nowe produkty/usługi internet sprawy społeczne ekonomia/biznes/finanse

Bank BNP Paribas wspólnie z BIK i Experian pomoże klientom dbać o bezpieczeństwo danych

08.07.2020 | Grupa BIK

Bank BNP Paribas zaproponował swoim klientom usługę, która pomoże ich chronić przed oszustwami w przypadku kradzieży lub wycieku danych osobowych. We współpracy z BIK i Experian, Bank oferuje Pakiet Cyber BNP Paribas. To zestaw rozwiązań monitorujący bezpieczeństwo danych w sieci i nie tylko. Alarmuje użytkownika, gdy tylko ktoś niepowołany będzie próbował wykorzystać jego dane.

- Coraz częściej mówi się o danych osobowych, jako o nowej walucie. Niestety, tak jak waluty, tak i one mogą wpaść w niepowołane ręce. Od dawna edukujemy klientów, w jaki sposób chronić swoje dane, w szczególności w Internecie, ale teraz możemy zaoferować coś więcej – błyskawiczną informację, jak tylko zaobserwujemy podejrzane działania z wykorzystaniem danych naszego klienta. Dzięki temu możliwe jest zapobieganie kradzieży pieniędzy czy nieautoryzowanej transakcji, nawet jeśli ktoś nieuczciwy wejdzie w posiadanie niejawnych informacji - tłumaczy Tomasz Dymowski, Dyrektor Zarządzający Pionu Produktów Detalicznych i Biznesowych w Banku BNP Paribas.

Pakiet Cyber BNP Paribas zapewnia dostęp do dwóch usług chroniących przed wyłudzeniami i czuwających nad bezpieczeństwem danych osobowych. To Bezpieczna Tożsamość, którą zapewnia Experian oraz Alerty BIK od Biura Informacji Kredytowej (BIK).

- W ramach Pakietu Cyber dostarczamy nowatorską na polskim rynku bankowym usługę, cieszącą się ogromnym uznaniem na świecie. Korzystają z niej dziesiątki milionów użytkowników świadomych zagrożeń bezpieczeństwa swoich danych, którymi posługują się w życiu codziennym, m.in. w komunikacji internetowej, pracy zawodowej, zakupach on-line czy portalach społecznościowych. Skala naruszeń jest ogromna – dotychczas wykryliśmy ponad 10.5 miliardów danych osobowych, nieuczciwie wykorzystanych w Internecie. W dobie pandemii praca zdalna i przenoszenie coraz więcej aktywności do sieci jeszcze bardziej zwiększają zagrożenia.  Dzięki Bezpiecznej Tożsamości Experian klienci Banku BNP mogą spać spokojnie - komentuje Marek Miller, Dyrektor Zarządzający Experian CEE.

Experian zapewnia monitorowanie w trybie 24/7 tzw. „DarkNetu”, czyli ukrytej sieci, do której dostęp nie jest możliwy bez specjalnego oprogramowania i umiejętności. Właśnie tam, na internetowym „czarnym rynku” sprzedawane są pakiety danych osobowych, które zostały wykradzione z różnych portali, sklepów, forów w Internecie. Dzięki nowej usłudze, klienci Banku BNP Paribas mogą otrzymywać powiadomienia i instrukcje dalszych działań, jeśli ich dane trafią w niepowołane ręce.

W skład Pakietu Cyber wchodzą również Alerty BIK, czyli ostrzeżenia SMS o próbach wyłudzenia kredytu, pożyczki lub podpisania umowy na nasze dane.

