budownictwo/nieruchomości praca media/marketing/reklama

Wirtualna Polska w nowej siedzibie

Warszawska siedziba WP w pełni pracuje już pod nowym adresem przy ul. Żwirki i Wigury 16. Jest to część siedmiobudynkowego kompleksu, jednego z najbardziej ekologicznych w stolicy. Pracownicy zyskali m.in. otwarte przestrzenie, zielone strefy odpoczynku, siłownię oraz klub do wspólnego spędzania czasu.

Wnętrza nowej siedziby WP to aż 2 tys. m2 więcej niż w dotychczasowym biurowcu. Biuro zaprojektowano tak, aby można je było łatwo dostosowywać do dalszego rozwoju firmy, bez męczących przemeblowań i remontu. Dlatego, jednym z głównych wyzwań było stworzenie wspólnej przestrzeni, tak aby mogła efektywnie pomagać w pracy.

Tempo rozwoju spółki wymagało tej zmiany. W ciągu niespełna 5 lat liczba naszych pracowników wzrosła czterokrotnie.  Stawiamy ich na pierwszym miejscu, dlatego chcemy zapewnić różne rodzaje przestrzeni, które odpowiadają współczesnym potrzebom. Jednocześnie staraliśmy się działać oszczędnie i zdroworozsądkowo. Mnóstwo elementów z poprzedniego biura wykorzystaliśmy ponownie, dając im nowe życie w naszym nowym domu – mówi Elżbieta Bujniewicz-Belka, wiceprezes ds. finansowych Wirtualna Polska Holding SA.

Całość biura zaprojektowana została wspólnie przez Pracownię Architektury i Urbanistyki FBT oraz Fruitorchard Interior Design w ścisłej współpracy z Wirtualną Polską.

Poza klasycznymi strefami do pracy przy biurku, nowa siedziba to też mnóstwo przestrzeni dedykowanych indywidualnym potrzebom pracowników. Na wszystkich piętrach znajdują się kameralne „greenzony” z ogromnymi sofami, gdzie każdy może wygodnie usiąść z laptopem i w ciszy, w sąsiedztwie roślin pracować w bardziej udomowionej przestrzeni. Znajdziemy tu również game room, czy mikro salki z sofami i ekranami. Na każdym piętrze znajdują się też wydzielone funkcjonalne kuchnie, jadalnie i punkty z kawą.

Największa wspólna przestrzeń dedykowana wszystkim pracownikom to mieszczący się na parterze WP Klub. W jego centralnej części znalazła się scena i videowall, składający się z 9 dużych ekranów.  Służą one nie tylko do większych prezentacji zewnętrznych i wewnętrznych, ale też do rozrywki czy wspólnego oglądania wydarzeń sportowych. Na parterze znajduje się także strefa Telewizji WP wraz z nowoczesnymi studiami i przestrzeniami dedykowanymi produkcji telewizyjnej. W budynku jest też siłownia.

Nowa przestrzeń to o połowę więcej salek konferencyjnych, z czego prawie wszystkie wyposażone są w zaawansowane systemy do wideokonferencji. Poza klasycznymi salami konferencyjnymi, pracownicy mają też do dyspozycji umieszczone wewnątrz stref pracy enklawy z sofami, stoły coworkingowe dedykowane szybkim spotkaniom zespołów i budki telefoniczne.

Fenomenalne, wielkoformatowe, dynamiczne fotografie polskich miast autorstwa Macieja Margasa, które przywędrowały z nami z poprzedniej siedziby i ponownie zagościły w strefach pracy, zyskały nowe artystyczne sąsiedztwo w postaci przepięknych grafik młodych polskich ilustratorów i plakacistów ilustrujących tym razem przestrzenie „zielonej Polski” w strefach wypoczynkowych – mówi Katarzyna Miastkowska, projektantka wnętrz i koordynatorka projektu.

