internet technologie ekonomia/biznes/finanse

Play wybiera Ericsson, aby przyspieszyć budowę ogólnopolskiej sieci telekomunikacyjnej

24.07.2018 | Ericsson Sp. z o.o.

P4 sp. z o.o. („Play”), spółka zależna Play Communications S.A. (GPW: PLY), wybrała firmę Ericsson (NASDAQ: ERIC) jako dodatkowego partnera wspierającego rozbudowę własnej sieci telekomunikacyjnej, w oparciu o rozwiązania Ericsson Radio System.

Rozbudowa sieci Play obejmie elementy sieci dostępu radiowego, a także system monitorowania i zarządzania siecią (OSS) - Ericsson Network Manager. Umowy wchodzą w życie z dniem podpisania.

Rozbudowa sieci z zastosowaniem Ericsson Radio System, pomoże Play zwiększyć zasięg mobilny internetu szerokopasmowego w całym kraju co w efekcie znacząco poprawi poziom satysfakcji klientów Play.

Ponadto Play i Ericsson zawarły porozumienie o współpracy pomiędzy Play i ośrodkami badawczo-rozwojowymi firmy Ericsson w Polsce, zlokalizowanymi w Krakowie i Łodzi, w których Ericsson zatrudnia dużą grupę ekspertów ds. rozwoju sieci radiowej.

Wybór firmy Ericsson na dodatkowego dostawcę sieci oznacza, że Play zyskał dodatkowego partnera, będącego jednym ze światowych liderów w zakresie sieci radiowych i systemów OSS, który wesprze Play w ukończeniu strategicznego projektu budowy własnej ogólnokrajowej sieci mobilnej. Plany sieci Play pozostają bez zmian – ukończenie budowy sieci radiowej do końca 2020 roku, co przełoży się na zmniejszenie kosztów roamingu krajowego jednocześnie zapewniając najlepszą obsługę klientów Play.

Play dysponuje już siecią ponad 6 000 własnych stacji bazowych w całej Polsce wyposażonych w najnowszy technologicznie sprzęt. Współpraca z Ericssonem nie tylko zapewni wsparcie tego projektu, ale w dłuższej perspektywie pozwoli także na realizację projektów zapewniających ewolucję systemów 4G do 5G. Urządzenia oferowane przez Ericsson są przygotowane na wdrożenie rozwiązań 5G.

CEO Play, Jean-Marc Harion, powiedział: „Play jest operatorem budującym największą liczbę stacji radiowych w tym roku, a nasza prędkość transmisji danych została ostatnio uznana za drugą najlepszą w Polsce. Z perspektywy naszych inwestycji, zarówno w istniejącą technologię, jak i w przyszłe technologie, z przyjemnością rozszerzamy naszą współpracę z firmą Ericsson na obszar sieci radiowej. Play zyskał solidnego partnera, który pomoże nam przyspieszyć dalszą rozbudowę naszej własnej sieci telekomunikacyjnej a następnie będzie nas wspierał w ewolucji naszej sieci.”

Arun Bansal, Senior Vice President i szef Ericssona w Europie i Ameryce Łacińskiej, powiedział: „Dla firmy Ericsson to bardzo ważne zwycięstwo w rynku europejskim. Dzięki niej znacząco zwiększymy nasz udział w polskim rynku. Wdrażając nasz najlepszy w swojej klasie system radiowy następnej generacji i rozwiązania OSS, przyczynimy się do dalszej skutecznej ekonomicznie rozbudowy sieci Play jednocześnie zapewniając najwyższy poziom usług dla klientów.”

kontakt dla mediów
Katarzyna Pąk
Head of Marketing & Communications, Ericsson Sp. z o.o.
Katarzyna Pąk

katarzyna.pak@ericsson.com

informacje o firmie

UWAGI DLA WYDAWCÓW

Zestawy kreacji reklamowych, informacje o firmie i zdjęcia w wysokiej rozdzielczości można znaleźć na stronie www.ericsson.com/press oraz www.play.pl.

