wielu graczy, która nie tylko wykorzysta moc PlayStation 5, ale także rozszerzy różnorodny katalog gier, które można znaleźć tylko na PlayStation."

"Mieliśmy zaszczyt blisko współpracować z zespołem Haven Studios w ciągu ostatniego roku i byliśmy pod ogromnym wrażeniem jego rozwoju oraz postępów w realizacji pierwszego projektu", powiedział Hermen Hulst, szef PlayStation Studios. "Jade stworzyła światowej klasy zespół, który łączy kreatywność i umiejętności techniczne niezbędne do realizacji tak ambitnego projektu. Doceniamy zaangażowanie studia w budowanie ponadczsowego środowiska gry, gdzie najważniejszy jest gracz oraz współpraca. Cieszymy się, że oficjalnie staje się ono częścią PlayStation Studios."

"Dołączenie do PlayStation Studios zapewnia Haven swobodę twórczą i niezrównane wsparcie, dzięki którym może skupić się na tworzeniu gier najwyższej jakości", powiedziała Jade Raymond, dyrektorka generalna i założycielka Haven Studios. "Cieszymy się, że będziemy mieli okazję współpracować i uczyć się od wszystkich wyjątkowych zespołów PlayStation Studios. Zamierzamy w pełni wykorzystać niesamowite możliwości PS5, aby stworzyć nowe światy, które zainspirują graczy i pozwolą im komunikować się między sobą w nieznany dotąd sposób."

Ze stale rosnącym zespołem liczącym już ponad 60 pracowników, Haven Studios będzie osiemnastym studiem, które dołączy do rodziny PlayStation Studios. Po przejęciu, codziennym funkcjonowaniem studia nadal kierować będzie zespół zarządzający Haven Studios w ścisłej współpracy z kierownictwem PlayStation Studios. Warunki tej transakcji, w tym koszty przejęcia, nie zostały ujawnione ze względu na zobowiązania zawarte w umowie.

kontakt dla mediów
Michał Wędrychowski
Senior Account Executive, MSL Group
Michał Wędrychowski

michal.wedrychowski@publicisgroupe.com

tel: +48 882 140 098

Monika Paplińska
Senior PR, Influencer, Consumer Brand Experience & Partnerships Manager, Sony Interactive Entertainment Polska
Monika Paplińska

Monika.Paplinska@sony.com

informacje o firmie

Sony Interactive Entertainment – informacje

Uznawana za światowego lidera rozrywki interaktywnej i cyfrowej firma Sony Interactive Entertainment (SIE) jest odpowiedzialna za markę PlayStation® i związaną z nią rodziną produktów i usług. Innowacyjne rozwiązania PlayStation są dostępne na rynku od chwili premiery oryginalnego systemu PlayStation, która miała miejsce w Japonii w 1994 roku. Rodzina produktów i usług PlayStation obejmuje PlayStation®4, PlayStation®VR, PlayStation®Vita, PlayStation®3, PlayStation™Store, PlayStation®Plus, PlayStation™Video, PlayStation™Music, PlayStation™Now, PlayStation™Vue oraz cenione gry PlayStation oferowane przez firmę SIE Worldwide Studios. Firma SIE, której główna siedziba znajduje się w kalifornijskim San Mateo, jest należącą w całości do Sony Corporation filią tej firmy, prowadzącą działalność na całym świecie i mającą siedziby lokalne w Kalifornii, Londynie i Tokio.

O firmie Haven Entertainment Studios, Inc.

Haven Studios zostało założone przez doświadczony zespół ekspertów z branży, których wspólną pasją jest tworzenie wyjątkowych gier. Zlokalizowane w Montrealu, jednym z najważniejszych ośrodków rozwoju gier na świecie, studio opiera się na filarach, takich jak życzliwość, zdolność adaptacji czy odwaga pozwalajaca stworzyć przestrzeń dla twórczej doskonałości. Zespół składa się z doświadczonych programistów, którzy pracowali nad niektórymi z najbardziej udanych i uwielbianych serii gier, takich jak The Sims, Assassin's Creed, Rainbow 6: Siege, Tomb Raider i Star Wars Battlefront. Dzięki ogromnemu doświadczeniu w dostarczaniu wyjątkowych interaktywnych światów, studio tworzy grę typu live service opartą na systemowym i ewoluującym świecie, który zapewni wolność, dreszczyk emocji i zabawę dla obecnych i przyszłych pokoleń graczy.

O Jade Raymond

Jade Raymond jest dyrektorką generalną i założycielką www.HavenStudios.com Raymond pasjonuje się grami już od dzieciństwa, które miało miejsce w Montrealu. Dołączyła do branży jako programistka i od tego czasu koncentruje się na wprowadzaniu innowacji, nowych mechanik czy rozgrywki do gier action-adventure oraz wieloosobowych online. W ciągu ostatnich 25 lat wyróżniała ją pasja do wszystkich aspektów tworzenia gier, odgrywając kluczowe role w programowaniu, projektowaniu, produkcji, jako szef studia oraz na stanowiskach kierowniczych. Jest najbardziej znana ze współtworzenia serii Assassin's Creed i Watch Dogs, a także z założenia studia Ubisoft Toronto, które pod jej kierownictwem stworzyło takie przeboje jak Tom Clancy's Splinter Cell: Blacklist.

