wydarzenia handel sprawy społeczne towary konsumpcyjne

Wielkanocna Zbiórka Żywności w Carrefour

29.03.2017 | Carrefour Polska

Carrefour po raz kolejny przyłącza się do Wielkanocnej Zbiórki Żywności. Przez cały najbliższy weekend w sklepach sieci w całej Polsce będzie można spotkać wolontariuszy Banków Żywności, zachęcających do podzielenia się zakupami i wsparcia najbardziej potrzebujących.

Zbiórka żywności w hiper- i supermarketach Carrefour potrwa od 31 marca do 2 kwietnia. Aby włączyć się w akcję wystarczy kupić wybrany produkt i wrzucić go do specjalnie oznakowanych koszy, które będą ustawione w pobliżu kas. Następnie Banki Żywności zważą, posortują i przekażą produkty organizacjom pozarządowym, których podopieczni potrzebują wsparcia w tarcie zbliżających się Świąt Wielkiejnocy. Artykuły spożywcze trafią między innymi do domów samotnej matki, noclegowni dla bezdomnych, jadłodajni dla ubogich, czy też rodzinnych domów dziecka.

Wolontariusze Banków Żywności szczególnie polecają przekazywanie produktów o wydłużonym terminie spożycia, takich jak: cukier, słodycze, olej, przetwory i konserwy.

Zbiórki Żywności to jedna z kilku inicjatyw realizowanych w ramach szerszej współpracy Banków Żywności i Carrefour. W 2016 roku Fundacja Carrefour przyznała kolejny, trzeci już grant dla Federacji Polskich Banków Żywności na zakup specjalistycznych ciężakówek-chłodni, niezbędnych do transportu świeżej żywności. Dzięki wsparciu Fundacji, Banki Żywności łącznie zakupiły 16 takich ciężarówek. Ponadto, na co dzień sklepy sieci współpracują z lokalnymi oddziałami Banków Żywności i przekazują produkty dla potrzebujących.

Współpraca z Bankami Żywności wpisuje się w realizację strategii biznesu odpowiedzialnego społecznie Carrefour Polska. Do jej kluczowych elementów należy program „Stop Marnotrawstwu”, którego celem jest m.in. promowanie postaw proekologicznych oraz zapobieganie marnotrawstwu surowców na każdej płaszczyźnie funkcjonowania firmy oraz zachęcanie klientów sieci do odpowiedzialnych zakupów.

kontakt dla mediów
Dyrektor Komunikacji, Carrefour Polska
Izabella Rokicka

izabella_rokicka@carrefour.com

informacje o firmie

O Carrefour

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce ponad 800 sklepów w 5 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230.000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.

Carrefour Polska jest częścią Grupy Carrefour, referencyjnej sieci spożywczej, która posiada blisko 12 000 sklepów w ponad 30 krajach. Grupa Carrefour jest siecią multilokalną, multiformatową i multikanałową, obsługującą codziennie 13 milionów klientów na całym świecie.

Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy. Wszyscy pracownicy Carrefour Polska przyczyniają się do realizacji tej polityki poprzez programy: STOP Marnotrawstwu, Z miłości do Zdrowia oraz Różnorodność.

załączniki

kontakt dla mediów
Dyrektor Komunikacji, Carrefour Polska
Izabella Rokicka

izabella_rokicka@carrefour.com

informacje o firmie

O Carrefour

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce ponad 800 sklepów w 5 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230.000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.

Carrefour Polska jest częścią Grupy Carrefour, referencyjnej sieci spożywczej, która posiada blisko 12 000 sklepów w ponad 30 krajach. Grupa Carrefour jest siecią multilokalną, multiformatową i multikanałową, obsługującą codziennie 13 milionów klientów na całym świecie.

Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy. Wszyscy pracownicy Carrefour Polska przyczyniają się do realizacji tej polityki poprzez programy: STOP Marnotrawstwu, Z miłości do Zdrowia oraz Różnorodność.