zainteresowania/hobby kultura/sztuka/rozrywka ekonomia/biznes/finanse

Bank BGŻ BNP Paribas sponsorem transmisji turnieju ELEAGUE Major Boston 2018

18.01.2018 | Bank BNP Paribas

Rozgrywki mają status porównywalny do piłkarskich finałów Ligi Mistrzów UEFA – ELeague Major Boston 2018 – to najwyższej rangi starcie graczy w Counter Strike: Global Offensive. Rozgrywki obserwują gracze i fani z całego świata. Sponsorem tegorocznej transmisji turnieju jest Bank BGŻ BNP Paribas. 

– Bank BGŻ BNP Paribas to bank zmieniającego się świata – dostrzegamy globalny wzrost zainteresowania sportem elektronicznym, szczególnie w ważnej dla Banku grupie docelowej, jaką są młodzi ludzie. Wydarzenie takiej rangi jak ELEAGUE Major Boston to prawdziwe święto e-sportu. Widzowie śledzą starcia, w których ważną rolę odgrywa refleks, taktyka,  wybitne zgranie drużyny i emocje, w tym stres. Chcemy wspierać i dzielić pasje tysięcy młodych konsumentów – mówi Piotr Machel, dyrektor zarządzający Pionu Komunikacji w Banku BGŻ BNP Paribas. 

Oczekuje się, że transmisję rozgrywek tylko w Polsce obejrzeć może nawet milion widzów. Bank BGŻ BNP Paribas jako pierwszy bank angażuje się w sponsoring transmisji tego rodzaju wydarzenia. 

Sportowe emocje i duch rywalizacji nie kojarzą się już wyłącznie ze stadionami i boiskami. Podobne gwarantują rozgrywki e-sportowe. W tym przypadku zawodnicy konkurują ze sobą, sprawdzając swoje umiejętności przed monitorem. Wśród drużyn, które pod koniec stycznia wezmą udział w finałowym starciu graczy w Counter Strike: Global Offensive w Bostonie znajduje się również zespół złożony  z polskich zawodników – Virtus.Pro. To kilkukrotny mistrz świata, notowany w czołówce rankingu najlepszych zespołów od ponad dekady. O randze ELeague Major Boston 2018 świadczą również wysokie nagrody do zdobycia – zwycięzca otrzyma 0,5 miliona dolarów, a łączna pula wygranych dla zawodników to 1 milion dolarów. 

Eventy gamingowe przyciągają coraz szerszą publiczność, a tego typu imprezy zaczynają konkurować z innymi, lubianymi wśród młodych ludzi wydarzeniami rozrywkowymi. Szacuje się, że liczba graczy komputerowych na świecie to ponad 2 miliardy , a w Polsce 15 milionów. Nasz kraj zajmuje 23. pozycję w rankingu największych rynków gier komputerowych z udziałem 0,1 proc. w PKB. Wartość polskiego rynku gier na koniec 2016 roku wyniosła ponad 1,85 mld złotych. Eksperci przewidują, że do 2019 roku powinna ona wzrosnąć o ponad jedną piątą i przekroczyć 2 mld złotych.[1] Sukcesy na arenie międzynarodowej odnoszą także polscy twórcy gier komputerowych.

 

[1]Dane pochodzą z raportu Kondycja polskiej branży gier ’17 przygotowanego przez Krakowski Park Technologiczny, http://www.nck.pl/badania/raporty/raport-kondycja-polskiej-branzy-gier-17

 

kontakt dla mediów
Izabela Tworzydło
Dyrektorka Dep. Komunikacji Korporacyjnej, Rzeczniczka prasowa, BNP Paribas Bank Polska
Izabela Tworzydło

izabela.tworzydlo@bnpparibas.pl

Sławomir Czajkowski
Kierownik Zespołu ds. PR, BNP Paribas Bank Polska
Sławomir Czajkowski

slawomir.czajkowski@bnpparibas.pl

Michalina Słupska-Benesz
Ekspertka ds. Relacji z Mediami, BNP Paribas Bank Polska
Michalina Słupska-Benesz

michalina.slupska@bnpparibas.pl

Paweł Sokół
Specjalista ds. PR, BNP Paribas Bank Polska
Paweł Sokół

pawel.sokol@bnpparibas.pl

Biuro Prasowe
BNP Paribas Bank Polska
Biuro Prasowe

rzecznik.prasowy@bnpparibas.pl

informacje o firmie
kontakt dla mediów
Izabela Tworzydło
Dyrektorka Dep. Komunikacji Korporacyjnej, Rzeczniczka prasowa, BNP Paribas Bank Polska
Izabela Tworzydło

izabela.tworzydlo@bnpparibas.pl

Sławomir Czajkowski
Kierownik Zespołu ds. PR, BNP Paribas Bank Polska
Sławomir Czajkowski

slawomir.czajkowski@bnpparibas.pl

Michalina Słupska-Benesz
Ekspertka ds. Relacji z Mediami, BNP Paribas Bank Polska
Michalina Słupska-Benesz

michalina.slupska@bnpparibas.pl

Paweł Sokół
Specjalista ds. PR, BNP Paribas Bank Polska
Paweł Sokół

pawel.sokol@bnpparibas.pl

Biuro Prasowe
BNP Paribas Bank Polska
Biuro Prasowe

rzecznik.prasowy@bnpparibas.pl

informacje o firmie