nauka/edukacja/szkolenia

E-learning i zdalne nauczanie - jak uczyć efektywnie? Ponad 225 tys. euro na projekt E-TECH

01.03.2021 | Politechnika Gdańska

Pandemia i wymuszony nią dystans społeczny sprawił, że nauczyciele akademiccy na całym świecie stanęli przed nagłą potrzebą zmiany dotychczasowych metod nauczania. Z tego powodu naukowcy z Wydziału Inżynierii Mechanicznej i Okrętownictwa we współpracy z Centrum Nowoczesnej Edukacji PG postanowili opracować wszechstronne materiały, które pomogą nauczycielom w całej Europie zmierzyć się z tym poważnym wyzwaniem.

 

Autorski projekt „Comprehensive project for distance teaching skills and multimedia resources for technical universities in Europe” w skrócie E-TECH został doceniony i dofinansowany grantem w konkursie Erasmus + Partnerstwa strategiczne na rzecz edukacji cyfrowej w sektorze szkolnictwa wyższego. Inicjatywa będzie prowadzona przez konsorcjum PG wraz z austriacką wyższą uczelnią Joanneum Gesellschaft MBH z Graz oraz włoskim uniwersytetem Universita Politecnica delle Marche z Ancony a także we wsparciu SEA - Stowarzyszenia E-learningu Akademickiego.

– Wielu wykładowców zatrudnionych przez uczelnie, które tworzą konsorcjum, zgłasza brak odpowiedniego przygotowania metodycznego oraz niedobór zasobów do prowadzenia zajęć zdalnych – tłumaczy dr inż. Marek Chodnicki, kierownik projektu z ramienia Politechniki Gdańskiej. – Wyposażenie nauczycieli w odpowiednie umiejętności i narzędzia jest zadaniem złożonym, dlatego konieczne jest wdrożenie projektu, który kompleksowo odpowiada na potrzeby odbiorców.

Z tego powodu autorzy zaplanowali inicjatywę składającą się z czterech części: opracowanie otwartego, trzypoziomowego kursu e-learningowego na temat efektywnego prowadzanie e-zajęć, bogatego w multimedia „Praktycznego przewodnika po metodach zdalnego nauczania dla nauczycieli akademickich”, banku interaktywnych zasobów oraz modelowego kursu e-learningowego dla studentów z przedmiotu wybranego przez konsorcjum.

– Na świecie można znaleźć publikacje na temat zdalnego nauczania i e-learningu ale niewiele z nich dotyczy nauczania na poziomie akademickim. Co więcej, większość dostępnych materiałów posiada staromodną, mało przystępną formę a czasem są zwyczajnie nudne. Uważamy, że nauczyciele uczelni wyższych, a zwłaszcza uczelni technicznych, zasługują na to aby pozyskiwać nową wiedzę i umiejętności z opracowań wysoce praktycznych, multimedialnych ale też przyjaznych i atrakcyjnych – dodaje mgr Alina Guzik, współautorka wniosku z ramienia Centrum Nowoczesnej Edukacji PG.

kontakt dla mediów
Politechnika Gdańska
Biuro Prasowe Politechniki Gdańskiej

biuro.prasowe@pg.edu.pl

tel: 58/347 29 99

tel: 664166296

Maciej Dzwonnik
Rzecznik Prasowy, Politechnika Gdańska
Maciej Dzwonnik

maciej.dzwonnik@pg.edu.pl

tel: 58 347 14 67

tel: 509 470 073

Specjalista Dział Promocji, Politechnika Gdańska
Agata Cymanowska

agata.cymanowska@pg.edu.pl

tel: 58 347 29 99

tel: 664 166 296

Specjalista Dział Promocji i Biuro Prasowe, Politechnika Gdańska
Paweł Kukla

pawel.kukla@pg.edu.pl

tel: 58 347 29 63

tel: 600 960 671

informacje o firmie
kontakt dla mediów
Politechnika Gdańska
Biuro Prasowe Politechniki Gdańskiej

biuro.prasowe@pg.edu.pl

tel: 58/347 29 99

tel: 664166296

Maciej Dzwonnik
Rzecznik Prasowy, Politechnika Gdańska
Maciej Dzwonnik

maciej.dzwonnik@pg.edu.pl

tel: 58 347 14 67

tel: 509 470 073

Specjalista Dział Promocji, Politechnika Gdańska
Agata Cymanowska

agata.cymanowska@pg.edu.pl

tel: 58 347 29 99

tel: 664 166 296

Specjalista Dział Promocji i Biuro Prasowe, Politechnika Gdańska
Paweł Kukla

pawel.kukla@pg.edu.pl

tel: 58 347 29 63

tel: 600 960 671

informacje o firmie