styl życia zdrowie rodzina

Szczotkuj zęby jak bohater

10.11.2017 | Oral-B

W Polsce próchnica wśród dzieci pozostaje poważnym problemem: cierpi na nią aż 89,4% 7-latków[1]! Jej występowanie jest powszechne z wielu powodów, jednak najważniejszym jest niewłaściwa higiena jamy ustnej[2]. Aby pomóc rodzicom wypracować wśród swoich pociech prawidłowe nawyki w tym zakresie, Oral-B proponuje ich naukę poprzez zabawę. Dzięki szczoteczkom z postaciami znanymi z filmów Disneya, marka uczy najmłodszych „szczotkować zęby jak bohater”. Urządzenia wspiera dedykowana aplikacja dla maluchów. 

Mycie zębów proste jak 2x2

Nauka poprzez zabawę przynosi znakomite efekty – dzieci bardziej i dłużej przykładają się do czynności, które lubią, a wiemy jak trudno jest utrzymać malucha w jednym miejscu przez dłuższy czas. W kształtowaniu zdrowych nawyków w higienie jamy ustnej dzieci pomaga stosowanie szczoteczki elektrycznej od trzeciego roku życia. Badania wykazały, że dzieci traktują swoją szczoteczkę do zębów jak zabawkę, zwłaszcza gdy znajdują się na niej postacie pobudzające wyobraźnię. Dlatego też marka Oral-B wprowadziła linię produktów z postaciami znanymi z filmów Disneya, takimi jak Zygzak McQueen z Aut*, Olaf z Krainy lodu^ czy Darth Vader z Gwiezdnych wojen+. Oral-B zachęca rodziców, żeby nauczyli je „szczotkować zęby jak bohater”, pomagając im wypracować zdrowe nawyki i przyzwyczajenia na całe życie. Przekaz jest prosty: żeby być jak twój ulubiony bohater, musisz myć zęby jak bohater, przez dwie minuty dwa razy dziennie!

Profesor Ewa Iwanicka-Grzegorek z Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego wyjaśnia: Szczotkowanie zębów zgodnie z zasadą „2x2” - przez dwie minuty dwa razy dziennie, to najlepszy sposób, aby zwalczyć próchnicę u dzieci i chronić ich młode zęby. Próchnica u dzieci 6-letnich występuje na poziomie 86,9 %, a zatem polski 6-latek ma ponad 5 zębów zaatakowanych przez próchnicę - często są to zęby nieodwracalnie zniszczone! To pokazuje jak ogromna jest skala problemu i jak wiele jest jeszcze do zrobienia w tej kwestii.

Z myślą o najmłodszych

Zarówno elektryczna szczoteczka Oral-B Power Kids (dla dzieci powyżej 3. roku życia), jak i dopasowane do niej wymienne końcówki, zostały zaprojektowane z myślą o dzieciach. Specjalna okrągła końcówka i odpowiednia technologia czyszczenia zapewniają znacznie większą skuteczność niż zwykła szczoteczka manualna, sprawiając, że dzieci w maksymalnym stopniu dbają o swoje zęby jednocześnie dobrze się bawiąc. W zestawie znajdują się końcówki z wyjątkowo miękkimi włóknami dostosowanymi do delikatnej dziecięcej buzi i dziąseł. Rozmiar główki ma też odpowiedni rozmiar, aby lepiej objąć i wyczyścić mniejsze zęby.

 Aplikacja Disney Magic Timer

Dzięki dedykowanej aplikacji codzienne szczotkowanie staje się zabawą, która zachęca dzieci do mycia zębów przez zalecane przez dentystów dwie minuty w celu usunięcia płytki nazębnej. Dowiedziono, że 90% dzieci korzystających z aplikacji szczotkuje zęby dłużej[3]! Aplikację Disney Magic Timer Oral-B można pobrać z serwisów App Store i Google Play. Wystarczy kupić dowolny produkt Oral-B Kids, pobrać aplikację i zeskanować produkt urządzeniem mobilnym, a filmowi bohaterowie ożyją na ekranie, odsłaniając przed najmłodszymi coraz to więcej możliwości nagradzając tym samym ich sumienną higienę.

