Galerie handlowe Carrefour ze stabilnym poziomem komercjalizacji
Carrefour Polska podsumował dynamikę biznesową swoich centrów handlowych w ostatnich miesiącach 2021 roku. Pomimo trwających utrudnień związanych z pandemią COVID-19 galerie sieci utrzymują stabilny poziom komercjalizacji i rozszerzają portfolio o nowych najemców.
Carrefour Polska jest właścicielem i zarządcą 20 centrów handlowych w dużych i średnich miastach o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA. Do sieci należą obiekty dobrze skomunikowane z centrami miast, takie jak między innymi Galeria Morena w Gdańsku, Galeria Zielone Wzgórze w Białymstoku, Galeria Zdrój w Jastrzębiu Zdroju, Sonata Park w Sochaczewie, Galeria Słowiańska w Zgorzelcu lub Gryf w Szczecinie. Jak zapewnia zarządca, w 2021 roku, pomimo utrzymania się pandemicznych obostrzeń, centra handlowe Carrefour zachowały stabilny poziom najmu i przedłużyły umowy z wieloma dotychczasowymi najemcami.
– Do połowy października we wszystkich naszych centrach przedłużyliśmy już 106 umów najmu na łączną powierzchnię 10 000 m2 GLA – precyzuje Ewa Karska, Dyrektor Galerii Handlowych Carrefour. – Odbieramy to jako wyraz szczególnego zaufania ze strony naszych wieloletnich najemców, którzy w obliczu trwającego globalnego wyzwania niezmiennie widzieli w nas bezpiecznego i sprawdzonego partnera. Najemcy mogli na własne oczy zobaczyć, jak dbamy o to, by nasze centra zachęcały do odwiedzin.
W trosce o bezpieczeństwo pracowników oraz klientów Carrefour Polska wprowadził w swoich centrach handlowych szereg rozwiązań, które mają na celu zapewnienie jak najwyższego komfortu wizyt w obiektach. Zarządca zadbał o:
- zapewnienie płynu do dezynfekcji na terenie części wspólnych centrum handlowego (przy wejściach, w sanitariatach, w strefach gastronomicznych),
- zapewnienie punktu sprzedażowego na terenie centrum, gdzie można zakupić maseczki ochronne,
- przygotowanie do użytkowania części wspólnych (w tym strefy gastronomicznej) zgodnie z wymogami sanitarnymi (odpowiedni system informacji wizualnej, reorganizacja przestrzeni wspólnej),
- ograniczenie korzystania ze stref relaksu w częściach wspólnych,
- monitorowanie liczby wejść do centrum handlowego,
- zwiększenie częstotliwości sprzątania części wspólnych oraz powierzchni dotykowych przez serwis sprzątający,
- regularne dezynfekowanie obiektu,
- przygotowanie materiałów graficznych „Dobrych praktyk” dla najemców do komunikacji w sklepach,
- kampanię informacyjną w centrach handlowych oraz w mediach społecznościowych dotyczącą zasad bezpiecznych zakupów.
Ponad 30 nowych kontraktów
W 2021 roku Carrefour nie tylko przedłużył wspomniane umowy najmu, lecz również podpisał 36 nowych kontraktów na łączną powierzchnię 9 000 m2 GLA. Dzięki temu portfolio sieci wzbogaciło się o ofertę takich marek, jak m.in. ONLY i ONLY Kids (Zielone Wzgórze Białystok), Optyk Kodano (Galeria Morena), Bike Moto Center (Katowice) czy W.Kruk (Zgorzelec).
– Przy doborze najemców jak zawsze kieruje nami chęć zapewnienia klientom różnorodnej i atrakcyjnej oferty sklepów i punktów usługowych przydatnych przy codziennych zakupach – zaznacza Ewa Karska. – Każde nasze centrum staramy się dostosować do lokalnych potrzeb i preferencji konsumenckich, uwzględniając również interesujące naszych klientów nowości rynkowe. Przykładem realizacji tej strategii jest choćby otwarcie sklepu nowej marki HalfPrice, na debiut której czekamy w najbliższym czasie w naszym centrum w Zgorzelcu.
Partnerstwo podstawą obopólnego sukcesu
W kwestii niepewności rozwoju sytuacji i ewentualnych obostrzeń w przyszłości, przedstawicielka Carrefour zachowuje stonowany optymizm. – Mamy świadomość, że nikt nie może dokładnie przewidzieć wpływu pandemii na naszą branżę w najbliższych miesiącach – przyznaje Ewa Karska. – Niemniej ostatnie 1,5 roku potwierdziło skuteczność przyjętej przez nas strategii współpracy, opartej na elastyczności, sprawnej reaktywności i wzajemnym zaufaniu. Dzięki temu pozostajemy wiarygodnym partnerem dla naszych najemców i możemy liczyć na wzajemne wsparcie podczas tych bezprecedensowych czasów.
kontakt dla mediów
Izabella Rokicka
izabella_rokicka@carrefour.com
informacje o firmie
O Carrefour
Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce ponad 900 sklepów w 6 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów hurtowo-dyskontowych, osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.
Carrefour, jako jeden ze światowych liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, która posiada około 13 000 sklepów w ponad 30 krajach. W 2020 r. Carrefour wygenerował sprzedaż w wysokości 78,6 miliarda euro. Grupa liczy ponad 320 000 pracowników, którzy pracują wspólnie, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim klientom produkty spożywcze wysokiej jakości, ogólnie dostępne i w atrakcyjnej cenie. Więcej informacji na www.carrefour.com oraz na Twitterze (@GroupeCarrefour) i na LinkedInie (Carrefour).
Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy.
kontakt dla mediów
Izabella Rokicka
izabella_rokicka@carrefour.com
informacje o firmie
O Carrefour
Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce ponad 900 sklepów w 6 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów hurtowo-dyskontowych, osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.
Carrefour, jako jeden ze światowych liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, która posiada około 13 000 sklepów w ponad 30 krajach. W 2020 r. Carrefour wygenerował sprzedaż w wysokości 78,6 miliarda euro. Grupa liczy ponad 320 000 pracowników, którzy pracują wspólnie, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim klientom produkty spożywcze wysokiej jakości, ogólnie dostępne i w atrakcyjnej cenie. Więcej informacji na www.carrefour.com oraz na Twitterze (@GroupeCarrefour) i na LinkedInie (Carrefour).
Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy.