styl życia internet media/marketing/reklama

Nastoletni odkrywcy smaków

Młodzi konsumenci lubią eksperymentować i często decydują się na to, co nowe. Ich preferencje generują zmiany w obszarze spędzania wolnego czasu, technologii, ale również zakupów. Nastolatkowie coraz więcej czasu spędzają w sieci, gdzie szukają rozrywki i informacji, także tych o swoich ulubionych produktach.

Wirtualny świat w coraz większym stopniu definiuje i wypełnia czas wolny młodych osób. Nastolatkowie nie rozstają się na krok z nośnikiem Internetu, którym jest smartfon. Wyposażony w dostęp do sieci gadżet zastępuje wykorzystywane w większym wymiarze do niedawna komputery, telewizory, radio, a nawet mp3. Wirtualna przestrzeń oferuje szeroko pojętą rozrywkę, tzn. gry, filmy, seriale, ale również platformy do komunikacji z rówieśnikami, m.in. Facebook, Instagram, czy zyskujący popularność Tik Tok. Z badań Państwowego Instytutu Badawczego NASK wynika, iż młodzież w 2019 r. każdego dnia korzystała z Internetu średnio przez 4 godziny i 12 minut, co w rezultacie wynosi o 32 minuty więcej niż cztery lata temu. Młodzi użytkownicy, używając social media utrzymują i nawiązują kontakty, kreują swoją tożsamość, czerpią wzorce i wiedzę.

Jak rozmawiać z pokoleniem online?

W sieci nastolatkowie poszukują informacji o trendach oraz zgłębiają interesujące ich obszary. Badania wykazały, że aż 59,4% młodzieży w 2019 r. używała portali społecznościowych. To doskonała przestrzeń do promocji marek. Należy jednak opracowując strategię mieć na uwadze, że trendy w Internecie zmieniają się niezwykle dynamicznie. To, co jeszcze niedawno uznawane było za modne, dla młodego odbiorcy może być już passé. 

Obecność w social mediach z perspektywy producentów usług i towarów dla nastolatków, wymaga aktywnej postawy. Wiele zależy od dialogu, przekazywania treści oraz wartości marki w ciekawej i oryginalnej formie. Drugim kluczowym aspektem dotarcia do nastoletnich konsumentów są produkty, „skrojone na miarę”. W ofercie Perfetti Van Melle pojawiła się właśnie nowość, pierwsza kwaśna guma do żucia od Mentos. Sour Strawberry dostępna jest w rolce i butelce opatrzonej unikalną szatą graficzną zaprojektowaną z myślą o nastoletnich klientach - mówi Michał Bonecki, Consumer Marketing Manager Perfetti Van Melle Polska.

Nastolatkowie w Internecie czują się jak ryby w wodzie, aktywnie uczestniczą w życiu wirtualnym, zarówno korzystając z platform społecznościowych, jak i innych dedykowanych filmom, serialom, czy informacjom. W sieci komunikują się z bliskimi, nawiązują nowe relacje i szukają odpowiedzi na wiele pytań. Marki dzielą się z młodymi konsumentami wiedzą za pomocą stron typu fanpage, na których informują o swoich produktach i nowościach, edukują oraz dostarczają rozrywki. Taka forma komunikacji przybliża wartości danego brandu i zwiększa grono odbiorców. Trzeba jednak mieć na uwadze, że istotą komunikacji jest informacja, a do tej w kontekście marek, potrzebny jest produkt, dedykowany określonej grupie.

informacje o firmie
informacje o firmie