Zabawa z udziałem ulubionych postaci to klucz do zmiany nawyków u dzieci. Mimo ogromnych starań i pewnej poprawy sytuacji w ciągu ostatniej dekady, zdrowie jamy ustnej u dzieci pozostaje aktualnym problemem. Najmłodsi często nie myją zębów wystarczająco długo albo nie myją ich dwa razy dziennie, przez co u ogromnej liczby z nich pojawia się próchnica. Jeśli rodzice zaczną na wczesnym etapie zachęcać dzieci do szczotkowania zębów poprzez zabawę, uczyć je właściwej techniki i korzystać z odpowiednich produktów, stan zdrowia jamy ustnej u dzieci w Polsce może znacząco się poprawić – mówi Beata Golan, Dyrektor ds. Naukowych Instytutu Blend-a-med Oral-B.

Czego Jaś się nie nauczy…

Zdrowie jamy ustnej jest ważnym elementem ogólnego stanu zdrowia i samopoczucia dziecka. Wykształcenie zdrowych nawyków na wczesnym etapie życia zwiększa szanse na ich utrwalenie w życiu dorosłym.

Większa dbałość o zdrowie jamy ustnej u dzieci oznacza:

  • Mniej bezsennych nocy, nieobecności dzieci w szkole i rodziców w pracy
  • Ograniczenie liczby dzieci cierpiących na próchnicę i mniej bólu spowodowanego próchnicą
  • Bardziej uśmiechnięte dzieci (8,8% 12- latków unika uśmiechu z powodu zębów)[4]
  • Zdrowsze zęby stałe

Mama i Tata świecą przykładem!

Szczoteczki Oral-B Power Kids to uzupełnienie szerokiego portfolio marki. Dzięki nim Oral-B może dbać o higienę jamy ustnej całej rodziny w najbardziej zaawansowany sposób. Chcąc uczyć dzieci prawidłowych nawyków higieny jamy ustnej, rodzice sami powinni być przykładem w tym zakresie. Mamom niewątpliwie przypadnie do gustu inteligentna szczoteczka Oral-B Genius w pięknym kolorze Rose Gold, tata zaś z pewnością sięgnie po jej czarną wersję – Black. To najnowocześniejsze urządzenia z innowacyjną technologią, która monitoruje poprawia nasze złe nawyki w pielęgnacji zębów i jamy ustnej. Szczoteczki Oral-B to idealny pomysł na piękny i praktyczny prezent świąteczny dla każdego członka rodziny.

Więcej informacji na temat produktów Oral-B Kids znajduje się na stronie https://www.oralb-blendamed.pl/pl-pl/produkty-kolekcje/szczoteczki-dla-dzieci

 

*©Disney Pixar
^©Disney
+© &TM Lucasfilm Ltd

[1] Monitoring Zdrowia Jamy Ustnej 2016, Populacja Polska.|
[2] WHO expert consultation on public health intervention against early childhood caries.
http://apps.who.int/iris/bitstream/10665/255627/1/WHO-NMH-PND-17.1-eng.pdf?ua=1
[3] Oral-B Kids Brushing Study.
[4] Monitoring Zdrowia Jamy Ustnej 2016, Populacja Polska.

kontakt dla mediów
Sylwia Dybka
Senior Account Executive, MSL
Sylwia Dybka

sylwia.dybka@mslgroup.com

tel: +48 533 322 264

informacje o firmie

Oral-B® to światowy lider na rynku szczoteczek i produktów do pielęgnacji zębów. Marka należy do firmy Procter & Gamble i obejmuje manualne oraz elektryczne szczoteczki do zębów przeznaczone dla dzieci i dorosłych, irygatory do płukania jamy ustnej, a także produkty do czyszczenia przestrzeni międzyzębowych, takie jak nici dentystyczne.

załączniki

kontakt dla mediów
Sylwia Dybka
Senior Account Executive, MSL
Sylwia Dybka

sylwia.dybka@mslgroup.com

tel: +48 533 322 264

informacje o firmie

Oral-B® to światowy lider na rynku szczoteczek i produktów do pielęgnacji zębów. Marka należy do firmy Procter & Gamble i obejmuje manualne oraz elektryczne szczoteczki do zębów przeznaczone dla dzieci i dorosłych, irygatory do płukania jamy ustnej, a także produkty do czyszczenia przestrzeni międzyzębowych, takie jak nici dentystyczne.