handel środowisko naturalne/ekologia transport ekonomia/biznes/finanse

Ciężarówki Carrefour Polska jeżdżą mniej – sieć zoptymalizowała transport z myślą o środowisku

23.08.2018 | Carrefour Polska

Carrefour Polska, mając na uwadze ochronę środowiska naturalnego, usprawnił swoją logistykę. Sieć wdrożyła Transport Management System (TMS), zmniejszyła liczbę pustych przejazdów ciężarówek i zoptymalizowała ich załadunek. Dzięki tym rozwiązaniom w skali ostatniego roku samochody przejechały 2 mln km mniej. Wprowadzone zmiany są elementem realizacji globalnego zobowiązania sieci na rzecz klimatu.

Grupa Carrefour wyznaczyła sobie cel ograniczenia emisji CO2 o 40% do 2025 roku oraz o 70% do 2050 roku, w porównaniu z poziomem z roku 2010. Aby tego dokonać, firma postanowiła m.in. zredukowanie o 30% emisję dwutlenku węgla związaną z transportem.  

Zmniejszenie wpływu na środowisko w tym obszarze wymagało kompleksowych rozwiązań. Carrefour wdrożył Transport Management System – wielomodułowe narzędzie umożliwiające optymalizację całego procesu transportu od dostawcy do sklepu oraz komunikowanie się ze sobą wszystkich elementów łańcucha dostaw. Usprawnienia wynikające z wprowadzenia TMS pozwoliły zmniejszyć wskaźnik liczby przejechanych kilometrów na paletę (km/box). W pierwszym kwartale 2018 roku wskaźnik ten zredukowano o blisko 12% w krajowej dystrybucji w porównaniu do pierwszego kwartału 2017 roku. W skali roku oznacza to przejechanie 2 mln km mniej.

Carrefour zmodyfikował też załadunek ciężarówek. Dzięki maksymalizacji wysokości nośników, sieci udało się zwiększyć wypełnienie naczep i tym samym zmniejszyć liczbę przejechanych kilometrów.

W działania firmy w obszarze przewozu towarów aktywnie zaangażowani są również dostawcy. By zoptymalizować transport, który odbywa się przede wszystkim w jedną stronę (z magazynu do sklepów) i ograniczyć powroty pustych ciężarówek, Carrefour nawiązał współpracę z topowymi dostawcami oferując im swoje usługi transportowe. Backhauling, który jest rozwijany przez Carrefour Polska od kilku lat, pozwolił zredukować puste przejazdy na trasie sklep – magazyn o 25-35%.

Chcąc zrealizować zobowiązanie na rzecz klimatu, obok działań w obszarze logistyki, Carrefour Polska wprowadza też nowoczesne rozwiązania proekologiczne w sklepach, takie jak energooszczędne oświetlenie LED, przyjazny środowisku system chłodniczy, czy panele słoneczne na dachach wybranych hipermarketów. Optymalizacja transportu i przyjazne środowisku modernizacje w sklepach wpisują się w założenia programu „STOP Marnotrawstwu”, jednego z filarów strategii CSR Carrefour. Jego celem jest walka z marnotrawstwem na każdym szczeblu funkcjonowania firmy, a także promowanie postaw proekologicznych wśród klientów, pracowników oraz dostawców.

kontakt dla mediów
Dyrektor Komunikacji, Carrefour Polska
Izabella Rokicka

izabella_rokicka@carrefour.com

informacje o firmie

O Carrefour              

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce prawie 900 sklepów w 5 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.

Carrefour, jako jeden z światowych liderów  handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, którą posiada 12 300 sklepów w ponad 30 krajach. Carrefour przyjmuje 105 millionów klientów na całym świecie i wygenerował w 2017 roku sprzedaż w wysokości 88,24 miliarda euro. Grupa liczy ponad 380 000 pracowników, którzy wspólnie angażują się, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim produkty spożywcze wysokiej jakości, dostępne wszędzie i w atrakcyjnej cenie. Więcej informacji na www.carrefour.com, oraz na Twitterze (@GroupeCarrefour) i na LinkedInie (Carrefour).

Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy. Wszyscy pracownicy Carrefour Polska przyczyniają się do realizacji tej polityki poprzez programy: STOP Marnotrawstwu, Z miłości do Zdrowia oraz Różnorodność. 

załączniki

kontakt dla mediów
Dyrektor Komunikacji, Carrefour Polska
Izabella Rokicka

izabella_rokicka@carrefour.com

informacje o firmie

O Carrefour              

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce prawie 900 sklepów w 5 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.

Carrefour, jako jeden z światowych liderów  handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, którą posiada 12 300 sklepów w ponad 30 krajach. Carrefour przyjmuje 105 millionów klientów na całym świecie i wygenerował w 2017 roku sprzedaż w wysokości 88,24 miliarda euro. Grupa liczy ponad 380 000 pracowników, którzy wspólnie angażują się, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim produkty spożywcze wysokiej jakości, dostępne wszędzie i w atrakcyjnej cenie. Więcej informacji na www.carrefour.com, oraz na Twitterze (@GroupeCarrefour) i na LinkedInie (Carrefour).

Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy. Wszyscy pracownicy Carrefour Polska przyczyniają się do realizacji tej polityki poprzez programy: STOP Marnotrawstwu, Z miłości do Zdrowia oraz Różnorodność.