handel

Carrefour Polska wyróżniony w raporcie Stowarzyszenia Otwarte Klatki za działania na rzecz dobrostanu kur

25.03.2021 | Carrefour Polska

Skuteczna realizacja zobowiązań Carrefour Polska dotyczących wycofania ze sprzedaży jaj od kur z chowu klatkowego, została doceniona przez Stowarzyszenie Otwarte Klatki. Sieć zajęła 1. miejsce w rankingu obejmującym największe podmioty rynku handlowego w Polsce, w którym brano pod uwagę, m.in. transparentność firmy i zakres podjętych zobowiązań, promocję kupna jaj z różnych systemów hodowli czy współpracę z dostawcami jaj i producentami produktów marki własnej.

Badanie ankietowe zostało przeprowadzone na zlecenie Stowarzyszenia Otwarte Klatki między listopadem 2020 rok. u a lutym br. i zaproszono do niego największe sieci handlowe w Polsce. Wzięto w nim pod uwagę kwestie transparentności firm i zakresu opublikowanych zobowiązań dot. wycofania jaj z chowu klatkowego, promowania kupna jaj z różnych systemów hodowli, postępu we wdrażaniu założeń zobowiązań i obecnego stanu oferty sprzedaży jaj świeżych oraz kontaktu z dostawcami jaj i producentami produktów marki własnej firm. Na podium rankingu znalazły się sieci Carrefour, Auchan oraz ALDI, zajmując odpowiednio pierwsze, drugie i trzecie miejsce. Sieć sklepów Carrefour została doceniona, m.in. za najmniejszy procentowy udział w sprzedaży jaj całych z chowu klatkowego (jedynie 16%). Pełne wyniki badania znajdują się pod linkiem: https://otwarteklatki.pl/publikacje/raporty-kampanii-jak-one-to-znosza/ranking-sklepow-2020 .

Carrefour Polska w trosce o dobrostan zwierząt już w 2017 roku podjął decyzję o wycofaniu ze sprzedaży jaj od kur z chowu klatkowego. W ramach swojego zobowiązania, sieć wyznaczyła sobie wtedy trzy cele: usunięcie wszystkich jaj całych od kur z chowu klatkowego ze swojej marki własnej do końca 2020 roku oraz usunięcie wszystkich jaj całych od kur z chowu klatkowego z oferty sklepów należących do sieci, a także ze składników produktów marki własnej do 2025 r. Pierwsza część tego zobowiązania została już zrealizowana, a firma nie ustaje w działaniach na rzecz promocje oferty spełniającej wysokie standardy dobrostanu zwierząt.

- Bardzo się cieszymy, że dostrzeżono nasze działania, tym bardziej, że chcemy dawać innym przykład do podobnych zmian. Decyzję o wycofaniu ze sprzedaży jaj z chowu klatkowego oznaczonych cyfrą "3" podjęliśmy w roku 2017 i w ciągu dwóch lat udało się nam ten cel osiągnąć w asortymencie jaj całych marki własnej Carrefour. W ciągu najbliższych czterech lat jaja trójki zostaną także usunięte ze składników marki własnej Carrefour oraz z asortymentu pozostałych marek oferowanych w naszych sklepach. To ważny element naszej strategii transformacji żywieniowej, za sprawą której chcemy kształtować właściwe nawyki żywieniowe w społeczeństwie, a jednocześnie przyczyniać się do poprawy dobrostanu zwierzątmówi Barbara Kowalska, Dyrektor Jakości i Zrównoważonego Rozwoju w Carrefour Polska.

Celem Carrefour jest zostać światowym liderem w zakresie zmiany nawyków żywienia dla wszystkich, poprzez realizację strategii transformacji żywieniowej. W odpowiedzi na globalne wyzwania takie jak poszanowanie środowiska naturalnego czy pochodzenie produktów oraz oczekiwania klientów, wprowadził w 2018 roku Act For Food. To ogólnoświatowy program konkretnych działań, dzięki któremu klienci Carrefour zyskują dostęp do wysokiej jakości produktów w rozsądnych cenach. Do tej pory sieć zaprezentowała dwanaście konkretów tego programu, pokazujących zmiany zachodzące w Carrefour m.in. rozwój konceptu „Zdrowa Półka”, wycofanie jajek od kur z chowu klatkowego, więcej produktów wegańskich, mniej plastiku, czy ogłoszony w 2020 roku konkret dot. wycofania ze sprzedaży żywego karpia.

kontakt dla mediów
Dyrektor Komunikacji, Carrefour Polska
Izabella Rokicka

izabella_rokicka@carrefour.com

informacje o firmie

O Carrefour

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce ponad 900 sklepów w 6 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów hurtowo-dyskontowych, osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.

Carrefour, jako jeden ze światowych liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, która posiada około 13 000 sklepów w ponad 30 krajach. W 2020 r. Carrefour wygenerował sprzedaż w wysokości 78,6 miliarda euro. Grupa liczy ponad 320 000 pracowników, którzy pracują wspólnie, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim klientom produkty spożywcze wysokiej jakości, ogólnie dostępne i w atrakcyjnej cenie. Więcej informacji na www.carrefour.com oraz na Twitterze (@GroupeCarrefour) i na LinkedInie (Carrefour).

Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy.

załączniki

kontakt dla mediów
Dyrektor Komunikacji, Carrefour Polska
Izabella Rokicka

izabella_rokicka@carrefour.com

informacje o firmie

O Carrefour

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce ponad 900 sklepów w 6 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów hurtowo-dyskontowych, osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.

Carrefour, jako jeden ze światowych liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, która posiada około 13 000 sklepów w ponad 30 krajach. W 2020 r. Carrefour wygenerował sprzedaż w wysokości 78,6 miliarda euro. Grupa liczy ponad 320 000 pracowników, którzy pracują wspólnie, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim klientom produkty spożywcze wysokiej jakości, ogólnie dostępne i w atrakcyjnej cenie. Więcej informacji na www.carrefour.com oraz na Twitterze (@GroupeCarrefour) i na LinkedInie (Carrefour).

Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy.