internet ekonomia/biznes/finanse

BGŻOptima zmieni się w GOoptima

26.10.2020 | Bank BNP Paribas

Bank BNP Paribas na początku października poinformował klientów BGŻOptima o zmianach, które wejdą w życie 4 grudnia br. Zgodnie z obranym kierunkiem rozwoju usług w ramach systemów GO, Bank BNP Paribas wyłączy stary system bankowości internetowej Pl@net, w którym działa BGŻOptima, a klientów przeniesie do nowego systemu – GOoptima. Po migracji zostaną utrzymane ograniczenia, wprowadzone 14 września br., w nabywaniu produktów i dostępności oferty. Szczegółowe informacje będą wysyłane do klientów w najbliższym czasie.

- W kontekście najniższych w historii stóp procentowych oraz rosnącej potrzeby zdalnego dostępu do usług, chcemy zaoferować klientom GOoptima szereg nowych możliwości, które oferują produkty i usługi dostępne w ramach ekosystemu GO po stronie BNP: GOonline i GOmobile. Jako pełnoprawni członkowie rodziny GO, będą oni mogli w pełni korzystać z całej gamy produktów bankowych i inwestycyjnych oraz wygodnego dostępu do nich z dowolnego miejsca – mówi Tomasz Dymowski, dyrektor zarządzający Pionu Produktów Detalicznych i Biznesowych w Banku BNP Paribas. 

Migracja będzie prosta. Nowy system będzie dostępny na docelowej stronie www.gooptima.pl. Klienci będą logować się do niego za pomocą dotychczasowego loginu do systemu Pl@net, nadając nowe hasło podczas pierwszego logowania. Zmianą będzie odświeżona szata graficzna systemu bankowości internetowej. W systemie GOoptima oferta produktów pozostanie ograniczona, zgodnie ze zmianami wprowadzonymi we wrześniu br. – nie będzie możliwości nabywania nowych lokat, ani jednostek uczestnictwa funduszy inwestycyjnych.

Bank BNP Paribas przygotował duże ułatwienie dla osób będących jednocześnie klientami GOoptima oraz klientami banku. Dostęp do swoich produktów będą mieć zarówno poprzez stronę www.gooptima.pl – używając loginu GOoptima oraz poprzez bankowość GOonline na stronie www.bnpparibas.pl – korzystając z loginu banku.

W bankowości internetowej GOonline klient będzie miał możliwość przechodzenia między  profilami GOonline i GOoptima bez konieczności wylogowania się i ponownego logowania. Dzięki temu w GOonline, przy jednym logowaniu, będzie mógł wykonywać transakcje na wszystkich swoich produktach. Zobaczy swoje rachunki bankowe i inne produkty w BNP, a także – przełączając się na GOoptima – rachunki i lokaty GOoptima. Bez przełączania się będzie widział wszystkie fundusze inwestycyjne, niezależnie od tego czy były zakupione w GOoptima czy w Banku BNP Paribas. To daje możliwość dokonywania kolejnych nowych nabyć jednostek uczestnictwa z szerokiej palety funduszy, jak i transakcji posprzedażowych, np. odkupień. Wszystkie transakcje w systemie GOonline będą autoryzowane przy pomocy kodu SMS lub aplikacji mobilnej.

Logując się bezpośrednio do GOoptima, klient nie będzie mógł przełączyć się na profil BNP Paribas bez przelogowania. Zobaczy wszystkie rachunki oraz lokaty terminowe i fundusze inwestycyjne zakupione w GOoptima. Transakcje w systemie będą autoryzowane tak jak dotychczas w systemie Pl@net, czyli przy pomocy kodu SMS. Zgodnie z ograniczeniami wprowadzonymi we wrześniu br., klient posiadający dostęp tylko do systemu GOoptima nie będzie miał możliwości dokonania nowych nabyć funduszy inwestycyjnych, nie będą również dostępne odkupienia oraz zlecenia konwersji/zamiany. Po zainicjowaniu zlecenia nabycia, odkupienia lub konwersji, klient będący jednocześnie klientem Banku i GOoptima, otrzyma komunikat z przekierowaniem do GOonline. Z kolei dla klientów GOoptima, nie mających profilu po stronie GOonline, po zainicjowaniu dowolnej transakcji na funduszach i spełnieniu warunków przyjęcia zlecenia, zostanie wyświetlony formularz zamówienia zwrotnego kontaktu telefonicznego w sprawie danej transakcji.

- Jednocześnie dostrzegamy potencjał rozwoju platformy inwestycyjnej oraz nowe możliwości współpracy z fintechami w ramach otwartej bankowości. Dlatego planujemy udoskonalać ofertę uwzględniającą potrzeby inwestycyjne tej grupy klientów w ramach prężnie rozwijanych usług GO – zapowiada Tomasz Dymowski.

Bank BNP Paribas zachęca klientów GOoptima i osoby zainteresowane usługami tej platformy do korzystania z szerokiej oferty produktów i usług Banku BNP Paribas, dostępnych poprzez nowoczesną bankowość internetową GOonline i mobilną GOmobile.

kontakt dla mediów
Izabela Tworzydło
Dyrektorka Dep. Komunikacji Korporacyjnej, Rzeczniczka prasowa, BNP Paribas Bank Polska
Izabela Tworzydło

izabela.tworzydlo@bnpparibas.pl

Sławomir Czajkowski
Kierownik Zespołu ds. PR, BNP Paribas Bank Polska
Sławomir Czajkowski

slawomir.czajkowski@bnpparibas.pl

Michalina Słupska-Benesz
Ekspertka ds. Relacji z Mediami, BNP Paribas Bank Polska
Michalina Słupska-Benesz

michalina.slupska@bnpparibas.pl

Paweł Sokół
Specjalista ds. PR, BNP Paribas Bank Polska
Paweł Sokół

pawel.sokol@bnpparibas.pl

Biuro Prasowe
BNP Paribas Bank Polska
Biuro Prasowe

rzecznik.prasowy@bnpparibas.pl

informacje o firmie
kontakt dla mediów
Izabela Tworzydło
Dyrektorka Dep. Komunikacji Korporacyjnej, Rzeczniczka prasowa, BNP Paribas Bank Polska
Izabela Tworzydło

izabela.tworzydlo@bnpparibas.pl

Sławomir Czajkowski
Kierownik Zespołu ds. PR, BNP Paribas Bank Polska
Sławomir Czajkowski

slawomir.czajkowski@bnpparibas.pl

Michalina Słupska-Benesz
Ekspertka ds. Relacji z Mediami, BNP Paribas Bank Polska
Michalina Słupska-Benesz

michalina.slupska@bnpparibas.pl

Paweł Sokół
Specjalista ds. PR, BNP Paribas Bank Polska
Paweł Sokół

pawel.sokol@bnpparibas.pl

Biuro Prasowe
BNP Paribas Bank Polska
Biuro Prasowe

rzecznik.prasowy@bnpparibas.pl

informacje o firmie