Graficzne interpretacje regionów kojarzonych z wypoczynkiem, takich jak Hel, Mazury, Podhale czy Bieszczady przygotowali m.in.: Katarzyna Bogucka, Sonia Hensler, Marlena Stawarz, Aneta Klejnowska, Tomasz Opaliński, Igor Kubik, Karolina Pawelczyk, Joanna Gniady. WP współpracowała również z MAD illustrators.

Wszystkie przestrzenie zostały połączone spójną kolorystyką. Dotychczasowe kolory stosowane we wnętrzach WP, czyli czerwony, szary i biały ociepliły zielenie i elementy z drewna. Nowe biuro WP wyróżniają mocne digitalowe akcenty, które oddają ducha marki i jej dynamiczny charaktermówi Anna Federowicz-Tomaszewska, architekt FBT.

Nowe biuro WP mieści się w kompleksie Business Garden, jednym z najlepszych w stolicy przykładów architektury proekologicznej. Aż 60% powierzchni kompleksu stanowią biologiczne czynne tereny zielone. Tam, gdzie była taka możliwość, stworzono zielone dachy. Budynki wyposażone są w system zarządzania wodą opadową, co pozwala w całym kompleksie zaoszczędzić 6 mln litrów wody rocznie. Na terenie kompleksu powstały także ule i domki dla ptaków.

Nowy adres Wirtualnej Polski to: ul. Żwirki i Wigury 16, 02-092 Warszawa.

kontakt dla mediów
Michał Siegieda
Dyrektor Biura Komunikacji Korporacyjnej/Rzecznik Prasowy, Wirtualna Polska Holding S.A.
Michał Siegieda

michal.siegieda@grupawp.pl

Agata Chaber
Specjalistka ds. Zrównoważonego Rozwoju i Komunikacji, Wirtualna Polska Holding S.A.
Agata Chaber

agata.chaber@grupawp.pl

informacje o firmie
Wirtualna Polska to holding technologiczny. Prowadzi działalność mediową, reklamową oraz e-commerce. Jest właścicielem portalu horyzontalnego WP, posiada również specjalistyczne serwisy tematyczne, takie jak money.pl, WP SportoweFakty czy autocentrum.pl. W branży e-commerce WP działa w obszarach turystyki (m.in. wakacje.pl, nocowanie.pl, eholiday.pl), mody (domodi.pl, allani.pl), wyposażenia wnętrz (homebook.pl) i projektowania domów (extradom.pl), usług finansowych (totalmoney.pl) oraz motoryzacji (superauto.pl). Zgodnie z badaniem Gemius/PBI, w styczniu 2020 roku z produktów internetowych WP korzystało 21,8 mln Polaków.

załączniki

kontakt dla mediów
Michał Siegieda
Dyrektor Biura Komunikacji Korporacyjnej/Rzecznik Prasowy, Wirtualna Polska Holding S.A.
Michał Siegieda

michal.siegieda@grupawp.pl

Agata Chaber
Specjalistka ds. Zrównoważonego Rozwoju i Komunikacji, Wirtualna Polska Holding S.A.
Agata Chaber

agata.chaber@grupawp.pl

informacje o firmie
Wirtualna Polska to holding technologiczny. Prowadzi działalność mediową, reklamową oraz e-commerce. Jest właścicielem portalu horyzontalnego WP, posiada również specjalistyczne serwisy tematyczne, takie jak money.pl, WP SportoweFakty czy autocentrum.pl. W branży e-commerce WP działa w obszarach turystyki (m.in. wakacje.pl, nocowanie.pl, eholiday.pl), mody (domodi.pl, allani.pl), wyposażenia wnętrz (homebook.pl) i projektowania domów (extradom.pl), usług finansowych (totalmoney.pl) oraz motoryzacji (superauto.pl). Zgodnie z badaniem Gemius/PBI, w styczniu 2020 roku z produktów internetowych WP korzystało 21,8 mln Polaków.