internet ekonomia/biznes/finanse

Raport BIK i Alerty BIK w aplikacji mobilnej Alior Banku

21.10.2021 | Grupa BIK

Alior Bank umożliwia klientom sprawdzenie historii kredytowej oraz ochroni ich przed wyłudzeniem danych

Zdaniem niemal trzech czwartych Polaków pandemia zwiększyła ryzyko wyłudzenia danych w Internecie[1]. W odpowiedzi na to niepokojące zjawisko Alior Bank we współpracy z Biurem Informacji Kredytowej (BIK) udostępnił użytkownikom swojej aplikacji mobilnej dwie nowe funkcjonalności – Raport oraz Alerty BIK. Dzięki tym usługom klienci mają możliwość sprawdzenia szczegółowych informacji o swojej historii kredytowej oraz dowiedzą się o ewentualnej próbie wyłudzenia z wykorzystaniem ich danych osobowych.

Rozwój usług pozabankowych

Alior Bank kontynuuje budowanie ekosystemu usług pozabankowych oraz rozwija kanały cyfrowe poprzez wdrażanie funkcjonalności, wykraczających poza codzienne zarządzanie finansami. Bank we współpracy z Biurem Informacji Kredytowej wprowadził właśnie do bankowości mobilnej dwie nowe usługi – Raport BIK i Alerty BIK. Pierwsza z nich pozwoli klientom ocenić szansę na kredyt i sprawdzić, czy nie mają opóźnień w spłacie innych zobowiązań. Druga usługa, to ostrzeżenia sms lub mailowe, które pomagają chronić klientów przed wyłudzeniami na ich skradzione dane 24/7 przez cały rok.

Szacuje się, że obecnie około 95 proc. Polaków korzysta z internetu. Za jego pośrednictwem robimy zakupy, płacimy rachunki oraz zarządzamy finansami. Wykonując te czynności, zostawiamy swój cyfrowy ślad, który przy niedostatecznej ostrożności mogą łatwo wykorzystać cyberprzestępcy. Dlatego, aby chronić naszych klientów przed konsekwencjami kradzieży danych osobowych, zdecydowaliśmy się wprowadzić dwie usługi – Raport oraz Alerty BIK. Dzięki nim użytkownicy mogą szybko zweryfikować historię swoich zobowiązań, zarówno kredytowych, jak i pozakredytowych, a także otrzymać ostrzeżenie, jeśli ktoś spróbuje bezprawnie wykorzystać ich personalia – mówi Kacper Rzeszutek, dyrektor Działu Biznesu Alior Mobile z Alior Banku.

Łatwy i szybki dostęp do kompleksowej informacji o naszych kredytach i pożyczkach, to klucz do sprawnego zarządzania swoimi finansami. Docenią to zwłaszcza osoby, które przymierzają się do zaciągnięcia kredytu, np. na zakup wymarzonego mieszkania.

- Kontrolowanie stanu swojej historii kredytowej jest dziś niezwykle łatwe. Zapewnia to Raport BIK, w którym w prosty sposób przedstawiony jest stan posiadanych zobowiązań. Warto sprawdzić swój raport w szczególności po to, żeby upewnić się, że na nasze dane nie zostały wyłudzone jakieś kredyty lub pożyczki wyjaśnia Marcin Gozdek, dyrektor Departamentu Rynku Detalicznego w BIK.

- Raport BIK pokaże historię, natomiast usługa Alerty BIK ostrzeże przed próbami wyłudzenia. Warto więc ją uruchomić zanim cokolwiek się wydarzy - jeden sms może uratować nas przed stratami finansowymi – dodaje.

Dostęp do informacji poprzez Alior Mobile

Aby skorzystać z oferty BIK, należy zalogować się do aplikacji Alior Mobile, a następnie w zakładce „Płatności i usługi” wybrać opcję „Usługi BIK”. W kolejnym kroku trzeba wskazać interesujący klienta wariant – Raport BIK lub Alerty BIK i wyrazić odpowiednie zgody oraz zaakceptować regulamin usługi i cennik. W następnej kolejności aplikacja poprosi o wskazanie rachunku, z którego ma zostać pobrana opłata za jedną lub drugą usługę. Jednorazowy koszt Raportu BIK, który klient otrzyma w formie zaszyfrowanego pliku PDF, to 39 zł, natomiast roczna opłata Alertów BIK to 24 zł. Usługi nie są automatycznie przedłużane, dlatego aby skorzystać z nich ponownie, należy jeszcze raz przejść przez procedurę w Alior Mobile. Usługi są dostępne dla klientów, którzy wcześniej zostali zweryfikowani w oddziale Alior Banku.