- W czasie pandemii znacznie więcej osób zostawia swoje dane w internecie. Dodatkowo, niemal co tydzień, dochodzi do nowych wycieków danych np. z uczelni, sklepów internetowych, przychodni. Nadal też często gubimy dokumenty tożsamości, czy też padamy ofiarą złodzieja. Alerty BIK to jedyna usługa w kraju obejmująca ochroną tak szeroki zakres możliwych wyłudzeń. Dzieje się to dzięki szczególnej roli, jaką odgrywamy w sektorze finansowym. Śmiało można powiedzieć, że rolą BIK jest ostrzeganie o wyłudzeniach, bo tylko BIK otrzymuje w czasie rzeczywistym informacje o wnioskach kredytowych z całego sektora bankowego, największych firm pożyczkowych i innych, weryfikujących wiarygodność finansową swoich klientów w Rejestrze Dłużników BIG InfoMonitor. Wystarczy raz aktywować Alerty BIK, aby zyskać ochronę przez cały rok, 7 dni w tygodniu, 24 h/dobę. Dzięki Alertom BIK każdy ma szansę szybko i skutecznie zareagować na próbę wyłudzenia - mówi Marcin Gozdek, Dyrektor w Departamencie Rynku Detalicznego BIK

System alertowy BIK wychwytuje próby uzyskania kredytu lub pożyczki na nasze dane osobowe i błyskawicznie powiadamia nas o tym SMS-em oraz mailem. W Alercie jest podana nazwa instytucji, oraz numer infolinii BIK, która wesprze nas w przypadku wyłudzenia. Dzięki Alertom zostaniemy również poinformowani, kiedy nasze dane sprawdzane są przez inne firmy w Rejestrze Dłużników BIG InfoMonitor (spółka z Grupy BIK), np. kiedy ktoś na nasze dane próbuje kupić drogi smartfon czy podpisać umowę abonamentową.

Jeśli otrzymamy Alert, a to nie my wnioskowaliśmy o kredyt, pożyczkę lub podpisywaliśmy umowy na inną usługę, może to oznaczać, że ktoś w nieuprawniony sposób wykorzystuje nasze dane w celu dokonania wyłudzenia.

kontakt dla mediów
Aleksandra Stankiewicz-Billewicz
Menedżer ds. Relacji z mediami, Biuro Informacji Kredytowej
Aleksandra Stankiewicz-Billewicz

aleksandra.stankiewicz-billewicz@bik.pl

tel: +48 22 348 4131

tel: + 48 512 164 131

Małgorzata Bielińska
Dyrektor ds. Edukacji Grupy BIK, Biuro Informacji Kredytowej
Małgorzata Bielińska

malgorzata.bielinska@bik.pl

tel: +48 22 348 41 03

tel: +48 512 164 103

Diana Borowiecka
Główny Specjalista Departament Marketingu i PR, BIG InfoMonitor
Diana Borowiecka

diana.borowiecka@big.pl

tel: +48 22 486 56 46

tel: +48 607 146 583

Halina Kochalska
Rzecznik prasowy BIG InfoMonitor, BIG InfoMonitor
Halina Kochalska

halina.kochalska@big.pl

tel: +48 22 486 56 16

tel: +48 602 601 010

informacje o firmie

załączniki

kontakt dla mediów
Aleksandra Stankiewicz-Billewicz
Menedżer ds. Relacji z mediami, Biuro Informacji Kredytowej
Aleksandra Stankiewicz-Billewicz

aleksandra.stankiewicz-billewicz@bik.pl

tel: +48 22 348 4131

tel: + 48 512 164 131

Małgorzata Bielińska
Dyrektor ds. Edukacji Grupy BIK, Biuro Informacji Kredytowej
Małgorzata Bielińska

malgorzata.bielinska@bik.pl

tel: +48 22 348 41 03

tel: +48 512 164 103

Diana Borowiecka
Główny Specjalista Departament Marketingu i PR, BIG InfoMonitor
Diana Borowiecka

diana.borowiecka@big.pl

tel: +48 22 486 56 46

tel: +48 607 146 583

Halina Kochalska
Rzecznik prasowy BIG InfoMonitor, BIG InfoMonitor
Halina Kochalska

halina.kochalska@big.pl

tel: +48 22 486 56 16

tel: +48 602 601 010

informacje o firmie