wydarzenia handel media/marketing/reklama

Kampania Carrefour z Napoleonem nagrodzona!

31.10.2017 | Carrefour Polska

Kampania marketingowa Carrefour Polska, której głównym bohaterem jest Napoleon, została wyróżniona prestiżową nagrodą Złota Effie 2017.

W 2016 roku Carrefour Polska rozpoczął swoją największą kampanię marketingową w historii – „Bonjour w Carrefour”. W postać Napoleona, Strażnika Jakości Carrefour, wcielił się Jacek Braciak, a jego zadaniem stało się komunikowanie zmian zachodzących w sklepach sieci. Francuski cesarz wyjaśnia i przybliża klientom 5 strategicznych dla Carrefour obszarów, jakimi są: jakość, wybór, niskie ceny, zdrowie oraz bliskość.

Jury Effie Awards doceniło „Bonjour w Carrefour” za znakomicie zrealizowaną i angażującą internautów kampanię teaserową „Co zamierza Napoleon?”. W jej trakcie w Internecie i mediach społecznościowych pojawiały się kolejne spekulacje na temat tego, która firma za nią odpowiada. Jury zwróciło również uwagę na wytworzone w ten sposób zainteresowanie, które wpłynęło na zwiększenie średniej wartości koszyka zakupowego w sklepach Carrefour oraz poprawę wizerunku sklepów sieci. Co szczególnie istotne – kampania z Napoleonem ma przełożenie na wszystkie formaty sprzedaży Carrefour: zarówno sklepy wielkopowierzchniowe, supermarkety jak i placówki franczyzowe.

Organizatorzy Effie podkreślili fakt, że oprócz sporych inwestycji niezbędnych dziś w konkurencyjnym środowisku retailu, trzeba dodać wyróżnialność i siłę przebicia, w tym przekonanie klientów do pożądanych zachowań. Do tego potrzebne jest nieszablonowe myślenie i konsekwencja w działaniu, godne genialnego stratega. W tym kontekście wybór historycznej postaci, budzącej pozytywne skojarzenia, świetnie wpisał się w obraną strategię i kampanię, zrealizowaną z rozmachem i odwagą.

Kampanię „Bonjour w Carrefour” przygotowują agencje Saatchi & Saatchi IS, Arena (Havas Media Group), oraz K2 Media. Effie to prestiżowy konkurs marketingowy, w którym nagradzane są najskuteczniejsze kampanie reklamowe. Do tegorocznej edycji konkursu Effie Awards zgłoszono 219 kampanii w 24 kategoriach, a prace oceniało 104-osobowe jury.

kontakt dla mediów
Dyrektor Komunikacji, Carrefour Polska
Izabella Rokicka

izabella_rokicka@carrefour.com

informacje o firmie

O Carrefour

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce prawie 900 sklepów w 5 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230.000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.

Carrefour, światowy lider i referencyjna sieć branży detalicznej, posiada ponad 12 000 sklepów i e-sklepów w ponad 30 krajach. Carrefour jest multilokalną, multiformatową i omnikanałową grupą handlową, zatrudniającą ponad 384 000 osób na całym świecie i generującą sprzedaż w wysokości 103,7 miliarda euro w 2016 roku. Każdego dnia 13 milionów klientów na całym świecie odwiedza sklepy Carrefour, których wyróżnikiem jest jakość i zaangażowanie w zrównoważony handel.

Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy. Wszyscy pracownicy Carrefour Polska przyczyniają się do realizacji tej polityki poprzez programy: STOP Marnotrawstwu, Z miłości do Zdrowia oraz Różnorodność.

Carrefour Polska od kilku lat angażuje się w wiele inicjatyw sportowych. W tym roku po raz pierwszy został Sponsorem Głównym 74. Tour de Pologne. Grupa Carrefour wspiera na świecie najważniejsze wyścigi kolarskie m.in. Tour de France.

załączniki

kontakt dla mediów
Dyrektor Komunikacji, Carrefour Polska
Izabella Rokicka

izabella_rokicka@carrefour.com

informacje o firmie

O Carrefour

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce prawie 900 sklepów w 5 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230.000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.

Carrefour, światowy lider i referencyjna sieć branży detalicznej, posiada ponad 12 000 sklepów i e-sklepów w ponad 30 krajach. Carrefour jest multilokalną, multiformatową i omnikanałową grupą handlową, zatrudniającą ponad 384 000 osób na całym świecie i generującą sprzedaż w wysokości 103,7 miliarda euro w 2016 roku. Każdego dnia 13 milionów klientów na całym świecie odwiedza sklepy Carrefour, których wyróżnikiem jest jakość i zaangażowanie w zrównoważony handel.

Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy. Wszyscy pracownicy Carrefour Polska przyczyniają się do realizacji tej polityki poprzez programy: STOP Marnotrawstwu, Z miłości do Zdrowia oraz Różnorodność.

Carrefour Polska od kilku lat angażuje się w wiele inicjatyw sportowych. W tym roku po raz pierwszy został Sponsorem Głównym 74. Tour de Pologne. Grupa Carrefour wspiera na świecie najważniejsze wyścigi kolarskie m.in. Tour de France.