styl życia sprawy społeczne

Nieperfekcyjna Marchew i Nieidealne Jabłka? Carrefour wspiera polskich dostawców w walce z marnowaniem żywności w czasie pandemii koronawirusa

15.03.2021 | Carrefour Polska

Sieć wprowadziła do sprzedaży marchew i jabłka w większych opakowaniach udzielając pomocy swoim dostawcom, dotkniętym ograniczeniami zamówień z sektora HoReCa.

Od 16 marca br. na specjalnie oznakowanych stoiskach, we wszystkich hiper i super marketach Carrefour, klienci znajdą Nieperfekcyjną Marchew w cenie 5,99 zł w workach 3 kg i Nieidealne Jabłka po 3,49 zł za 2 kg. To pod względem odżywczym pełnowartościowe produkty, które nie trafiły do gastronomii z powodu lockdownu tej branży. Tym samym rolnicy i sadownicy pozostali z niesprzedaną częścią swojej produkcji u progu wiosny, kiedy na rynku stopniowo pojawiać się będą owoce i warzywa z kolejnego sezonu.

- W pandemii koronawirusa zaplanowanie wielkości produkcji rolnej jest bardzo trudnym zadaniem. Gastronomia doświadczała lockdownu już kilkakrotnie, a obecnie realizuje jedynie ok. 10% zamówień w wersji na wynos. Ten kanał sprzedaży zamknął się więc m.in. dla producentów owoców i warzyw, które w przeciwieństwie do żywności przetworzonej nie mogą być przechowywane na kolejny sezon. Dlatego jako wieloletni dostawca zwróciliśmy się do Carrefour z prośbą o pomoc w sprzedaży tegorocznej nadwyżki. Liczymy, że stali odbiorcy naszych produktów docenią walory naszej Nieperfekcyjnej Marchwi, która niczym nie różni się pod względem smaku od warzyw sprzedawanych od lat pod marką własną sieci – powiedział Michał Gulczyński z firmy Polfarm.

Carrefour, który niemarnowanie żywności oraz długotrwałe i partnerskie relacje ze środowiskiem rolniczym ma w swoim DNA, przyłączył się do pomocy swoim dostawcom. Sieć liczy również na swoich klientów, którzy zawsze bardzo pozytywnie reagują na wszelkie propozycje w duchu zero waste, m.in. odbiór butelek zwrotnych czy zakupy produktów o bliskim terminie przydatności i obniżonej cenie w strefie STOP Marnowaniu Żywności.

 - Akcja na rzecz naszych polskich dostawców rolnych jest kolejnym przykładem polityki CSR-owej Carrefour, ale także ważnym elementem praktyki handlowej sieci, opartej na zaufaniu i pomocy w trudnych warunkach gospodarczych. Mamy nadzieję, że i tym razem konsumenci zauważą nasze działania solidarnościowe i poprzez świadomy wybór produktów oferowanych w tej akcji pomogą naszym dostawcom ograniczyć straty w wyprodukowanej żywność i w ich biznesach – powiedział Marek Lipka, dyrektor handlowy i członek zarządu Carrefour.

Nieperfekcyjna Marchew i Nieidealne Jabłka mogą stać się podstawą doskonałej diety sezonowej. Nadają się do bezpośredniego spożycia, a także do przygotowania soków, sałatek i innych dań zwiększających odporność na wiosnę. Promocja świeżych owoców i warzyw od lokalnych dostawców jest częścią strategii transformacji żywieniowej Carrefour, której celem jest m.in. oferowanie wszystkim konsumentom zdrowych produktów w przystępnej cenie.

kontakt dla mediów
Dyrektor Komunikacji, Carrefour Polska
Izabella Rokicka

izabella_rokicka@carrefour.com

informacje o firmie

O Carrefour

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce ponad 900 sklepów w 6 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów hurtowo-dyskontowych, osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.

Carrefour, jako jeden ze światowych liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, która posiada około 13 000 sklepów w ponad 30 krajach. W 2020 r. Carrefour wygenerował sprzedaż w wysokości 78,6 miliarda euro. Grupa liczy ponad 320 000 pracowników, którzy pracują wspólnie, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim klientom produkty spożywcze wysokiej jakości, ogólnie dostępne i w atrakcyjnej cenie. Więcej informacji na www.carrefour.com oraz na Twitterze (@GroupeCarrefour) i na LinkedInie (Carrefour).

Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy.

załączniki

kontakt dla mediów
Dyrektor Komunikacji, Carrefour Polska
Izabella Rokicka

izabella_rokicka@carrefour.com

informacje o firmie

O Carrefour

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce ponad 900 sklepów w 6 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów hurtowo-dyskontowych, osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.

Carrefour, jako jeden ze światowych liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, która posiada około 13 000 sklepów w ponad 30 krajach. W 2020 r. Carrefour wygenerował sprzedaż w wysokości 78,6 miliarda euro. Grupa liczy ponad 320 000 pracowników, którzy pracują wspólnie, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim klientom produkty spożywcze wysokiej jakości, ogólnie dostępne i w atrakcyjnej cenie. Więcej informacji na www.carrefour.com oraz na Twitterze (@GroupeCarrefour) i na LinkedInie (Carrefour).

Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy.