styl życia kultura/sztuka/rozrywka sprawy społeczne

Obiecaj, że nie zdradzisz… - badania Netflix

15.02.2017 | Netflix

Wyniki najnowszych badań[1], opublikowane przez Netflix, potwierdzają, że niemal połowa (46%) par połączonych węzłem wspólnego streamingu zdradziła swoją drugą połówkę. Na szczęście Polska plasuje się w pierwszej trójce najwierniejszych krajów – 60% badanych przyznaje, że nigdy nie zdradziło swojego partnera!

*Inaczej: Netflix cheating. Cheating oznacza oszustwo lub niewierność.   Mówiąc o netfliksowej zdradzie mamy na myśli sytuację, kiedy w tajemnicy oglądamy odcinek serialu, który normalnie obejrzelibyśmy ze swoim partnerem. Dlaczego ktoś miałby postępować w ten sposób? Bo trudno się powstrzymać! Wielu niewiernych nie przyznaje się do tego występku
i potem jak gdyby nigdy nic ogląda dany odcinek po raz kolejny ze swoim partnerem.

Fenomen określany mianem netfliksowej zdrady* oznacza oglądanie filmu lub serialu w tajemnicy przed swoją drugą połówką, po tym jak obiecaliście sobie, że obejrzycie go wspólnie. Pierwsze przypadki jego występowania ujawniło badanie przeprowadzone w Stanach w 2013 roku. Cztery lata później można zaobserwować trzykrotny wzrost liczby zdrad[2], a zjawisko to odnotowujemy na całym świecie. Z wiernością mają problem głównie Brazylijczycy i Meksykanie – to właśnie w tych krajach do zdrady przyznaje się odpowiednio 57%
i 58% par, które poza uczuciem łączy wspólny streaming. Oprócz Polaków, lojalność okazuje się domeną widzów
z Holandii (73% nie zdradziło swoich partnerów) i Niemiec (65%)[3].

W kręgu zdrady

Polacy przyznają, że zaletą oglądania seriali we dwójkę jest przede wszystkim wspólne spędzanie czasu (79,5%)! Kolejny, równie ważny powód, to wspólny relaks (69,6%). Oglądanie filmów i seriali we dwójkę stwarza nowe tematy do rozmów (45,5%), daje więcej okazji do żartów, które rozumiecie tylko wy (44,2%) i możliwość obserwowania, jak druga połówka reaguje na wydarzenia w serialu (34,2%). We dwójkę najchętniej oglądamy komedie (np. BoJack Horseman, Jak poznałem waszą matkę, Przyjaciele), dramaty (np. House of Cards, The Crown) i seriale science-fiction (takie jak Stranger Things czy Star Trek)[4].

W świecie nałogowego oglądania seriali, w którym tak łatwo powiedzieć sobie: jeszcze tylko jeden odcinek, Netfliksowa zdrada stała się normą… Ponad 60% widzów z Polski przyznaje, że zdradzaliby chętniej, gdyby mogli uchronić się przed konsekwencjami swoich czynów. A kiedy już raz skosztujesz zdrady, nie możesz przestać: 37,1% zdradziło dwukrotnie, a 25,7% co najmniej 4 razy[5]!

Powód zdrady jest bardzo prozaiczny – większość niewiernych z Polski czuło niepohamowaną chęć odkrycia, co wydarzyło się w kolejnym odcinku (58%), a ponad 81% z nich nie planowało zdrady, ale pokusa okazała się zbyt silna. Ważnym elementem są też okoliczności, które sprawiają, że wpadamy w sidła netfliksowej zdrady. Samotność – około 65% niewiernych przyznaje, że zdradzili, bo ich drugiej połówki nie było w domu i dlatego zdecydowali się oglądać serial w pojedynkę. Warto podkreślić, że ponad połowa widzów z Polski uważa, że oglądanie kolejnego odcinka samemu, gdy partner zaśnie, nie nosi znamion zdrady. Mniej więcej 50% wcale nie widzi nic złego w netfliksowej zdradzie! Od teraz musisz spać czujnie[6]!

Zdradliwe seriale

Wśród najbardziej zdradliwych seriali Netfliksa wymienia się: House of Cards, Kochane kłopoty, Black Mirror i Narcos. Wśród zdradzających popularne są także: The Walking Dead, American Horror Story, Breaking Bad i Planeta ziemia[7].

Około 47% Polaków uważa, że wierność to najlepszy prezent! Wiesz już zatem, co zrobić w Walentynki – obiecaj ukochanej osobie, że nie dopuścisz się netfliksowej zdrady aż do końca waszych dni[8]!    