Szczegóły oferty dostępne na: www.aliorbank.pl

 

[1] https://media.bik.pl/informacje-prasowe/700081/wedlug-niemal-trzech-czwartych-polakow-pandemia-zwiekszyla-ryzyko-wyludzenia-danych-w-internecie

kontakt dla mediów
Aleksandra Stankiewicz-Billewicz
Menedżer ds. Relacji z mediami, Biuro Informacji Kredytowej
Aleksandra Stankiewicz-Billewicz

aleksandra.stankiewicz-billewicz@bik.pl

tel: +48 22 348 4131

tel: + 48 512 164 131

Małgorzata Bielińska
Dyrektor ds. Edukacji Grupy BIK, Biuro Informacji Kredytowej
Małgorzata Bielińska

malgorzata.bielinska@bik.pl

tel: +48 22 348 41 03

tel: +48 512 164 103

Diana Borowiecka
Główny Specjalista Departament Marketingu i PR, BIG InfoMonitor
Diana Borowiecka

diana.borowiecka@big.pl

tel: +48 22 486 56 46

tel: +48 607 146 583

Halina Kochalska
Rzecznik prasowy BIG InfoMonitor, BIG InfoMonitor
Halina Kochalska

halina.kochalska@big.pl

tel: +48 22 486 56 16

tel: +48 602 601 010

informacje o firmie

Biuro Informacji Kredytowej S.A. – jedyne biuro kredytowe w Polsce, które poprzez internetowy portal www.bik.pl oraz aplikację mobilną Mój BIK umożliwia klientom indywidualnym monitorowanie własnej historii kredytowej, a dzięki Alertom BIK ostrzega przed każdą próbą wyłudzenia kredytu. BIK gromadzi i udostępnia dane o historii kredytowej klientów indywidualnych i przedsiębiorców z całego rynku kredytowego, oraz dane z obszaru pożyczek pozabankowych. Baza BIK zawiera informacje o 159 mln rachunków należących do 25 mln klientów indywidualnych oraz 1,6 mln firm, w tym o 989 tys. mikroprzedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą. BIK posiada najwyższe kompetencje w zakresie analizy danych i nowoczesnych technologii. Wspiera bezpieczeństwo instytucji finansowych i ich klientów, udostępniając bezpieczny system wymiany informacji kredytowych i gospodarczych oraz nowatorskie rozwiązania antyfraudowe. Łączy cechy nowoczesnej firmy technologicznej z atrybutami instytucji zaufania publicznego. Od kilkunastu lat BIK jest aktywnym członkiem międzynarodowego Stowarzyszenia ACCIS, zrzeszającego największą grupę rejestrów kredytowych na świecie.

załączniki

kontakt dla mediów
Aleksandra Stankiewicz-Billewicz
Menedżer ds. Relacji z mediami, Biuro Informacji Kredytowej
Aleksandra Stankiewicz-Billewicz

aleksandra.stankiewicz-billewicz@bik.pl

tel: +48 22 348 4131

tel: + 48 512 164 131

Małgorzata Bielińska
Dyrektor ds. Edukacji Grupy BIK, Biuro Informacji Kredytowej
Małgorzata Bielińska

malgorzata.bielinska@bik.pl

tel: +48 22 348 41 03

tel: +48 512 164 103

Diana Borowiecka
Główny Specjalista Departament Marketingu i PR, BIG InfoMonitor
Diana Borowiecka

diana.borowiecka@big.pl

tel: +48 22 486 56 46

tel: +48 607 146 583

Halina Kochalska
Rzecznik prasowy BIG InfoMonitor, BIG InfoMonitor
Halina Kochalska

halina.kochalska@big.pl

tel: +48 22 486 56 16

tel: +48 602 601 010

informacje o firmie

Biuro Informacji Kredytowej S.A. – jedyne biuro kredytowe w Polsce, które poprzez internetowy portal www.bik.pl oraz aplikację mobilną Mój BIK umożliwia klientom indywidualnym monitorowanie własnej historii kredytowej, a dzięki Alertom BIK ostrzega przed każdą próbą wyłudzenia kredytu. BIK gromadzi i udostępnia dane o historii kredytowej klientów indywidualnych i przedsiębiorców z całego rynku kredytowego, oraz dane z obszaru pożyczek pozabankowych. Baza BIK zawiera informacje o 159 mln rachunków należących do 25 mln klientów indywidualnych oraz 1,6 mln firm, w tym o 989 tys. mikroprzedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą. BIK posiada najwyższe kompetencje w zakresie analizy danych i nowoczesnych technologii. Wspiera bezpieczeństwo instytucji finansowych i ich klientów, udostępniając bezpieczny system wymiany informacji kredytowych i gospodarczych oraz nowatorskie rozwiązania antyfraudowe. Łączy cechy nowoczesnej firmy technologicznej z atrybutami instytucji zaufania publicznego. Od kilkunastu lat BIK jest aktywnym członkiem międzynarodowego Stowarzyszenia ACCIS, zrzeszającego największą grupę rejestrów kredytowych na świecie.