handel sprawy społeczne

Carrefour Polska przekazał ciężarówkę-chłodnię na rzecz Banku Żywności w Krakowie

05.10.2017 | Carrefour Polska

Carrefour Polska przekazał kolejny samochód-chłodnię ufundowany z grantu Fundacji Carrefour – tym razem na rzecz Banku Żywności w Krakowie. Wręczenie pojazdu miało miejsce podczas uroczystej gali urodzinowej, zorganizowanej w ramach obchodów 20-lecia istnienia krakowskiej organizacji.

– W tym roku zarówno Carrefour Polska jak i Federacja Polskich Banków Żywności obchodzą swoje 20-lecie działalności. Cieszę się, że możemy razem zapobiegać marnowaniu żywności i angażować się na rzecz potrzebujących w całym kraju. W 2016 roku w sklepach Carrefour w województwie małopolskim zebrano prawie 60 000 kg żywności o łącznej wartości blisko pół miliona złotych. To świetny wynik, ale wierzę, że dzięki wsparciu Fundacji Carrefour i ufundowaniu ciężarówki-chłodni pomoc ta będzie miała jeszcze większy zasięg. Jestem przekonany, że nasza współpraca będzie nadal przebiegać owocnie, a wsparcie Carrefour pozwoli docierać z pomocą do ludzi, który znajdują się w trudnej sytuacji– powiedział podczas wydarzenia Robert Noceń, Sekretarz Generalny Carrefour Polska.

Carrefour od początku swojej działalności w Polsce, czyli od 1997 roku, współpracuje z Federacją Polskich Banków Żywności, realizując liczne inicjatywy mające na celu przeciwdziałanie marnotrawstwu żywności. W 2015 roku Carrefour sformalizował swoje działania i podpisał ogólnopolską umowę z Federacją Polskich Banków Żywności regulującą kwestie przekazywania produktów spożywczych. Na terenie całego kraju hipermarkety i supermarkety Carrefour przekazują regularnie produkty spożywcze do Banków Żywości. Ponadto, Carrefour co roku wspiera ogólnopolskie zbiórki żywności, udostępniając przestrzeń i promując zbiórki na terenie sklepu i w mediach.

W 2002 r. Fundacja Carrefour przekazała pierwszy grant na zakup ciężarówek-chłodni dla lokalnych Banków Żywności. Dzięki wsparciu Fundacji Carrefour Banki Żywności zakupiły już 16 ciężarówek! W 2016 roku Fundacja Carrefour przekazała grant w wysokości 125 000 euro na zakup 7 ciężarówek-chłodni dla lokalnych Banków Żywności.

Carrefour za zaangażowanie na rzecz najbardziej potrzebujących otrzymał wyróżnienie z okazji 20-lecia Federacji Polskich Banków Żywności. Nagroda miała na celu wyróżnienie przedsiębiorstw, które najaktywniej wspierają Federację Polskich Banków Żywności w ich działalności. Ponadto, za swoją współpracę z Bankami Żywności Carrefour Polska otrzymał tytuł „Dobroczyńca roku”.

kontakt dla mediów
Dyrektor Komunikacji, Carrefour Polska
Izabella Rokicka

izabella_rokicka@carrefour.com

informacje o firmie

O Carrefour

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce ponad 800 sklepów w 5 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230.000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.

Carrefour Polska jest częścią Grupy Carrefour, referencyjnej sieci spożywczej, która posiada blisko 12 000 sklepów w ponad 30 krajach. Grupa Carrefour jest siecią multilokalną, multiformatową i multikanałową, obsługującą codziennie 13 milionów klientów na całym świecie.

Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy. Wszyscy pracownicy Carrefour Polska przyczyniają się do realizacji tej polityki poprzez programy: STOP Marnotrawstwu, Z miłości do Zdrowia oraz Różnorodność.

załączniki

kontakt dla mediów
Dyrektor Komunikacji, Carrefour Polska
Izabella Rokicka

izabella_rokicka@carrefour.com

informacje o firmie

O Carrefour

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce ponad 800 sklepów w 5 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230.000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.

Carrefour Polska jest częścią Grupy Carrefour, referencyjnej sieci spożywczej, która posiada blisko 12 000 sklepów w ponad 30 krajach. Grupa Carrefour jest siecią multilokalną, multiformatową i multikanałową, obsługującą codziennie 13 milionów klientów na całym świecie.

Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy. Wszyscy pracownicy Carrefour Polska przyczyniają się do realizacji tej polityki poprzez programy: STOP Marnotrawstwu, Z miłości do Zdrowia oraz Różnorodność.