internet turystyka/wypoczynek

Zainteresowanie turystyką krajową rośnie wskutek pandemii

Serwisy turystyczne Wirtualnej Polski w czerwcu odwiedziło ponad 5 mln realnych użytkowników. Szczególną uwagą cieszą się wycieczki i krajowe noclegi. W serwisie nocowanie.pl w czerwcu turyści wysłali 20% więcej zapytań o nocleg w porównaniu rok do roku.

Wakacje w tym roku są inne niż wszystkie. Trwająca pandemia spowodowała ogromne zainteresowanie wyjazdami krajowymi. Polacy nie decydują się na dalekie podróże ze względu na obostrzenia stosowane przez wiele krajów i ograniczenia w kursowaniu linii lotniczych. Zamiast tego wybierają tradycyjne wczasy w kurortach i znacznie liczniej odwiedzają polskie miejscowości i atrakcje turystyczne.

Zainteresowanie wyjazdami krajowymi przekłada się na większą liczbę użytkowników portali turystycznych. Zgodnie z badaniem Gemius/PBI w kategorii turystyka w czerwcu 2020 roku serwisy należące do Wirtualnej Polski (m.in. nocowanie.pl i wakacje.pl) zajęły pierwsze miejsce w zestawieniu. Odwiedziło je ponad 5 mln realnych użytkowników, którzy wykonali 68,2 mln odsłon. Następne w rankingu znalazły się booking.com (4 mln RU) oraz serwisy turystyczne RAS Polska (3,6 mln RU).

Odmrożenie branży turystycznej i początek wakacji dały turystom jasny sygnał do podróżowania po Polsce. Odzwierciedla to liczba zapytań o nocleg wysyłanych w serwisie nocowanie.pl w czerwcu 2020, która jest o 20% większa, niż w analogicznym okresie 2019 roku (dane wewnętrzne).

kontakt dla mediów
Michał Siegieda
Dyrektor Biura Komunikacji Korporacyjnej/Rzecznik Prasowy, Wirtualna Polska Holding S.A.
Michał Siegieda

michal.siegieda@grupawp.pl

Agata Chaber
Specjalistka ds. Zrównoważonego Rozwoju i Komunikacji, Wirtualna Polska Holding S.A.
Agata Chaber

agata.chaber@grupawp.pl

informacje o firmie

Wirtualna Polska to holding technologiczny, prowadzi działalność mediową, reklamową oraz e-commerce. Jest właścicielem Strony Głównej WP, posiada również specjalistyczne serwisy tematyczne, takie jak money.pl, WP SportoweFakty czy autocentrum.pl. W branży e-commerce WP działa w obszarach turystyki, mody, wyposażenia wnętrz i projektowania domów, usług finansowych oraz motoryzacji. Zgodnie z badaniem Gemius/PBI, w czerwcu 2020 roku z produktów internetowych WP korzystało 21,1 mln Polaków.

załączniki

kontakt dla mediów
Michał Siegieda
Dyrektor Biura Komunikacji Korporacyjnej/Rzecznik Prasowy, Wirtualna Polska Holding S.A.
Michał Siegieda

michal.siegieda@grupawp.pl

Agata Chaber
Specjalistka ds. Zrównoważonego Rozwoju i Komunikacji, Wirtualna Polska Holding S.A.
Agata Chaber

agata.chaber@grupawp.pl

informacje o firmie

Wirtualna Polska to holding technologiczny, prowadzi działalność mediową, reklamową oraz e-commerce. Jest właścicielem Strony Głównej WP, posiada również specjalistyczne serwisy tematyczne, takie jak money.pl, WP SportoweFakty czy autocentrum.pl. W branży e-commerce WP działa w obszarach turystyki, mody, wyposażenia wnętrz i projektowania domów, usług finansowych oraz motoryzacji. Zgodnie z badaniem Gemius/PBI, w czerwcu 2020 roku z produktów internetowych WP korzystało 21,1 mln Polaków.