Ostatnio Raymond pełniła funkcję wiceprezeski ds. gier i rozrywki w firmie Google Stadia. Zanim dołączyła do Google, była SVP i dyrektorem generalnym grupy w PopCap Vancouver
i Motive Studios (Montréal) firmy Electronic Arts, które założyła w 2015 roku. Raymond była również odpowiedzialna za portfolio oprogramowania Star Wars na konsole i PC w EA.

"PlayStation", "PS5", "PS4" i "DualSense" są zastrzeżonymi znakami towarowymi lub znakami towarowymi firmy Sony Interactive Entertainment Inc. Wszystkie pozostałe znaki towarowe należą do ich właścicieli.

załączniki

kontakt dla mediów
Michał Wędrychowski
Senior Account Executive, MSL Group
Michał Wędrychowski

michal.wedrychowski@publicisgroupe.com

tel: +48 882 140 098

Monika Paplińska
Senior PR, Influencer, Consumer Brand Experience & Partnerships Manager, Sony Interactive Entertainment Polska
Monika Paplińska

Monika.Paplinska@sony.com

informacje o firmie

Sony Interactive Entertainment – informacje

Uznawana za światowego lidera rozrywki interaktywnej i cyfrowej firma Sony Interactive Entertainment (SIE) jest odpowiedzialna za markę PlayStation® i związaną z nią rodziną produktów i usług. Innowacyjne rozwiązania PlayStation są dostępne na rynku od chwili premiery oryginalnego systemu PlayStation, która miała miejsce w Japonii w 1994 roku. Rodzina produktów i usług PlayStation obejmuje PlayStation®4, PlayStation®VR, PlayStation®Vita, PlayStation®3, PlayStation™Store, PlayStation®Plus, PlayStation™Video, PlayStation™Music, PlayStation™Now, PlayStation™Vue oraz cenione gry PlayStation oferowane przez firmę SIE Worldwide Studios. Firma SIE, której główna siedziba znajduje się w kalifornijskim San Mateo, jest należącą w całości do Sony Corporation filią tej firmy, prowadzącą działalność na całym świecie i mającą siedziby lokalne w Kalifornii, Londynie i Tokio.

O firmie Haven Entertainment Studios, Inc.

Haven Studios zostało założone przez doświadczony zespół ekspertów z branży, których wspólną pasją jest tworzenie wyjątkowych gier. Zlokalizowane w Montrealu, jednym z najważniejszych ośrodków rozwoju gier na świecie, studio opiera się na filarach, takich jak życzliwość, zdolność adaptacji czy odwaga pozwalajaca stworzyć przestrzeń dla twórczej doskonałości. Zespół składa się z doświadczonych programistów, którzy pracowali nad niektórymi z najbardziej udanych i uwielbianych serii gier, takich jak The Sims, Assassin's Creed, Rainbow 6: Siege, Tomb Raider i Star Wars Battlefront. Dzięki ogromnemu doświadczeniu w dostarczaniu wyjątkowych interaktywnych światów, studio tworzy grę typu live service opartą na systemowym i ewoluującym świecie, który zapewni wolność, dreszczyk emocji i zabawę dla obecnych i przyszłych pokoleń graczy.

O Jade Raymond

Jade Raymond jest dyrektorką generalną i założycielką www.HavenStudios.com Raymond pasjonuje się grami już od dzieciństwa, które miało miejsce w Montrealu. Dołączyła do branży jako programistka i od tego czasu koncentruje się na wprowadzaniu innowacji, nowych mechanik czy rozgrywki do gier action-adventure oraz wieloosobowych online. W ciągu ostatnich 25 lat wyróżniała ją pasja do wszystkich aspektów tworzenia gier, odgrywając kluczowe role w programowaniu, projektowaniu, produkcji, jako szef studia oraz na stanowiskach kierowniczych. Jest najbardziej znana ze współtworzenia serii Assassin's Creed i Watch Dogs, a także z założenia studia Ubisoft Toronto, które pod jej kierownictwem stworzyło takie przeboje jak Tom Clancy's Splinter Cell: Blacklist.

Ostatnio Raymond pełniła funkcję wiceprezeski ds. gier i rozrywki w firmie Google Stadia. Zanim dołączyła do Google, była SVP i dyrektorem generalnym grupy w PopCap Vancouver
i Motive Studios (Montréal) firmy Electronic Arts, które założyła w 2015 roku. Raymond była również odpowiedzialna za portfolio oprogramowania Star Wars na konsole i PC w EA.

"PlayStation", "PS5", "PS4" i "DualSense" są zastrzeżonymi znakami towarowymi lub znakami towarowymi firmy Sony Interactive Entertainment Inc. Wszystkie pozostałe znaki towarowe należą do ich właścicieli.