transport

Poczta Polska: co trzeci punkt odbioru przesyłek jest dostępny dla mieszkańców małych miast i wsi

13.08.2021 | Poczta Polska

Poczta Polska oferuje największą w kraju sieć punktów odbioru przesyłek, w ramach której ponad 35% punktów zlokalizowanych w małych miastach i na obszarach wiejskich. Do końca 2022 roku Poczta udostępni kolejnych 5 tys. punktów. Klienci zamawiający towary w sklepach internetowych coraz częściej korzystają z tej formy odbioru. Ponad 20% paczek jest odbieranych w punktach, a w przyszłości znaczenie tej formy dostaw będzie istotnie rosło.

Poczta Polska systematycznie rozszerza sieć punktów odbioru przesyłek, zgodnie ze strategią przyjętą na lata 2021-2023, która zakłada m.in. ekspansję kolejnych obszarów kraju w zakresie doręczeń przesyłek i zwiększeniem swojego udziału w rynku KEP (przesyłki kurierskie, ekspresowe, paczkowe). Mając na uwadze komfort i potrzeby klientów mieszkających poza aglomeracjami, którzy robią zakupy drogą online - Spółka jest zainteresowana systematycznym rozwojem sieci punktów obioru przesyłek, także w małych miejscowościach i na obszarach wiejskich.

– Konsumenci zmieniają swoje przyzwyczajenia zakupowe, coraz częściej i więcej kupują online i oczekują możliwości wygodnego odbioru przesyłek blisko domu. Dotyczy to także klientów z mniejszych miejscowości. Odpowiadając na ich potrzeby, Poczta Polska nawiązuje współpracę z partnerami biznesowymi, intensywnie pracując nad rozbudową największej w Polsce sieci punktów odbioru przesyłek, do której trafia obecnie co piąta paczka z zakupami internetowymi – mówi Andrzej Bodziony, wiceprezes zarządu Poczty Polskiej.

W pierwszym półroczu tego roku ponad 20% przesyłek z zakupami internetowymi klientów Poczty było odbieranych w punktach odbioru. Pocztowcy przewidują, że w przyszłym roku udział przesyłek odbieranych w punktach i automatach paczkowych wzrośnie do 30%.

Obecnie klienci Poczty Polskiej mają do dyspozycji ponad 15 tys. punktów odbioru przesyłek, zarówno w ramach największej w kraju własnej sieci, jak i sieci partnerskich: Żabka, Orlen, RUCH, Biedronka, ABC, Lewiatan i Delikatesy Centrum. Do końca 2022 roku liczba ta wzrośnie do 20 tys.

35% całej sieci punktów odbioru zlokalizowanych jest w małych miastach o liczebności poniżej 20 tys. mieszkańców (ok. 17%) oraz na obszarach wiejskich (ok. 18%), z czego najwięcej obejmuje placówki pocztowe i sklepy grupy Eurocash (ABC, Lewiatan i Delikatesy Centrum).

Warto zaznaczyć, że do końca 2022 roku Poczta Polska udostępni także kolejne 2000 automatów paczkowych uzupełniających szeroką sieć punktów odbioru przesyłek. W tym zakresie Spółka poszukuje atrakcyjnych lokalizacji, które można zgłaszać poprzez formularz dostępny w niniejszym linku

Dla usprawnienia obsługi klientów odbierających i wysyłających paczki w ponad 700 placówkach pocztowych działają okienka typu fast truck z oznaczeniem "Paczk@ w punkt", w których klienci mogą sprawnie odebrać paczkę w ramach opcji Odbioru w Punkcie oraz wysyłać paczkę (dzięki platformie cyfrowej Envelo, systemowi „Elektroniczny Nadawca”, bądź aplikacji „Nadaj przesyłkę”). Przy okienku Paczka@ w punkt możliwe jest także wygodne nadawanie przesyłek bez potrzeby wydrukowania we własnym zakresie nalepki adresowej, czy dokonanie zwrotu nietrafionego zakupu.

 

kontakt dla mediów
Daniel Witowski
rzecznik prasowy, Poczta Polska S.A.
Daniel Witowski

rzecznik@poczta-polska.pl

tel: 22 656 54 28

informacje o firmie

załączniki

kontakt dla mediów
Daniel Witowski
rzecznik prasowy, Poczta Polska S.A.
Daniel Witowski

rzecznik@poczta-polska.pl

tel: 22 656 54 28

informacje o firmie