nowe produkty/usługi technologie ekonomia/biznes/finanse

Płatności zbliżeniowe telefonem w ING Banku Śląskim

13.03.2017 | ING BANK ŚLĄSKI S.A.

Już od 14 marca klienci ING Banku Śląskiego będą mogli płacić smartfonem zbliżeniowo w sklepach. Wtedy w aplikacji Moje ING mobile pojawi się usługa płatności „Mastercard w telefonie”, wykorzystującą technologię HCE. Umożliwia ona płacenie wygodniej i łatwiej niż kartą zbliżeniową, ponieważ telefon mamy zawsze ze sobą.

Rozwiązanie nie wymaga wymiany karty SIM, specjalnej umowy z operatorem telefonii komórkowej, ani dostępu do internetu podczas płatności. Dzięki nowej usłudze klienci będą mogli dokonywać codziennych płatności smartfonem we wszystkich placówkach handlowo-usługowych wyposażonych w terminale zbliżeniowe w Polsce i Europie. Wszystko odbywa się w prosty i bezpieczny sposób. Jedynym warunkiem jest posiadanie telefonu obsługującego funkcję NFC z systemem Android w wersji 4.4 lub wyższej.

Płatności zbliżeniowe telefonem powoli stają się naturalnym elementem naszego życia. To wygodna i bezpieczna alternatywa dla płatności kartą płatniczą. Klienci mogą w każdej chwili, nawet stojąc w kolejce do kasy, aktywować usługę "Mastercard w telefonie" w aplikacji Moje ING mobile, a następnie wygodnie zapłacić za zakupy. Płatność przebiega w taki sam sposób jak kartą zbliżeniową – powiedziała Barbara Borgieł-Cury, dyrektor odpowiadająca za bankowość codzienną.

Rozwiązanie działa w oparciu o platformę tokenizacji Mastercard - płatności są realizowane w oparciu o wirtualny numer karty (tzw. token). Podczas płacenia smartfonem wystarczy włączona antena NFC i podświetlony ekran smartfona – zbliżając telefon do terminala nie trzeba za każdym razem uruchamiać aplikacji. Podobnie jak w przypadku płatności zbliżeniowych kartą, przy kwocie powyżej 50 zł użytkownik musi podać PIN na terminalu płatniczym.

Klienci będą mogli płacić zbliżeniowo telefonem w ponad 460 tys. terminalach płatniczych w Polsce. To ponad 90% wszystkich dostępnych urządzeń w Polsce - do końca 2017 r. wszystkie terminale mają przyjmować zbliżeniowe płatności mobilne.

„Mastercard w telefonie” będzie można aktywować w aplikacji Moje ING mobile. 

kontakt dla mediów
Piotr Utrata
Rzecznik Prasowy, ING Bank Śląski S.A.
Piotr Utrata

Piotr.Utrata@ing.pl

tel: +48 22 820-4022

tel: +48 601-308-378

Joanna Majer - Skorupa
Zastępca Rzecznika Prasowego, ING Bank Śląski S.A.
Joanna Majer - Skorupa

joanna.majer-skorupa@ing.pl

tel: +48 32 357-8184

tel: +48 603-942-678

Magdalena Klejment
Starszy Menedżer ds. Komunikacji, ING Bank Śląski S.A
Magdalena Klejment

magdalena.klejment@ing.pl

tel: +48 885-410-948

Magdalena Ostrowska
Starszy Menedżer ds. Komunikacji, ING Bank Śląski S.A.
Magdalena Ostrowska

magdalena.ostrowska1@ing.pl

tel: +48 571-203-101

informacje o firmie
kontakt dla mediów
Piotr Utrata
Rzecznik Prasowy, ING Bank Śląski S.A.
Piotr Utrata

Piotr.Utrata@ing.pl

tel: +48 22 820-4022

tel: +48 601-308-378

Joanna Majer - Skorupa
Zastępca Rzecznika Prasowego, ING Bank Śląski S.A.
Joanna Majer - Skorupa

joanna.majer-skorupa@ing.pl

tel: +48 32 357-8184

tel: +48 603-942-678

Magdalena Klejment
Starszy Menedżer ds. Komunikacji, ING Bank Śląski S.A
Magdalena Klejment

magdalena.klejment@ing.pl

tel: +48 885-410-948

Magdalena Ostrowska
Starszy Menedżer ds. Komunikacji, ING Bank Śląski S.A.
Magdalena Ostrowska

magdalena.ostrowska1@ing.pl

tel: +48 571-203-101

informacje o firmie