wydarzenia handel sprawy społeczne

Świąteczna Zbiórka Żywności w sklepach Carrefour

24.11.2016 | Carrefour Polska

Blisko 100 sklepów Carrefour Polska dołączyło do Świątecznej Zbiórki Żywności, organizowanej przez Banki Żywności. Już w najbliższy weekend, zarówno hipermarkety, jak i supermarkety sieci Carrefour z całej Polski wezmą udział w akcji przekazywania żywności osobom najbardziej potrzebującym.

Zbiórka odbędzie się między 25 a 27 listopada w blisko 100 sklepach sieci Carrefour. Każdy klient może wesprzeć akcję przez zakup dowolnego produktu i przekazanie go do specjalnie oznakowanych koszy. Wolontariusze Banków Żywności szczególnie polecają przekazywanie produktów o wydłużonym terminie spożycia, takich jak: cukier, słodycze, olej, przetwory i konserwy. Zebrana żywność zostanie przekazana lokalnym organizacjom, które zajmują się przygotowywaniem posiłków dla potrzebujących. O akcji będą przypominać wolontariusze Banków Żywności, którzy chętnie udzielą informacji klientom sklepów na temat trwającej zbiórki. W wyniku dwóch tegorocznych zbiórek klienci sklepów Carrefour przyczynili się do przygotowania blisko 60 000 posiłków.

Zbiórki Żywności to część wspólnych inicjatyw Banków Żywności i Carrefour Polska. O ścisłej współpracy świadczy przyznanie Federacji Polskich Banków Żywności grantów Fundacji Carrefour o łącznej wartości ponad 280 000 euro. Przekazane środki pozwoliły na zakup 16 ciężarówek wyposażonych w chłodnie, a także na częściowe sfinansowanie kolejnej ciężarówki. Dzięki tym pojazdom dostarczanie świeżej żywności dla osób najbardziej potrzebujących jest szybsze, tańsze i łatwiejsze.

Współpraca z Bankami Żywności wpisuje się również w realizowaną od lat politykę biznesu odpowiedzialnego społecznie Carrefour Polska. Do jej kluczowych elementów należy program „Stop Marnotrawstwu”, którego celem jest m.in. promowanie postaw proekologicznych oraz zapobieganie marnotrawstwu surowców na każdej płaszczyźnie funkcjonowania firmy oraz wśród klientów.

Grupa Carrefour współpracuje z Bankami Żywności na świecie od 1994 roku. Równolegle ze wsparciem udzielanym Bankom, Carrefour pomaga również wielu lokalnym stowarzyszeniom, które przekazują podarowaną żywność najbardziej potrzebującym.

kontakt dla mediów
Dyrektor Komunikacji, Carrefour Polska
Izabella Rokicka

izabella_rokicka@carrefour.com

informacje o firmie

O Carrefour

Carrefour Polska to multiformatowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce ponad 800 sklepów w 5 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230.000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.

Carrefour Polska jest częścią Grupy Carrefour, która posiada 12 300 sklepów w 35 krajach. Grupa Carrefour jest siecią multilokalną, multiformatową i multikanałową, obsługującą codziennie 13 milionów klientów na całym świecie.

Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy. Wszyscy pracownicy Carrefour Polska przyczyniają się do realizacji tej polityki poprzez programy: STOP Marnotrawstwu, Z miłości do Zdrowia oraz Różnorodność.

załączniki

kontakt dla mediów
Dyrektor Komunikacji, Carrefour Polska
Izabella Rokicka

izabella_rokicka@carrefour.com

informacje o firmie

O Carrefour

Carrefour Polska to multiformatowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce ponad 800 sklepów w 5 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230.000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.

Carrefour Polska jest częścią Grupy Carrefour, która posiada 12 300 sklepów w 35 krajach. Grupa Carrefour jest siecią multilokalną, multiformatową i multikanałową, obsługującą codziennie 13 milionów klientów na całym świecie.

Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy. Wszyscy pracownicy Carrefour Polska przyczyniają się do realizacji tej polityki poprzez programy: STOP Marnotrawstwu, Z miłości do Zdrowia oraz Różnorodność.