***

Metodologia

Badanie przeprowadzone za pomocą SurveyMonkey w dniach 20-31grudnia 2016 r. na podstawie 30 267 odpowiedzi. Dobór próby został zróżnicowany pod względem wieku i płci respondentów i obejmował dorosłych internautów, którzy oglądają seriale w streamingu ze swoimi partnerami, pochodzących ze Stanów Zjednoczonych, Kanady, Wielkiej Brytanii, Australii, Nowej Zelandii, Filipin, Singapuru, Indii, Japonii, Tajwanu, Korei Północnej, Hong Kongu, Zjednoczonych Emiratów Arabskich, Meksyku, Chile, Kolumbii, Brazylii, Argentyny, Hiszpanii, Portugalii, Turcji, Polski, Włoch, Francji, Szwecji, Norwegii, Holandii i Danii.

Informacje o serwisie Netflix

Netflix to jeden z największych na świecie internetowych serwisów telewizyjnych, z którego korzysta ponad 93 mln aktywnych użytkowników w ponad 190 krajach. Każdego dnia udostępnia on łącznie ponad 125 mln godzin filmów i seriali, w tym własnych seriali, dokumentów i filmów pełnometrażowych (tzw. Netflix Originals). Netflix umożliwia użytkownikom oglądanie materiałów w dowolnej liczbie, w dowolnej chwili, w dowolnym miejscu i przy użyciu niemal każdego urządzenia wyposażonego w ekran i łącze internetowe. Rejestracja w serwisie pozwala na swobodne uruchamianie, zatrzymywanie i wznawianie odtwarzania bez reklam i dalszych zobowiązań.

[1] Badanie „Netflixowa zdrada” przeprowadzone na zlecenie serwisu Netflix za pomocą Survey Monkey w dniach 20-31 grudnia 2016r.

[2] Wyniki badania z 2013 roku

[3] Badanie „Netflixowa zdrada” przeprowadzone na zlecenie serwisu Netflix za pomocą Survey Monkey w dniach 20-31 grudnia 2016r.

[4] Op. Cit.

[5] Op. Cit.

[6] Op. Cit.

[7] Badanie „Netflixowa zdrada” przeprowadzone na zlecenie serwisu Netflix za pomocą Survey Monkey w dniach 20-31 grudnia 2016r.

[8] Op. Cit.

kontakt dla mediów
Account Director MSL Lead for Netflix, MSL
Joanna Dąbek

joanna.dabek@mslgroup.com

tel: +48 502 348 180

Netflix Project Manager, MSL
Karolina Kapusta

karolina.kapusta@mslgroup.com

tel: +48 690 457 529

Netflix Project Manager, MSL
Astrid Jaroslawska

astrid.jaroslawska@mslgroup.com

Netflix Project Executive, MSL
Izabella Lis

izabella.lis@mslgroup.com

tel: +48 690 457 452

Netflix Project Manager, MSLGROUP sp. z o.o.
Tomasz Wiaderek

tomasz.wiaderek@mslgroup.com

tel: 511 593 696

informacje o firmie

Informacje o serwisie Netflix

Netflix to jeden z największych na świecie internetowych serwisów telewizyjnych, z którego korzysta ponad 83 mln aktywnych użytkowników w ponad 190 krajach. Każdego dnia udostępnia on łącznie ponad 125 mln godzin filmów i seriali, w tym własnych seriali, dokumentów i filmów pełnometrażowych (tzw. Netflix Originals). Netflix umożliwia użytkownikom oglądanie materiałów w dowolnej liczbie, w dowolnej chwili, w dowolnym miejscu i przy użyciu niemal każdego urządzenia wyposażonego w ekran i łącze internetowe. Rejestracja w serwisie pozwala na swobodne uruchamianie, zatrzymywanie i wznawianie odtwarzania bez reklam i dalszych zobowiązań.

załączniki

kontakt dla mediów
Account Director MSL Lead for Netflix, MSL
Joanna Dąbek

joanna.dabek@mslgroup.com

tel: +48 502 348 180

Netflix Project Manager, MSL
Karolina Kapusta

karolina.kapusta@mslgroup.com

tel: +48 690 457 529

Netflix Project Manager, MSL
Astrid Jaroslawska

astrid.jaroslawska@mslgroup.com

Netflix Project Executive, MSL
Izabella Lis

izabella.lis@mslgroup.com

tel: +48 690 457 452

Netflix Project Manager, MSLGROUP sp. z o.o.
Tomasz Wiaderek

tomasz.wiaderek@mslgroup.com

tel: 511 593 696

informacje o firmie

Informacje o serwisie Netflix

Netflix to jeden z największych na świecie internetowych serwisów telewizyjnych, z którego korzysta ponad 83 mln aktywnych użytkowników w ponad 190 krajach. Każdego dnia udostępnia on łącznie ponad 125 mln godzin filmów i seriali, w tym własnych seriali, dokumentów i filmów pełnometrażowych (tzw. Netflix Originals). Netflix umożliwia użytkownikom oglądanie materiałów w dowolnej liczbie, w dowolnej chwili, w dowolnym miejscu i przy użyciu niemal każdego urządzenia wyposażonego w ekran i łącze internetowe. Rejestracja w serwisie pozwala na swobodne uruchamianie, zatrzymywanie i wznawianie odtwarzania bez reklam i dalszych zobowiązań.