OBSERWUJ NAS NA:

Ericsson:

www.twitter.com/ericsson
www.facebook.com/ericsson
www.linkedin.com/company/ericsson www.youtube.com/ericsson

Play:

www.twitter.com/play_polska
www.facebook.com/play
www.blogplay.pl

WIĘCEJ INFORMACJI POD ADRESAMI:

Ericsson News Center

media.relations@ericsson.com
(+46 10 719 69 92)
investor.relations@ericsson.com
(+46 10 719 00 00)

Play Media Contact:

Marcin Gruszka marcin.gruszka@play.pl

Play Communications S.A. jest spółką holdingową Play Group. Jego operacyjną spółką zależną jest P4 Sp. z o.o., operator sieci Play. Play jest polskim operatorem zorientowanym na potrzeby klienta, posiadającym ponad 15,2 mln klientów na dzień 31 marca 2018 roku. Play zapewnia usługi połączeń głosowych, przesyłania wiadomości, transmisji danych i usługi wideo dla klientów indywidualnych i firm (w szczególności dla abonentów działających w formacie small office/home office oraz małych i średnich przedsiębiorstw) w ofertach abonamentowych i przedpłaconych pod marką „PLAY”. Usługi Play dostępne są dla 99% populacji, za pośrednictwem rozbudowanej, nowoczesnej i efektywnej ekonomicznie sieci telekomunikacyjnej 2G/3G/4G LTE, uzupełnionej długoterminowymi umowami roamingu krajowego / udostępniania sieci z pozostałymi trzema głównymi polskimi operatorami sieci komórkowych. Więcej informacji na stronie www.playcommunications.com i na www.play.pl.

Ericsson jest światowym liderem w dziedzinie technologii i usług komunikacyjnych z siedzibą w Sztokholmie w Szwecji. Nasza organizacja składa się z ponad 111 000 ekspertów, zapewniających klientom w 180 krajach innowacyjne rozwiązania i usługi. Wspólnie budujemy skuteczniej połączoną przyszłość, w której każda osoba i każda branża może w pełni wykorzystać swój potencjał. Sprzedaż netto w 2016 roku wyniosła 222,6 miliarda SEK (24,5 miliarda USD). Akcje Ericsson są notowane na Nasdaq Stockholm i NASDAQ w Nowym Jorku. Przeczytaj więcej na www.ericsson.com.

załączniki

kontakt dla mediów
Katarzyna Pąk
Head of Marketing & Communications, Ericsson Sp. z o.o.
Katarzyna Pąk

katarzyna.pak@ericsson.com

informacje o firmie

UWAGI DLA WYDAWCÓW

Zestawy kreacji reklamowych, informacje o firmie i zdjęcia w wysokiej rozdzielczości można znaleźć na stronie www.ericsson.com/press oraz www.play.pl.

OBSERWUJ NAS NA:

Ericsson:

www.twitter.com/ericsson
www.facebook.com/ericsson
www.linkedin.com/company/ericsson www.youtube.com/ericsson

Play:

www.twitter.com/play_polska
www.facebook.com/play
www.blogplay.pl

WIĘCEJ INFORMACJI POD ADRESAMI:

Ericsson News Center

media.relations@ericsson.com
(+46 10 719 69 92)
investor.relations@ericsson.com
(+46 10 719 00 00)

Play Media Contact:

Marcin Gruszka marcin.gruszka@play.pl

Play Communications S.A. jest spółką holdingową Play Group. Jego operacyjną spółką zależną jest P4 Sp. z o.o., operator sieci Play. Play jest polskim operatorem zorientowanym na potrzeby klienta, posiadającym ponad 15,2 mln klientów na dzień 31 marca 2018 roku. Play zapewnia usługi połączeń głosowych, przesyłania wiadomości, transmisji danych i usługi wideo dla klientów indywidualnych i firm (w szczególności dla abonentów działających w formacie small office/home office oraz małych i średnich przedsiębiorstw) w ofertach abonamentowych i przedpłaconych pod marką „PLAY”. Usługi Play dostępne są dla 99% populacji, za pośrednictwem rozbudowanej, nowoczesnej i efektywnej ekonomicznie sieci telekomunikacyjnej 2G/3G/4G LTE, uzupełnionej długoterminowymi umowami roamingu krajowego / udostępniania sieci z pozostałymi trzema głównymi polskimi operatorami sieci komórkowych. Więcej informacji na stronie www.playcommunications.com i na www.play.pl.

Ericsson jest światowym liderem w dziedzinie technologii i usług komunikacyjnych z siedzibą w Sztokholmie w Szwecji. Nasza organizacja składa się z ponad 111 000 ekspertów, zapewniających klientom w 180 krajach innowacyjne rozwiązania i usługi. Wspólnie budujemy skuteczniej połączoną przyszłość, w której każda osoba i każda branża może w pełni wykorzystać swój potencjał. Sprzedaż netto w 2016 roku wyniosła 222,6 miliarda SEK (24,5 miliarda USD). Akcje Ericsson są notowane na Nasdaq Stockholm i NASDAQ w Nowym Jorku. Przeczytaj więcej na www.ericsson.com.