internet zainteresowania/hobby media/marketing/reklama

Reklama daje wolność mediom

Reklama daje wolność mediWystartowała kampania Wirtualnej Polski, której celem jest przypomnienie użytkownikom, że reklamy stanowią podstawowe źródło utrzymania mediów, a tym samym  są jednym z gwarantów istnienia wielu niezależnych i autonomicznych podmiotów na rynku medialnym. Kampanię promują m.in. hasła takie jak: „Nie ma wolności mediów bez oglądalności reklam” oraz „ Reklama daje wolność mediom”.

Akcja ma na celu uzmysłowienie, że to dzięki reklamom, użytkownicy mogą korzystać z różnych treści, swobodnie wybierać spośród dostawców usług, bez konieczności ponoszenia kosztów - robią to reklamodawcy, którzy zyskują w ten sposób możliwość promowania swoich produktów. Kampania przypomina, że bez oglądalności reklam nie będzie mowy o różnorodności treści przekazów i jakości, w tym profesjonalizmu dziennikarskiego. Zwraca również uwagę na  powiązanie pluralizmu medialnego z jego wpływem na pluralizm debaty publicznej oraz w konsekwencji jakość demokracji.

Wielu użytkowników wciąż wierzy w powielany mit „darmowego” internetu, którego funkcjonowanie w istocie finansowane jest ze środków reklamodawców. Nasza kampania ma przypomnieć im, że by utrzymać jakościowe i niezależne media, za które nie trzeba wnosić opłat, a jedynie „rozliczać się” czasem i zaangażowaniem na witrynach wydawców, potrzebna jest reklama. W kampanii, skupiamy się na jej nieraz niezauważanej przez internautów roli -  sponsora treści, a równocześnie jednego z gwarantów istnienia niezależnych mediów - wyjaśnia Małgorzata Pogorzelska, Ad Product Communications Manager w Grupie WP.

Na potrzeby rozpoczętej kampanii zostało przygotowanych kilkanaście banerów i infografik z różnymi hasłami, w tym: „Nie ma wolności mediów bez oglądalności reklam” oraz „ Reklama daje wolność mediom”. Autorem koncepcji kreatywnej jest Andrzej Pągowski - jeden z najbardziej znanych polskich grafików i plakacistów. Dopełnienie kampanii stanowią liczne publikacje w serwisach Wirtualnej Polski poświęcone wolnym mediom, a także funkcjonowaniu rynku reklamy.

To kolejna akcja tego typu, w którą zaangażowana jest Wirtualna Polska.  Niedawno aktywnie  zaangażowała się w kampanię przygotowaną w ramach prac grup roboczych Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska. Celem było również przypomnienie użytkownikom, że bez reklam nie ma “darmowego” internetu, a to dzięki nim, można korzystać z zasobów sieci bez ponoszenia dodatkowych kosztów. Oddają to hasła kampanii m.in. takie jak: „Dzisiejszym sponsorem treści jest reklama”. 

 

kontakt dla mediów
Michał Siegieda
Dyrektor Biura Komunikacji Korporacyjnej/Rzecznik Prasowy, Wirtualna Polska Holding S.A.
Michał Siegieda

michal.siegieda@grupawp.pl

Agata Chaber
Specjalistka ds. Zrównoważonego Rozwoju i Komunikacji, Wirtualna Polska Holding S.A.
Agata Chaber

agata.chaber@grupawp.pl

informacje o firmie

 

 
 
kontakt dla mediów
Michał Siegieda
Dyrektor Biura Komunikacji Korporacyjnej/Rzecznik Prasowy, Wirtualna Polska Holding S.A.
Michał Siegieda

michal.siegieda@grupawp.pl

Agata Chaber
Specjalistka ds. Zrównoważonego Rozwoju i Komunikacji, Wirtualna Polska Holding S.A.
Agata Chaber

agata.chaber@grupawp.pl

informacje o firmie