handel sprawy społeczne towary konsumpcyjne

Carrefour wspólnie z Caritas będą przeciwdziałać marnotrawstwu żywności w Polsce

10.03.2020 | Carrefour Polska

Carrefour Polska odpowiadając na wymogi ustawy dotyczącej przeciwdziałaniu marnowaniu żywności, podjął decyzję o kontynuacji i rozszerzeniu współpracy w tym zakresie z Caritas Polska. Podpisana umowa dotyczy współpracy i odbioru żywności w hiper- i supermarketach sieci na terenie całego kraju.

Wraz z nowym ustawodawstwem dotyczącym przeciwdziałania marnowaniu żywności, która obwiązuje od 1 marca 2020 roku, Carrefour zdecydował się rozszerzyć współpracę z Caritas Polska, z którą to organizacją sieć podpisała stosowną ogólnopolską umowę. Technicznie, kwestie przekazywania żywności pozostaną niezmienne. Przedstawiciele organizacji, w zależności od ustaleń z lokalnymi hiper- i supermarketami Carrefour, będą  pojawiać się w sklepach, aby odbierać przekazywane produkty, z zachowanym kilkudniowym terminem przydatności do spożycia.

- Carrefour w ramach swojej strategii zrównoważonego rozwoju, od 2013 roku realizuje w Polsce program „STOP Marnotrawstwu”, którego celem jest przeciwdziałanie wszelkim formom marnotrawstwa na każdym szczeblu funkcjonowania firmy. W ramach tego programu w obszarze produktów, celem naszej firmy jest stałe zmniejszanie strat żywności, aby jak najwięcej uchronić przed zmarnowaniemmówi Justyna Orzeł, Wiceprezes Zarządu i Sekretarz Generalna Carrefour Polska. Kontynuacja i rozszerzenie współpracy z tym zakresie z Caritas Polska, to kolejny etap zacieśniania relacji między naszymi organizacjami, a także kolejna z inicjatyw na rzecz osób potrzebujących. Caritas, dzięki swoim działaniom jest w stanie nieść pomoc na terenie całego kraju, dlatego cieszymy się, że dzięki tej organizacji wiele osób wykluczonych otrzyma potrzebne wsparcie i ciepły posiłek przygotowany na bazie produktów przekazanych ze sklepów Carrefourdodaje Justyna Orzeł.

Carrefour Polska od wielu lat współpracuje z Caritas w Polsce. Dzięki grantowi przyznanemu Caritas przez Fundację Carrefour, kilka lat temu wspólnie zrealizowano program skierowany do dzieci „Dożywianie z Carrefour”. Na trzyletnią realizację programu przeznaczono wsparcie o wartości 3 mln 450 tys. złotych i wydano ponad 600 tys. posiłków.

Ponadto hiper- i supermarkety sieci regularnie włączają się w świąteczne zbiórki Caritas, pod hasłem „Tak, POMAGAM!”. W ramach tych inicjatyw przed każdymi świętami Wielkiej Nocy oraz Bożego Narodzenia, w sklepach Carrefour można spotkać wolontariuszy Caritas zachęcających klientów do wsparcia osób potrzebujących i przekazywania produktów na rzecz ubogich.

Sklepy Carrefour w Warszawie włączyły się również aktywnie w nową inicjatywę Caritas Polska pod hasłem „Uratuję Cię!”. Jej celem jest pomaganie konkretnym osobom poprzez charytatywny serwis zbiórek internetowych. W największych sklepy sieci w Warszawie pojawiły się specjalne skarbonki Caritas „Uratuję Cię!”, do których klienci mogą przekazywać datki lub resztę ze swoich zakupów. To forma wsparcia, która z sukcesami była realizowana wcześniej w innych krajach działalności Carrefour i która z miesiąca na miesiąc cieszy się rosnącym zainteresowaniem polskich klientów, którzy chcą pomagać potrzebującym.

kontakt dla mediów
Dyrektor Komunikacji, Carrefour Polska
Izabella Rokicka

izabella_rokicka@carrefour.com

informacje o firmie

O Carrefour

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce ponad 900 sklepów w 6 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów hurtowo-dyskontowych, osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.

Carrefour, jako jeden ze światowych liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, która posiada 12 000 sklepów w ponad 30 krajach. Carrefour obsługuje 105 milionów klientów na całym świecie i wygenerował w 2018 roku sprzedaż w wysokości 84,9 miliarda euro. Grupa liczy ponad 360 000 pracowników, którzy pracują wspólnie, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim klientom produkty spożywcze wysokiej jakości, ogólnie dostępne i w atrakcyjnej cenie. Więcej informacji na www.carrefour.com oraz na Twitterze (@GroupeCarrefour) i na LinkedInie (Carrefour).

Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy.

załączniki

kontakt dla mediów
Dyrektor Komunikacji, Carrefour Polska
Izabella Rokicka

izabella_rokicka@carrefour.com

informacje o firmie

O Carrefour

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce ponad 900 sklepów w 6 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów hurtowo-dyskontowych, osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.

Carrefour, jako jeden ze światowych liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, która posiada 12 000 sklepów w ponad 30 krajach. Carrefour obsługuje 105 milionów klientów na całym świecie i wygenerował w 2018 roku sprzedaż w wysokości 84,9 miliarda euro. Grupa liczy ponad 360 000 pracowników, którzy pracują wspólnie, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim klientom produkty spożywcze wysokiej jakości, ogólnie dostępne i w atrakcyjnej cenie. Więcej informacji na www.carrefour.com oraz na Twitterze (@GroupeCarrefour) i na LinkedInie (Carrefour).

Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy.