nowe produkty/usługi internet media/marketing/reklama

Nowa, mobilna strona główna WP

Wirtualna Polska wprowadziła nową stronę główną na urządzenia mobilne. Powiększono w niej zdjęcia i wyróżniono kolorystycznie część tytułów. Wyniki meczów i notowań walutowych dostępne są w czasie rzeczywistym. W dolnej części strony zaprojektowano sekcję przewijaną poziomo. Reklamodawcy zyskali również nowe formaty.

W nowej odsłonie mobilnej strony głównej WP postawiono na przejrzystość i czytelność treści. Powiększono zdjęcia i wyróżniono kolorystycznie część tytułów. Zabieg ten ułatwia użytkownikom szybkie przeglądanie strony i podkreśla jednocześnie podział na sekcje tematyczne. Newsy mogą być również rozbudowywane o materiały powiązane, co pozwala na poznanie szerszej perspektywy ważnego tematu.

– Jesienią zeszłego roku wprowadziliśmy zupełnie nową, desktopową stronę główną WP i od razu podjęliśmy pracę nad wersją na urządzenia przenośne. Nowa mobilna WP ma nową technologię, jest dobra dla użytkowników i realizuje wszystkie nasze założenia biznesowe – mówi Tomasz Machała, wiceprezes WP Media ds. produktu wydawniczego.

Pojawiły się także widżety, dzięki którym użytkownicy zyskują dostęp do wyników meczów i notowań walutowych w czasie rzeczywistym. W dolnej części strony zaprojektowano sekcję, której celem jest przypomnienie najważniejszych tematów. Pojawiają się w niej najpopularniejsze materiały z ostatnich 24 godzin, które przewija się poziomo. Użytkownicy zyskali także łatwiejszy dostęp do prognozy godzinowej, która jest teraz wyświetlana na oddzielnej warstwie. Pozwala to na szybki powrót do strony głównej.

Wszystkie wprowadzone zmiany to odpowiedź na prośby naszych użytkowników, które zgłosili m.in. w badaniach jakościowych. Nowa mobilna WP to produkt, którego kod napisaliśmy na nowo. Przez wiele miesięcy wspólnie z zespołem pracowaliśmy nie tylko nad wyglądem, ale także nad aspektem technologicznym. Dzięki temu użytkownikom zaoferowaliśmy lepszą czytelność, a reklamodawcom nowe formaty mówi Jarosław Żulpo, dyrektor departamentu rozwoju produktu wydawniczego w WP Media.

Wraz ze startem nowej, mobilnej WP wdrożono m.in. Midbox w ofercie multiscreen, który znajduje się pod główną sekcją redakcyjną na górze strony. Standardową emisję Content Boxów wzbogacono o tapetę i Paralaksę. W pierwszym tygodniu od uruchomienia nową mobilną stronę główną WP odwiedziło dziennie nawet 1,3 miliona realnych użytkowników (badanie Gemius/PBI, średnia z okresu 25.03–31.03.2019).

Siatkę reklamową nowej mobilnej WP zoptymalizowaliśmy według standardów Coalition for Better Ads. Po zmianach, zgodnie z danymi wewnętrznymi, widzialność np. reklamy Rectangle/Halfpage wzrosła o 3 p.p. w stosunku do poprzedniej wersji mówi Krzysztof Balewski, Ad Product Manager w WP Media.

Wirtualna Polskato holding spółek mediowych oraz e-commerce. Jest właścicielem portalu horyzontalnego WP, prowadzi również specjalistyczne serwisy tematyczne, takie jak money.pl, WP SportoweFakty czy WP abcZdrowie. W branży e-commerce WP działa w obszarach turystyki, mody, wyposażenia wnętrz i projektowania domów, usług finansowych oraz motoryzacji. Zgodnie z badaniem Gemius/PBI w lutym 2019 roku z produktów internetowych WP korzystało ponad 22 mln Polaków.

kontakt dla mediów
Michał Siegieda
Dyrektor Biura Komunikacji Korporacyjnej/Rzecznik Prasowy, Wirtualna Polska Holding S.A.
Michał Siegieda

michal.siegieda@grupawp.pl

Agata Chaber
Specjalistka ds. Zrównoważonego Rozwoju i Komunikacji, Wirtualna Polska Holding S.A.
Agata Chaber

agata.chaber@grupawp.pl

informacje o firmie

 

 
 

załączniki

kontakt dla mediów
Michał Siegieda
Dyrektor Biura Komunikacji Korporacyjnej/Rzecznik Prasowy, Wirtualna Polska Holding S.A.
Michał Siegieda

michal.siegieda@grupawp.pl

Agata Chaber
Specjalistka ds. Zrównoważonego Rozwoju i Komunikacji, Wirtualna Polska Holding S.A.
Agata Chaber

agata.chaber@grupawp.pl

informacje o firmie