wydarzenia media/marketing/reklama

Lokalne podróże w wakacyjnej edycji #JedziemyWPolskę

Wirtualna Polska rusza z drugą edycją wakacyjnego cyklu #JedziemyWPolskę. Reporterzy pojadą w trasę autobusami, pociągami i autostopem. W ubiegłym roku odwiedzili 12 miejscowości, a wiele reportaży powstało dzięki zgłoszeniom w serwisie dziejesie.wp.pl.

W tym roku cykl zmienia swoją formułę. Reporterzy WP wybiorą się w kilkudniowe trasy, korzystając wyłącznie z publicznego transportu. Będą poruszać się autobusami, pociągami i autostopem. Akcja startuje w środę, 26 czerwca i potrwa przez całe wakacje. Projekt zainauguruje relacja na żywo z przejazdu autostopem nad Bałtyk. Dziennikarze będą na bieżąco informować o podróży oraz pokażą, jak radzą sobie z łapaniem stopa.

Przejedziemy m.in. najdłuższą trasą kolejową w Polsce – ze Szczecina do Przemyśla. Spróbujemy też wrócić do Warszawy z Podlasia, korzystając wyłącznie z lokalnych połączeń, nie korzystając za to z internetu w telefonie. Chcemy przybliżyć naszym czytelnikom nowe miejsca i podkreślić kwestię dostępności transportu publicznego w Polsce. Dodatkowo, skupiamy się na miejscach słabiej skomunikowanych – mówi Joanna Kocik, wydawczyni strony głównej WP i koordynatorka akcji.

Joanna Kocik - #JedziemyWPolskęJoanna Kocik, #JedziemyWPolskę

W projekt zaangażowanych będzie pięciu reporterów. Podobnie jak w 2018 roku, #JedziemyWPolskę będzie akcją realizowaną wspólnie przez kilka redakcji. Wezmą w niej udział: Martyna Kośka i Witold Ziomek z redakcji money.pl, Piotr Barejka z redakcji WP Wiadomości oraz Helena Łygas i Aleksandra Chruścielewska z redakcji WP Kobieta. Koordynatorami są Joanna Kocik i Tomasz Michalski – wydawcy.

W 2018 roku dziennikarze WP wyruszyli w trasę, by przygotować materiały o życiu i problemach mieszkańców kilkunastu polskich miejscowości. Odwiedzili łącznie 12 miejsc i przejechali 8 tysięcy kilometrów. Na mapie znalazły się m.in. Rytel, Oświęcim, Nowy Sącz, Włocławek, Konin czy Wielbark.

Ubiegłoroczna edycja była dużym sukcesem. Otrzymaliśmy ogromny odzew od czytelników, dzięki którym przygotowaliśmy znacznie więcej materiałów, niż pierwotnie planowaliśmy. Filmy i artykuły prezentujące Polskę spoza nurtu wielkich miast cieszyły się sporym zainteresowaniem. Tym razem chcemy dowiedzieć się, jak podróżuje się przez lokalną Polskę – mówi Krzysztof Majak, redaktor naczelny Strony Głównej Wirtualnej Polski.

Wszystkie materiały będą publikowane cyklicznie na Stronie Głównej WP. Pomysły i historie czytelnicy mogą zgłaszać pod adresem dziejesie.wp.pl.

#JedziemyWPolskę - logo akcji WP.pngWirtualna Polska to holding spółek mediowych oraz e-commerce. Jest właścicielem portalu horyzontalnego WP. Prowadzi specjalistyczne serwisy tematyczne i rozrywkowe, w tym m.in. money.pl, WP SportoweFakty, WP Komórkomania, dobreprogramy. Zgodnie z badaniem Gemius/PBI, w maju 2019 roku z produktów internetowych WP korzystało 21,6 mln realnych użytkowników. Wirtualna Polska nadaje również Telewizję WP dostępną naziemnie, na platformie NC+, w najlepszych sieciach kablowych oraz usłudze WP Pilot.

kontakt dla mediów
Michał Siegieda
Dyrektor Biura Komunikacji Korporacyjnej/Rzecznik Prasowy, Wirtualna Polska Holding S.A.
Michał Siegieda

michal.siegieda@grupawp.pl

Agata Chaber
Specjalistka ds. Zrównoważonego Rozwoju i Komunikacji, Wirtualna Polska Holding S.A.
Agata Chaber

agata.chaber@grupawp.pl

informacje o firmie

 

 
 

załączniki

kontakt dla mediów
Michał Siegieda
Dyrektor Biura Komunikacji Korporacyjnej/Rzecznik Prasowy, Wirtualna Polska Holding S.A.
Michał Siegieda

michal.siegieda@grupawp.pl

Agata Chaber
Specjalistka ds. Zrównoważonego Rozwoju i Komunikacji, Wirtualna Polska Holding S.A.
Agata Chaber

agata.chaber@grupawp.pl

informacje o firmie