wydarzenia handel media/marketing/reklama ekonomia/biznes/finanse

Carrefour Polska wspiera dobre praktyki w łańcuchu dostaw sektora tekstylno-odzieżowego i obuwniczego - tłumaczenie Wytycznych OECD

29.06.2018 | Carrefour Polska

Carrefour Polska, jako jedyna sieć wielkiej dystrybucji, przystąpił do partnerstwa na rzecz tłumaczenia na potrzeby polskiego rynku „Wytycznych OECD dotyczących należytej staranności w zakresie odpowiedzialnych łańcuchów dostaw w sektorze tekstylno-odzieżowym i obuwniczym”. Dokument, który w polskiej wersji językowej zaprezentowano 29 czerwca w Ministerstwie Inwestycji i Rozwoju, podczas konferencji „Odpowiedzialny biznes -  Odpowiedzialny rozwój” ma pomóc polskim producentom być częścią odpowiedzialnego łańcucha dostaw.

Wytyczne OECD dotyczące należytej staranności w zakresie odpowiedzialnych łańcuchów dostaw w sektorze tekstylno-odzieżowym i obuwniczym są cenną pomocą dla przedsiębiorstw w zapobieganiu i przeciwdziałaniu potencjalnym negatywnym skutkom działalności, uwzględniając cały łańcuch dostaw.

Zostaliśmy partnerem przygotowania wytycznych OECD na rynek polski, ponieważ oferowanie produktów odzieżowych jest jednym z obszarów działalności biznesowej naszej sieci. Od wielu lat Grupa Carrefour realizuje zrównoważoną politykę w odniesieniu do artykułów tekstylnych. Dokument zaprezentowany podczas konferencji w Ministerstwie Inwestycji i Rozwoju to kompletny pakiet wskazówek dla przedsiębiorstw, które są potrzebne do prowadzenia odpowiedzialnej działalności i polityki zaopatrzenia w sektorze tekstylno-odzieżowym i obuwniczym. Oficjalne tłumaczenie będzie szczególnie pomocne dla małych, polskich producentów, którzy chcą być częścią odpowiedzialnego łańcucha dostaw – mówi Robert Noceń, Sekretarz Generalny Carrefour Polska.

Potrzeba wdrożenia eksperckiego dokumentu dla polskich przedsiębiorców była bardzo duża. Ważne było zaangażowanie partnerów z różnych branż, aby dokument odnosił się do całego łańcucha dostaw. Oprócz Carrefour Polska, który jako jedyny przedstawiciel dużej dystrybucji zaangażował się w projekt, w inicjatywę włączyli się polscy producenci odzieży, obuwia i tekstyliów, organizacje branżowe, Forum Odpowiedzialnego Biznesu oraz Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju.

Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy. W ramach współpracy biznesowej, Carrefour zobowiązuje swoich partnerów do odpowiedzialnej współpracy z firmą. Podpisują oni Kartę Etyki Dostawcy Carrefour, a w fabrykach wytwarzających produkty marki Carrefour zewnętrzni eksperci przeprowadzają audyty zgodne z zasadami klauzuli społecznych. W przypadku wyrobów włókienniczych, dostawców Carrefour obowiązują specjalne zasady, które zakładają m.in. wykluczenie zatrudniania dzieci w zakładach produkcyjnych, czy też stosowanie praktyk zakładających optymalizację wpływu na środowisko.

Efektywna i odpowiedzialna współpraca z dostawcami pozwala Carrefour skutecznie rozwijać ofertę tekstyliów. W tym dziale w sklepach Carrefour Polska klienci mogą znaleźć wachlarz produktów: ubrania dla dzieci i dorosłych, odzież sportową, bieliznę, dodatki, ale też koce, poduszki czy pościel. Wśród propozycji wyróżnia się marka TEX, którą sieć rozwija od 1982 roku. Są to inspirowane francuską modą ubrania i dodatki w przystępnej cenie. Kolekcje TEX we Francji projektują młodzi, zdolni projektanci.

kontakt dla mediów
Dyrektor Komunikacji, Carrefour Polska
Izabella Rokicka

izabella_rokicka@carrefour.com

informacje o firmie

O Carrefour              

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce prawie 900 sklepów w 5 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.

Carrefour, jako jeden z światowych liderów  handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, którą posiada 12 300 sklepów w ponad 30 krajach. Carrefour przyjmuje 105 millionów klientów na całym świecie i wygenerował w 2017 roku sprzedaż w wysokości 88,24 miliarda euro. Grupa liczy ponad 380 000 pracowników, którzy wspólnie angażują się, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim produkty spożywcze wysokiej jakości, dostępne wszędzie i w atrakcyjnej cenie. Więcej informacji na www.carrefour.com, oraz na Twitterze (@GroupeCarrefour) i na LinkedInie (Carrefour).

Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy. Wszyscy pracownicy Carrefour Polska przyczyniają się do realizacji tej polityki poprzez programy: STOP Marnotrawstwu, Z miłości do Zdrowia oraz Różnorodność.

załączniki

kontakt dla mediów
Dyrektor Komunikacji, Carrefour Polska
Izabella Rokicka

izabella_rokicka@carrefour.com

informacje o firmie

O Carrefour              

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce prawie 900 sklepów w 5 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.

Carrefour, jako jeden z światowych liderów  handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, którą posiada 12 300 sklepów w ponad 30 krajach. Carrefour przyjmuje 105 millionów klientów na całym świecie i wygenerował w 2017 roku sprzedaż w wysokości 88,24 miliarda euro. Grupa liczy ponad 380 000 pracowników, którzy wspólnie angażują się, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim produkty spożywcze wysokiej jakości, dostępne wszędzie i w atrakcyjnej cenie. Więcej informacji na www.carrefour.com, oraz na Twitterze (@GroupeCarrefour) i na LinkedInie (Carrefour).

Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy. Wszyscy pracownicy Carrefour Polska przyczyniają się do realizacji tej polityki poprzez programy: STOP Marnotrawstwu, Z miłości do Zdrowia oraz Różnorodność.