wydarzenia środowisko naturalne/ekologia media/marketing/reklama

Ogólnopolski EkoTest Wirtualnej Polski

Wirtualna Polska rozpoczęła ogólnopolski test poświęcony ekologii. Celem badania jest zebranie informacji o wiedzy Polaków nt. ochrony środowiska. Za każdy wypełniony test WP przeznaczy 1 zł na sadzenie lasu.

Razem z Fundacją Czyste Powietrze, twórcą Szczytu Klimatycznego TOGETAIR, która działa na rzecz budowania świadomości ekologicznej w Polsce, Wirtualna Polska wystartowała z ogólnopolskim testem dotyczącym ekologii. EkoTest potrwa do połowy września i będzie się składał z trzech etapów o różnej tematyce. Ankieta dostępna pod adresem http://ekotest.wp.pl dotyczy takich zagadnień, jak: oszczędzanie wody, elektromobilność, gospodarka odpadami czy jakość powietrza. Po zebraniu i przeanalizowaniu odpowiedzi przygotowany zostanie raport, który przekazany zostanie wszystkim zainteresowanym. Wyniki badania posłużą w wypracowaniu rekomendacji działań, które należy podjąć, aby polepszyć stan środowiska w Polsce. Badanie objęte zostało patronatem: Ministerstwa Klimatu i Środowiska, Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, Fundacji Pozytywnych Idei oraz Fundacji Las na Zawsze. Za każdy wypełniony test Wirtualna Polska przeznaczy 1 zł na sadzenie lasu. 

Wiemy, jak istotna jest troska o klimat i walka z emisją gazów cieplarnianych. Jako największe medium internetowe możemy kształtować najlepsze ekologiczne postawy. Chcemy edukować i pokazywać, jak każdy z nas może żyć lepiej i bardziej ekologicznie. Wyniki EkoTestu pozwolą nam wskazać zagadnienia w obszarze ekologii, którymi powinniśmy zająć się w pierwszej kolejności – mówi Joanna Pawlak, prezes Wirtualnej Polski Media S.A.

Ogólnopolski EkoTest jest kolejnym etapem realizowanym w ramach projektu „WP Naturalnie”. Od początku 2021 roku całość energii kupowanej przez spółkę ma gwarancje pochodzenia ze źródeł odnawialnych. W lipcu Wirtualna Polska kupiła drugą farmę fotowoltaiczną na Dolnym Śląsku, dzięki czemu zielona energia niemal w połowie pokrywa zapotrzebowanie WP na zasilanie serwerowni.

W ramach „WP Naturalnie” powstaje szereg działań promujących ekologię i ochronę środowiska. Na Stronie Głównej WP działa licznik, który pokazuje, o ile dzięki farmom fotowoltaicznym WP oraz wprowadzonym zmianom, spadła emisja CO2 do atmosfery, w porównaniu do 2020 roku. Użytkownicy Strony Głównej WP oraz ponad 20 serwisów należących do Wirtualnej Polski, mogą włączyć tzw. tryb ciemny. Pozwala on m.in. na oszczędność energii w urządzeniach wykorzystujących ekrany typu OLED, na przykład w telefonach komórkowych. Ogólnopolski EkoTest jest kolejnym krokiem do zwiększenia świadomości Polaków na temat ekologii i ochrony środowiska.

TOGETAIR to nie tylko Szczyt Klimatyczny. To przede wszystkim wiedza. Dlatego idziemy o krok dalej. Chcemy jeszcze mocniej edukować i dostarczać wiedzy w zakresie ekologii, bo tylko tak możemy wprowadzić realne zmiany, podejmować właściwe decyzje oraz trwale zmieniać nawyki. Dlatego wraz z Wirtualną Polską opracowaliśmy ogólnopolski test, dzięki któremu sprawdzimy wiedzę Polaków o ekologii w poszczególnych województwach. Wyniki pozwolą nam ocenić, w jakich aspektach powinniśmy wzmocnić edukacje – mówi Agata Śmieja, prezes Fundacji Czyste Powietrze oraz pomysłodawczyni Szczytu Klimatycznego TOGETAIR.

kontakt dla mediów
Michał Siegieda
Dyrektor Biura Komunikacji Korporacyjnej/Rzecznik Prasowy, Wirtualna Polska Holding S.A.
Michał Siegieda

michal.siegieda@grupawp.pl

Agata Chaber
Specjalistka ds. Zrównoważonego Rozwoju i Komunikacji, Wirtualna Polska Holding S.A.
Agata Chaber

agata.chaber@grupawp.pl

informacje o firmie
Wirtualna Polska to holding spółek mediowych oraz e-commerce. Jest właścicielem portali WP i o2. Prowadzi specjalistyczne serwisy tematyczne i rozrywkowe, w tym m.in. money.pl, WP Wiadomości, WP SportoweFakty, dobreprogramy.pl i WP Magazyn. W branży e-commerce WP działa w obszarach turystyki, mody, wyposażenia wnętrz i projektowania domów, usług finansowych oraz motoryzacji. Wirtualna Polska nadaje również Telewizję WP dostępną naziemnie, na platformie cyfrowej, w najlepszych sieciach kablowych oraz usłudze WP Pilot.

załączniki

kontakt dla mediów
Michał Siegieda
Dyrektor Biura Komunikacji Korporacyjnej/Rzecznik Prasowy, Wirtualna Polska Holding S.A.
Michał Siegieda

michal.siegieda@grupawp.pl

Agata Chaber
Specjalistka ds. Zrównoważonego Rozwoju i Komunikacji, Wirtualna Polska Holding S.A.
Agata Chaber

agata.chaber@grupawp.pl

informacje o firmie
Wirtualna Polska to holding spółek mediowych oraz e-commerce. Jest właścicielem portali WP i o2. Prowadzi specjalistyczne serwisy tematyczne i rozrywkowe, w tym m.in. money.pl, WP Wiadomości, WP SportoweFakty, dobreprogramy.pl i WP Magazyn. W branży e-commerce WP działa w obszarach turystyki, mody, wyposażenia wnętrz i projektowania domów, usług finansowych oraz motoryzacji. Wirtualna Polska nadaje również Telewizję WP dostępną naziemnie, na platformie cyfrowej, w najlepszych sieciach kablowych oraz usłudze WP Pilot.