handel ekonomia/biznes/finanse

Black Friday z korona-kryzysem w tle: 6 na 10 Europejczyków przyznaje, że obecnie kupuje mniej niż przed pandemią

23.11.2021 | Intrum

Jak wynika z nadchodzącego badania Intrum, „European Consumer Payment Report 2021”, zdecydowana większość europejskich konsumentów kieruje się podejściem sustainability podczas codziennych zakupów, co stwarza nowe wyzwania dla firm. Blisko 50 proc. rodziców w Europie twierdzi, że zainteresowanie zrównoważonym rozwojem motywuje ich do ograniczenia wydatków, a 42 proc. konsumentów z pokolenia Z przyznaje, że nie czuliby się winni, płacąc nieetycznym firmom po terminie.

Według najnowszego badania Intrum "European Consumer Payment Report 2021", konsumenci w całej Europie coraz częściej są zainteresowani ograniczaniem swoich wydatków, ponieważ zwracają się w ku bardziej odpowiedzialnemu zarządzaniu swoimi finansami.

Wyniki naszego badania podkreślają potrzebę lepszego zrozumienia przez biznes tego, w jaki sposób konsumenci postrzegają wpływ zarówno korporacji, jak i mniejszych firm na otoczenie. Widzimy również, że konsumenci, zwłaszcza młodsze pokolenie, zainteresowane podejściem sustainability – zrównoważoną konsumpcją – zaczyna wykorzystywać swój głos do wywierania nacisku na przedsiębiorstwa w zakresie ich wpływu na klimatKrzysztof Krauze, Prezes Intrum w Polsce.

  • 6 na 10 Europejczyków przyznaje, że obecnie kupuje mniej niż przed pandemią.
  • Zainteresowanie ograniczaniem wydatków ze względu wdrażanie w codziennym życiu zrównoważonej konsumpcji jest największe wśród młodych dorosłych i kobiet(49 proc.).
  • Wśród starszych konsumentów i rodziców w Europie, którzy chcą dawać pozytywny przykład swoim dzieciom, aż 67 proc. (zarówno seniorów, jak i rodziców) coraz częściej naprawia lub poddaje recyklingowi przedmioty, zamiast kupować nowe.

Jedną z przeszkód, która uniemożliwia konsumentom w Europie w pełni zrównoważoną konsumpcję, są ceny produktów przyjaznych dla środowiska, które są postrzegane jako drogie.

  • 58% Europejczyków twierdzi, że nie stać ich na życie bardziej zgodne filozofią sustainability, którego by chcieli.
  • Wśród konsumentów o niskich dochodach blisko 7 na 10 osób przyznaje, że prowadziłoby bardziej zrównoważony styl życia, gdyby było ich na to stać.

Konsumenci coraz częściej oczekują od firm kierowania się na co dzień wyznawanymi przez nich wartościami i są skłonni „karać” firmy nieetyczne. Ponad połowa Europejczyków twierdzi, że nie kupiłaby produktu czy usługi od firmy, o której wie, że jest odpowiedzialna za szkody wyrządzone środowisku naturalnemu. Odsetek ten wzrasta do 68 proc. wśród konsumentów w Portugalii, która zobowiązała się do zwiększenia wysiłków na rzecz przeciwdziałania ekstremalnym zjawiskom pogodowym w następstwie ekstremalnych pożarów, które miały miejsce tego lata, oraz do 62 proc. w Grecji.

Blisko połowa respondentów badania Intrum twierdzi, że jako konsumenci wykorzystuje swoje wpływy do wprowadzania pozytywnych zmian społecznych. 3 na 10 ankietowanych (i 42 proc. pytanych z pokolenia Z) deklaruje, że nie czułoby winny, płacąc firmie później, niż ustalono, gdyby uważali, że jest ona nieetyczna.

 

 

O raporcie European Consumer Payment Report 2021


Raport ECPR pozwala na uzyskanie wglądu w codzienne życie konsumentów w całej Europie, ich wydatki i zdolność do zarządzania finansami domowymi każdego miesiąca. Raport powstał w oparciu o zewnętrzne badanie przeprowadzone przez firmę Longitude w 24 krajach Europy, także w Polsce. W tegorocznej edycji badania wzięło udział 24 012 konsumentów. Badanie zostało przeprowadzone w okresie od 21 lipca do 26 sierpnia 2021 roku.


Pobierz raport już dziś: https://www.intrum.pl/partner-biznesowy/newsroom/najnowsze-informacja/european-consumer-payment-report-2021/

kontakt dla mediów
Maksymilian Szer
Account Executive, Lightscape sp. z o.o.
Maksymilian Szer

m.szer@lightscape.pl

tel: +48 601 918 408

tel: +48 601 918 408

Katarzyna Bil
Senior Account Executive, Lightscape sp. z o.o.
Katarzyna Bil

k.bil@lightscape.pl

tel: +48 731 439 999

tel: +48 731 439 999

Seweryn Pertkiewicz
Junior Account Executive, Lightscape sp. z o.o.
Seweryn Pertkiewicz

s.pertkiewicz@lightscape.pl

tel: +48 531 444 469

tel: +48 531 444 469

informacje o firmie

załączniki

kontakt dla mediów
Maksymilian Szer
Account Executive, Lightscape sp. z o.o.
Maksymilian Szer

m.szer@lightscape.pl

tel: +48 601 918 408

tel: +48 601 918 408

Katarzyna Bil
Senior Account Executive, Lightscape sp. z o.o.
Katarzyna Bil

k.bil@lightscape.pl

tel: +48 731 439 999

tel: +48 731 439 999

Seweryn Pertkiewicz
Junior Account Executive, Lightscape sp. z o.o.
Seweryn Pertkiewicz

s.pertkiewicz@lightscape.pl

tel: +48 531 444 469

tel: +48 531 444 469

informacje o firmie