praca technologie media/marketing/reklama ekonomia/biznes/finanse

Mobilny Bankowiec: listonosze Poczty Polskiej oferują kredyty Banku Pocztowego przez tablety

21.09.2020 | Bank Pocztowy SA

Bank Pocztowy wraz Pocztą Polską uruchomiły projekt Mobilny Bankowiec, z której korzysta 9,5 tysiąca listonoszy. Ma on ułatwić dostęp do oferty kredytowej banku.

Listonosze wyposażeni w tablety rejestrują dane kontaktowe osób potencjalnie zainteresowanych uzyskaniem dodatkowego finansowania. Dzięki specjalnie przygotowanej aplikacji na tablety, listonosze z całego kraju wstępnie przedstawiają ofertę Banku Pocztowego i zbierają dane kontaktowe osób zainteresowanych skorzystaniem z kredytu. Imiona, nazwiska czy numery telefonów za zgodą klientów wpisywane są do elektronicznego formularza kontaktowego, który przesyłany jest bezpośrednio do doradców kredytowych. Ci kontaktują się następnie z klientami w celu umówienia spotkania w dogodnym dla klientów czasie w wybranej placówce Poczty Polskiej.   

W sierpniu w ramach projektu Mobilny Bankowiec, Bank Pocztowy zwiększył kwotę udzielonych kredytów o ponad 300 tysięcy złotych. Przedstawiciele Banku podkreślają, że ten projekt to przykład dobrej współpracy z Pocztą Polską i liczą na dynamiczny wzrost wpływów w przyszłości.

- Stawiamy na integrację usług grupy Poczty Polskiej, istotna jest dla nas ich cyfryzacja. Proste, wygodne dla klienta i dostępne rozwiązania, jak aplikacja Banku Pocztowego na tabletach listonoszy to kierunek, w którym chcemy podążać  - mówi Tomasz Zdzikot, prezes zarządu Poczty Polskiej.
– Nasza współpraca z Bankiem Pocztowym daje wymierne korzyści obu instytucjom. Oferowane w naszych placówkach kredyty czy ubezpieczenia Banku odgrywają coraz ważniejszą rolę, przyczyniając się do wzrostu zyskowności Poczty. Coraz więcej wspólnych projektów pozwala na integrację spółek działających w ramach Grupy i osiąganie efektu synergii dodaje Tomasz Zdzikot.

Jak podkreślają przedstawiciele obu instytucji cały projekt został stworzony tak, by korzyści mogli z niego czerpać zarówno klienci, którzy w prosty sposób uzyskują dostęp do produktów kredytowych Banku Pocztowego, jaki i pracownicy zarówno banku, jak i Poczty. Dla doradców Banku to sposób na pozyskanie tzw. leadów kredytowych. Z kolei dla listonoszy, szansa na otrzymanie dodatkowego wynagrodzenia – jeżeli po spotkaniu sprzedawcy z klientem dojdzie do zawarcia umowy kredytu, listonosz otrzyma prowizję za pozyskanie kontaktu.  

- Jako operator narodowy Poczta Polska ma obowiązek utrzymania odpowiedniej sieci sprzedaży – oferowanie w placówkach Poczty produktów finansowych Banku Pocztowego daje nam przewagę konkurencyjną szczególnie wobec zamykania przez banki komercyjne kolejnych placówek. To szansa na dynamiczniejszy rozwój Banku Pocztowego w przyszłości. Projekt Mobilny Bankowiec traktujemy także jako szansę na dotarcie z ofertą usług finansowych do szerszego grona klientów, w tym tych wykluczonych cyfrowo, którzy nie mają dostępu do bankowości elektronicznej – podkreśla Andrzej Bodziony, wiceprezes zarządu Poczty Polskiej oraz przewodniczący Rady Nadzorczej Banku Pocztowego.

W ubiegłym roku odnotowaliśmy znaczny wzrost sprzedaży kredytów konsumpcyjnych przez pracowników Poczty Polskiej. To był impuls do szukania nowych płaszczyzn, na których moglibyśmy oferować usługi finansowe i bankowe przez szeroko pojętą grupę Poczty Polskiej. To również potwierdzenie tego, że jako Bank możemy dostarczać proste, a zarazem nowoczesne rozwiązania – coś co jest elementem naszej długofalowej strategii rozwoju stawania się instytucją coraz bardziej cyfrowąmówi Tomasz Dąbrowski, członek zarządu Banku Pocztowego.

kontakt dla mediów
Bartosz Trzciński
Rzecznik Prasowy, Bank Pocztowy SA
Bartosz Trzciński

b.trzcinski@pocztowy.pl

informacje o firmie

załączniki

kontakt dla mediów
Bartosz Trzciński
Rzecznik Prasowy, Bank Pocztowy SA
Bartosz Trzciński

b.trzcinski@pocztowy.pl

informacje o firmie