nowe produkty/usługi technologie media/marketing/reklama
Pralniomaty Hi’Shine zmieniają znaczenie metek. Startują #metkotikony
Pranie i prasowanie to jedne z najmniej lubianych obowiązków domowych. Nic więc dziwnego, że wielu Polaków ma problemy ze zrozumieniem symboli na metkach dotyczących pielęgnacji ubrań. Pralniomaty Hi’Shine proponują zupełnie nowe podejście do metek - startują z kampanią #metkotikony, przekonując, że zamiast prania i prasowania można robić wiele ciekawszych rzeczy.
Metkotikony powstały z połączenia słów „metki” oraz „emotikony” i nawiązują do popularnego, zabawnego sposobu porozumiewania się. Mają one zachęcać do przyjemnego wykorzystania wolnego czasu, kiedy nie musimy prać czy prasować.
Pretekstem do realizacji kampanii #metkotikony były wyniki badania na temat znajomości i stosowania wytycznych z metek przez Polaków, przeprowadzonego w sierpniu br. przez SW Research dla Pralniomatów Hi’Shine. Jak się okazało, wiedza na temat symboli z metek jest bardzo przeciętna, a stosunek do przestrzegania zaleceń niejednoznaczny. Sondaż wykazał, że większość spośród badanych (49%) sporadycznie zwraca uwagę na wspomniane symbole lub nawet nie robi tego w ogóle (8%), tłumacząc się m.in. brakiem czasu czy po prostu nieznajomością tych oznaczeń. Faktycznie, tylko co ósma osoba jest pewna znaczenia więcej niż 10 spośród 28 najpopularniejszych symboli zaprezentowanych w badaniu. Ponadto to kobiety wykazują się średnio dwukrotnie większą znajomością sygnatury z metek niż mężczyźni. Spośród tych osób, które stosują się do zaleceń z metek odzieżowych, tylko 22% robi to w każdym przypadku, natomiast prawie 45% stosuje się tylko do ogólnych wytycznych, a 27% robi to wyłącznie w przypadku ulubionej lub cennej odzieży. W efekcie aż 3 na 4 Polaków przyznaje, że zdarzyło im się zniszczyć odzież podczas prania bądź prasowania.
- Tworząc #metkotikony chcieliśmy w niecodzienny sposób zwrócić uwagę na ofertę Pralniomatów Hi’Shine, które powstały z myślą o smart living, a więc mądrym oraz sprytnym życiu, przy wykorzystaniu technologii ułatwiających nam codzienne obowiązki. Skoro pranie i prasowanie najbardziej wymagającej odzieży można powierzyć Pralniomatom, to symbole na metkach ubrań stają się nieistotne. Nie musimy zawracać sobie nimi głowy i możemy nadać im zupełnie nowe znaczenie. Tym samym mamy nadzieję, że wraz z pojawieniem się naszych metkotikonek, zmieni się dotychczasowe spojrzenie na metki. Będą one dla nas inspiracją do korzystania z wolnego czasu i lepszego życia – wyjaśnia Rafał Staszkiewicz, CEO Pralniomatów Hi’Shine.
Kampania #metkotikony ma charakter zintegrowany i w niestandardowy sposób odnosi się do idei smart living. Centralnym elementem komunikacji jest dedykowany serwis metkotikony.pl, gdzie użytkownicy mogą zapoznać się z propozycjami metkotikonek oraz stworzyć własne, kreatywne propozycje haseł. Dzięki mechanizmom społecznościowym można podzielić się swoimi pomysłami ze znajomymi. Akcji towarzyszy również konkurs, w którym nagrodzone zostaną najciekawsze propozycje publikowane przez uczestników.
W kampanii wykorzystano kilkanaście najpopularniejszych symboli dotyczących prania, czyszczenia, suszenia i prasowania odzieży, do których dobrano humorystyczne hasła przedstawione na kreacjach. Kampania promująca akcję będzie realizowana głównie online, przede wszystkim w mediach społecznościowych (Facebook, Instagram). Towarzyszą jej działania skierowane do influencerów oraz materiały BTL (naklejki, kartki pocztowe, gadżety).
informacje o firmie
Pralniomaty Hi’Shine to innowacyjne urządzenia służące do nadawania i odbierania prania z realizacją usługi przez pralnie chemiczne 5aSec. Dzięki nim klienci oszczędzają pieniądze i czas. Pranie można nadawać i odbierać o dowolnej porze dnia czy nocy w wybranej przez siebie lokalizacji. Sieć ma obecnie 154 lokalizacje w Warszawie i Krakowie, na osiedlach mieszkaniowych, w pobliżu centrów handlowych, biurowców i stacji benzynowych. Obecnie 37% klientów Pralniomatów Hi’Shine korzysta z nich regularnie, a ponad 94% z nich poleciłoby usługę znajomym lub rodzinie.
Właścicielem i operatorem Pralniomatów Hi’Shine jest spółka Pralniomaty - projekt realizowany wspólnie przez spółki: Aqmet (urządzenia), Integer.pl (know-how i technologia) oraz EBS (usługi pralnicze w sieci pralni 5asec).
informacje o firmie
Pralniomaty Hi’Shine to innowacyjne urządzenia służące do nadawania i odbierania prania z realizacją usługi przez pralnie chemiczne 5aSec. Dzięki nim klienci oszczędzają pieniądze i czas. Pranie można nadawać i odbierać o dowolnej porze dnia czy nocy w wybranej przez siebie lokalizacji. Sieć ma obecnie 154 lokalizacje w Warszawie i Krakowie, na osiedlach mieszkaniowych, w pobliżu centrów handlowych, biurowców i stacji benzynowych. Obecnie 37% klientów Pralniomatów Hi’Shine korzysta z nich regularnie, a ponad 94% z nich poleciłoby usługę znajomym lub rodzinie.
Właścicielem i operatorem Pralniomatów Hi’Shine jest spółka Pralniomaty - projekt realizowany wspólnie przez spółki: Aqmet (urządzenia), Integer.pl (know-how i technologia) oraz EBS (usługi pralnicze w sieci pralni 5asec).