internet technologie ekonomia/biznes/finanse

Klienci ING wybierają nowoczesne rozwiązania

02.11.2017 | ING BANK ŚLĄSKI S.A.

W ciągu trzech kwartałów 2017 roku skonsolidowany zysk netto ING Banku Śląskiego wyniósł 1 036 mln zł, co oznacza wzrost o 4% w porównaniu z analogicznym okresem ub.r. ING zanotował wzrost podstawowych wielkości komercyjnych - wartości kredytów o 13%, a depozytów o 7%. Dzięki nowoczesnym rozwiązaniom cyfrowym większość kredytów gotówkowych w bankowości detalicznej oraz wniosków kredytowych po stronie korporacyjnej jest składanych przez internet.

Podstawowe dane finansowe Grupy ING Banku Śląskiego za trzy kwartały 2017 r.
w porównaniu do analogicznego okresu ub.r.:

  • przychody ogółem wzrosły o 10% do 3 535 mln zł,
  • koszty ogółem wzrosły o 4% do 1 599 mln zł,
  • wynik przed kosztami ryzyka wzrósł o 17% do 1 936 mln zł,
  • zysk brutto wzrósł o 7% do 1 382 mln zł,
  • zysk netto wzrósł o 4% do 1 036 mln zł,
  • zwrot z kapitału (ROE) osiągnął poziom 11,8% w porównaniu z 11,3% w ub.r.
  • wskaźnik koszty/przychody wyniósł 45,2% w porównaniu z 48,1% w ub. r.,
  • łączny współczynnik kapitałowy wyniósł 15,1% w porównaniu z 14,8% w ub.r.

- Na koniec września ING Bank Śląski zanotował przyrost wartości portfela kredytów o 10,2 mld zł, tj. 13% do 87,4 mld zł, co oznacza wzrost szybszy niż całego rynku. We wszystkich podstawowych miarach bank odnotował przyrost udziałów w rynku - powiedział Brunon Bartkiewicz, prezes ING Banku Śląskiego.

- Wyniki osiągnięte przez bank są rezultatem konsekwentnej realizacji naszej strategii koncentrującej się na potrzebach klienta, jakości obsługi, dobrej ofercie, nowoczesnych produktach i innowacjach. Dzięki digitalizacji i automatyzacji możemy szybciej reagować na zmieniające potrzeby klientów oraz efektywnie działać.

- Widzimy, że klienci chętnie wybierają nowe sposoby korzystania z usług oraz produktów bankowych i aktywnie z nich korzystają. Przykładem są kredyty gotówkowe dla klientów indywidualnych, które obecnie w 71-proc są udzielane przez internet. Przez ten kanał dostępu jest składanych ponad 90 proc. wniosków kredytowych w segmencie korporacyjnym. Z uruchomionego w czerwcu br. internetowego kantoru walutowego korzysta blisko 100 tys. klientów. Wprowadzoną w tym samym czasie kartę wielowalutową wybrało 41 tys. klientów, którzy wykonali ponad 308 tys. transakcji – dodał prezes ING Banku Śląskiego.

Najważniejsze wyniki biznesowe Grupy ING Banku Śląskiego osiągnięte po trzech kwartałach 2017 roku w porównaniu do analogicznego okresu ub.r.:

  • wzrost wartości kredytów o 13% do 87,4 mld zł,
  • kredyty dla klientów detalicznych - wzrost o 17% do 35,6 mld zł,
  • kredyty dla klientów korporacyjnych - wzrost o 11% do 51,8 mld zł,
  • wzrost depozytów o 7% do 97,5 mld zł,
  • liczba klientów detalicznych 4,5 mln (wzrost liczby klientów o 108 tys. w 3 kw.),
  • liczba klientów korporacyjnych 54 tys. (wzrost liczby firm o 2,9 tys. w 3 kw.).
kontakt dla mediów
Piotr Utrata
Rzecznik Prasowy, ING Bank Śląski S.A.
Piotr Utrata

Piotr.Utrata@ing.pl

tel: +48 22 820-4022

tel: +48 601-308-378

informacje o firmie

załączniki

kontakt dla mediów
Piotr Utrata
Rzecznik Prasowy, ING Bank Śląski S.A.
Piotr Utrata

Piotr.Utrata@ing.pl

tel: +48 22 820-4022

tel: +48 601-308-378

informacje o firmie