wydarzenia kultura/sztuka/rozrywka

Już wkrótce „Tydzień Kuchni Polskiej”

Jak co roku z okazji Święta Niepodległości, MAKRO Polska organizuje akcję „Tydzień Kuchni Polskiej” (9-15.11.2020). Tym razem jednak, ze względu na obostrzenia związane z epidemią i sytuację polskiej gastronomii, wydarzenie będzie okazją do pokazania solidarności w obliczu kryzysu.

 

Od 2018 roku i projektu „Kulinarne Zjednoczenie Polski” z okazji setnej rocznicy odzyskania niepodległości, data 11 listopada jest okazją do celebrowania kuchni rodzimej i zapraszania konsumentów w progi restauracji, aby wspólnie celebrować niepodległość kulinarnie.

 

- Ponowne zamknięcie lokali gastronomicznych z powodu wzrostu infekcji COVID-19 nie pozostaje bez wpływu na kondycję sektora - mówi Magdalena Figurna, Menedżer ds. PR i Komunikacji Wewnętrznej MAKRO Cash & Carry Polska. - Z drugiej strony wciąż widać wielką motywację lokali, które chcą przetrwać kryzys. Jako MAKRO chcemy być z nimi razem dla polskiej gastronomii.

 

Tydzień Kuchni Polskiej to część flagowego programu MAKRO „Polskie Skarby Kulinarne”, do którego tegorocznej edycji przystąpiło ponad 100 restauracji z sześciu regionów: Warszawy, Krakowa, Poznania i Wielkopolski, Wrocławia i Dolnego Śląska, Trójmiasta i Pomorza oraz Warmii i Mazur. Promują one tradycje kuchni polskiej w nowych ciekawych interpretacjach. W ramach Tygodnia Kuchni Polskiej (9-15 listopada) restauracje polecają swoje popisowe dania kuchni polskiej, przygotowane specjalnie do programu Polskie Skarby Kulinarne, które będą dostępne w menu na wynos lub z dostawą. Do współpracy MAKRO zaprosiło także blogerów kulinarnych (lista poniżej), którzy napiszą, jak można wspierać restauracje, a także przygotują własne wpisy m.in. z propozycjami menu w kolorach polskiej flagi. Cała akcja w mediach społecznościowych oznaczona będzie hasztagami: #razemdlapolskiej gastronomii i #wspieramygastronomię.

 

- To czas, w którym restauracje jak nigdy dotąd potrzebują wsparcia nas wszystkich - podsumowuje Magdalena Figurna. - Bądźmy więc razem z nimi, zamawiajmy na wynos, zachęcajmy do tego przyjaciół, promujmy ciekawe “antykryzysowe” pomysły restauratorów i szefów kuchni. Bądźmy razem dla polskiej gastronomii.

 

Blogerzy i instagramerzy, którzy wspierają Tydzień Kuchni Polskiej to m.in.:

Kuchniokracja (Warszawa), Wydarzenia kulinarne (Warszawa), Taste by Piotrowska (Warszawa), Nóż i Widelec (Warszawa), O kuchni na luzie (Warszawa), Odczaruj gary (Warszawa), Kulinarne przygody Gatity (Warszawa), elakondrat (Warszawa), Czosnek w pomidorach (Warszawa), Życie od kuchni (Kraków), Kuchnia na wzgórzu (Kraków), Z widelcem po Krakowie (Kraków), Podróże kulinarne (Kraków), Zabawy Jedzeniem (Kraków), Karta czy gotówka (Kraków), Thekustre (Kraków), Winny Świat (Kraków), Fly me to the spoon (Wrocław), Hasta la bistro (Wrocław), Z widelcem po Wrocławiu (Wrocław), Raj podniebienia (Wrocław), Dusiowa kuchnia (Trójmiasto), Asieja (Trójmiasto), Szalone walizki (Warmia i Mazury), Warsaw Foodie, Kraków Foodie , Chillibite, Magia Smaku, Ruda w kuchni, Lunch Wrocław (Wrocław).

 

Partnerami Tygodnia Kuchni Polskiej są firmy: FigAnd, Kruszwica, Maspex, Mlekovita, Mlekpol, Potocki Poland oraz Żywiec Zdrój.

 

 

 

Świętuj z nami 11 listopada! Propozycja menu świątecznego obiadu

 

Już 11 listopada będziemy obchodzić Dzień Niepodległości. A czy niepodległość można świętować kulinarnie? Oczywiście, że tak, dlatego w 102. rocznicę powrotu Polski do grona wolnych państw Europy MAKRO Polska z szefami kuchni przygotowało inspirujące menu, w którym nie zabraknie polskich klasyków z różnych części kraju. Firma zachęca do spróbowania przygotowania ich we własnej kuchni. I choć nie ma w naszym kraju tradycji kulinarnego świętowania niepodległości, nic przecież nie stoi na przeszkodzie, aby ją zapoczątkować uroczystym „biało-czerwonym” obiadem. Po kulinarne inspiracje zapraszamy na stronę www.polskieskarby.pl

kontakt dla mediów
Magdalena Figurna
Menedżer ds. PR i Komunikacji Wewnętrznej , MAKRO Cash & Carry Polska
Magdalena Figurna

magdalena.figurna@makro.pl

informacje o firmie

załączniki

kontakt dla mediów
Magdalena Figurna
Menedżer ds. PR i Komunikacji Wewnętrznej , MAKRO Cash & Carry Polska
Magdalena Figurna

magdalena.figurna@makro.pl

informacje o firmie