handel transport ekonomia/biznes/finanse

Dynamiczny rozwój Grupy OPONEO.PL w 2016 roku zaowocował 46% wzrostem zysku

23.02.2017 | Oponeo

Dzięki rekordowej sprzedaży opon w IV kwartale, jak i w całym minionym roku, GK OPONEO.PL osiągnęła w 2016 roku 46% wzrost wyniku netto oraz 31% wzrost przychodów ze sprzedaży. W całym 2016 roku sprzedaż opon osiągnęła poziom 2,1 mln sztuk i wzrosła o 36% w porównaniu z 2015 rokiem.

Wyniki za 2016 rok

Grupa OPONEO.PL osiągnęła znacznie wyższe przychody ze sprzedaży niż w roku 2015, które wyniosły  545,8 mln zł względem 417,7 mln przychodów za 2015 rok.  Wzrost ten został zrealizowany przy jednoczesnym zwiększeniu marży o 2 p.p. (do poziomu 20%).

Skonsolidowany wynik EBITDA wzrósł o 94% w stosunku do EBITDA w roku poprzednim i wyniósł 30,3 mln zł.

Grupie udało się uzyskać wyższy o 15 mln zł wynik z działalności operacyjnej, który wyniósł w minionym roku 26,2 mln zł.

W całym 2016 roku Grupa Kapitałowa wygenerowała zysk netto na poziomie 15,6 mln zł wobec 10,6 mln zł w 2015 roku. 

Poza przychodami ze sprzedaży, na wynik netto w 2016 roku, wpływ miały zdarzenia jednorazowe tj. sprzedaż projektu Elektroda.pl, sprzedaż pakietu akcji Rotopino.pl S.A. oraz zbycie akcji własnych, które zwiększyło poziom środków będących w dyspozycji Grupy OPONEO.PL. Pozwoli to na rozwój w przyszłości nowych projektów związanych z rynkiem e-commerce oraz finansowanie większego obrotu towarowego bez wykorzystywania kredytu.

- Środki pieniężne na koniec 2016 roku wielkości 94,6 mln  zł są najwyższe w historii firmy – informuje Michał Butkiewicz, Dyrektor Finansowy. W porównaniu do końca 2015 roku wzrosły o 138%  - dodaje.

Zima pomogła OPONEO.PL w ostatnim kwartale 2016 roku

W IV kwartale 2016 roku Grupa OPONEO.PL sprzedała w sumie 849 tys. opon, czyli o 46% więcej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. Wynik ten uzyskano przede wszystkim za sprawą wysokiej sprzedaży opon zimowych w Polsce, na którą wpływ miała sytuacja pogodowa i trudne warunki drogowe. Ilość sprzedanych felg wzrosła o 42%.

Znaczący wzrost sprzedaży opon to główny czynnik uzyskania wyższych o 38% przychodów ze sprzedaży, które ukształtowały się na poziomie 224,3 mln zł wobec 162 mln zł w analogicznym okresie 2015 roku.

Zysk z działalności operacyjnej zwiększył się o 46% i wyniósł 11,1 mln zł.

Sprzyjające otoczenie

W 2016 roku Grupa OPONEO.PL sprzedała w sumie 2,1 mln sztuk opon, co oznacza wzrost o 36% w porównaniu z 2015 rokiem. W Polsce liczba sprzedanych opon zwiększyła się aż o 45%.

- Branży oponiarskiej w kraju sprzyjały nie tylko warunki pogodowe. Miniony rok był również rekordowym pod względem importu samochodów używanych. Łącznie w 2016 roku sprowadzono do Polski ponad milion używanych aut – mówi Dariusz Topolewski, Prezes Zarządu OPONEO.PL S.A.

Nie bez znaczenia dla dynamicznego rozwoju OPONEO.PL  jest również szybki wzrost udziału handlu e-commerce. Według szacunków w 2016 roku wartość handlu internetowego w Polsce wyniosła około 35,8 mld zł.

kontakt dla mediów
Monika Siarkowska
Relacje Inwestorskie, OPONEO.PL S.A.
Monika Siarkowska

monika.siarkowska@oponeo.pl

tel: +48 52 374 03 94

tel: +48 516 005 007

informacje o firmie

OPONEO.PL S.A. od 2007 roku jest spółką notowaną na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Firma jest liderem w sprzedaży internetowej opon na polskim rynku. Spółka oprócz serwisów dedykowanych polskim klientom, takich jak: Oponeo.pl, Opony.com, Opony.pl, Motostrada.pl, Felgi.pl posiada również ponad 20 sklepów zagranicznych. Marką spółki i jej głównym portalem jest Oponeo.pl. Firma jest także właścicielem firmy prowadzącej serwis motoryzacyjny Autocentrum.pl. Dodatkowe informacje na stronie www.oponeo.pl.

załączniki

kontakt dla mediów
Monika Siarkowska
Relacje Inwestorskie, OPONEO.PL S.A.
Monika Siarkowska

monika.siarkowska@oponeo.pl

tel: +48 52 374 03 94

tel: +48 516 005 007

informacje o firmie

OPONEO.PL S.A. od 2007 roku jest spółką notowaną na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Firma jest liderem w sprzedaży internetowej opon na polskim rynku. Spółka oprócz serwisów dedykowanych polskim klientom, takich jak: Oponeo.pl, Opony.com, Opony.pl, Motostrada.pl, Felgi.pl posiada również ponad 20 sklepów zagranicznych. Marką spółki i jej głównym portalem jest Oponeo.pl. Firma jest także właścicielem firmy prowadzącej serwis motoryzacyjny Autocentrum.pl. Dodatkowe informacje na stronie www.oponeo.pl.