handel środowisko naturalne/ekologia

Carrefour redukuje ilość opakowań i włącza się w obchody Światowego Dnia Środowiska

04.06.2018 | Carrefour Polska

Carrefour Polska włączył się w Kampanię Zielona Wstążka #DlaPlanety zorganizowanej z okazji Światowego Dnia Środowiska. W ramach ekologicznego zobowiązania sieć ogłosiła, że Grupa Carrefour do 2022 roku zredukuje masę opakowań marki własnej o 5% w stosunku do 2017 r.

Światowy Dzień Środowiska obchodzony jest 5 czerwca. Carrefour przyłączył się do działań realizowanych przez Centrum UNEP/GRID – Warszawa w ramach Kampanii Zielona Wstążka #DlaPlanety. Sieć od wielu lat aktywnie angażuje się w inicjatywy na rzecz zrównoważonego rozwoju i poszanowania środowiska naturalnego w Polsce podejmując m.in. wiele akcji związanych z walką z marnotrawieniem żywności i ochroną bioróżnorodności.

W ramach rozwoju działań proekologicznych Grupa Carrefour zobowiązała się do 2022 zredukować o 5% masę opakowań marki własnej w porównaniu z 2017 r. Ponadto w tym szczególnym dniu, sieć przygotowała wspólnie z Eko-Punkt Organizacją Odzysku Opakowań S.A. animacje oraz konkursy na temat segregacji i recyklingu odpadów dla klientów sklepu Carrefour w Galerii Mokotów oraz akcję edukacyjną dla pracowników centrali.

– Troska o środowisko naturalne stanowi jeden z priorytetów strategii odpowiedzialnego biznesu, dlatego Carrefour realizuje wiele inicjatyw z tego zakresu. Poza naszym zobowiązaniem dotyczącym redukcji opakowań warto przypomnieć, że prowadzimy m.in. takie inicjatywy jak program STOP Marnotrawstwu, w ramach którego wdrożyliśmy w sklepach systemy zmniejszające zużycie energii elektrycznej i cieplnej, odpowiedzialnie gospodarujemy odpadami BIO oraz przekazujemy żywność do Banków Żywności i lokalnych organizacji pomagających najbardziej potrzebującym – powiedział Robert Noceń, Sekretarz Generalny Carrefour Polska

Carrefour podejmuje także wiele inicjatyw związanych z ochroną środowiska. Działania w tym obszarze mają na celu dbanie o zasoby przyrodnicze, a w konsekwencji zapewnienie dobrej przyszłości dla kolejnych pokoleń. Sieć realizuje projekty z zakresu przeciwdziałania deforestacji i zwiększenia świadomości pracowników w tym obszarze. Carrefour jest członkiem Roundtable on Sustainable Palm Oil (RSPO), mającego na celu propagowanie odpowiedzialnego zarządzania uprawą palm oleistych oraz stosowania oleju palmowego pochodzącego ze sprawdzonych i certyfikowanych źródeł. Firma dba również o segregowanie i recykling odpadów drewnianych. Ponadto, w ramach akcji „Pszczele hotele” zlokalizowanych na dachach wybranych sklepów, sieć pomaga w ochronie pszczół w środowisku miejskim oraz wzmacnia świadomość społeczną dotyczącą miejskiego pszczelarstwa. Warto także dodać, że sieć podjęła również decyzję o całkowitym wycofaniu ze sprzedaży jaj z chowu klatkowego do 2025 roku.

Carrefour Polska dąży do tego, aby właściwie komponować swoją ofertę i kontrolować jakość produktu w marce własnej na każdym etapie łańcucha dostaw, a także promuje zrównoważone praktyki produkcji. Przykładem takiego działania sieci jest również linia produktów „Jakość z Natury Carrefour” opracowana we współpracy z polskimi rolnikami, hodowcami i producentami z wykorzystaniem metod zrównoważonego rolnictwa. Produkty te można znaleźć na stale rozwijanej „Zdrowej Półce Carrefour”.

kontakt dla mediów
Dyrektor Komunikacji, Carrefour Polska
Izabella Rokicka

izabella_rokicka@carrefour.com

informacje o firmie

O Carrefour

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce prawie 900 sklepów w 5 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230.000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.

Carrefour, światowy lider i referencyjna sieć branży detalicznej, posiada ponad 12 000 sklepów i e-sklepów w ponad 30 krajach. Carrefour jest multilokalną, multiformatową i omnikanałową grupą handlową, zatrudniającą ponad 384 000 osób na całym świecie i generującą sprzedaż w wysokości 103,7 miliarda euro w 2016 roku. Każdego dnia 13 milionów klientów na całym świecie odwiedza sklepy Carrefour, których wyróżnikiem jest jakość i zaangażowanie w zrównoważony handel.

Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy. Wszyscy pracownicy Carrefour Polska przyczyniają się do realizacji tej polityki poprzez programy: STOP Marnotrawstwu, Z miłości do Zdrowia oraz Różnorodność.

załączniki

kontakt dla mediów
Dyrektor Komunikacji, Carrefour Polska
Izabella Rokicka

izabella_rokicka@carrefour.com

informacje o firmie

O Carrefour

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce prawie 900 sklepów w 5 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230.000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.

Carrefour, światowy lider i referencyjna sieć branży detalicznej, posiada ponad 12 000 sklepów i e-sklepów w ponad 30 krajach. Carrefour jest multilokalną, multiformatową i omnikanałową grupą handlową, zatrudniającą ponad 384 000 osób na całym świecie i generującą sprzedaż w wysokości 103,7 miliarda euro w 2016 roku. Każdego dnia 13 milionów klientów na całym świecie odwiedza sklepy Carrefour, których wyróżnikiem jest jakość i zaangażowanie w zrównoważony handel.

Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy. Wszyscy pracownicy Carrefour Polska przyczyniają się do realizacji tej polityki poprzez programy: STOP Marnotrawstwu, Z miłości do Zdrowia oraz Różnorodność.