nowe produkty/usługi handel sprawy społeczne

Carrefour wspiera głuchych i słabosłyszących i wprowadza tablety z tłumaczeniem języka migowego na żywo

21.09.2016 | Carrefour Polska

Od września tego roku we wszystkich hipermarketach sieci Carrefour głusi i słabosłyszący klienci oraz pracownicy mają dostęp do urządzeń, które umożliwiają kontakt z tłumaczem języka migowego. W ten sposób sieć aktywnie wspiera rozwiązania, które pozwalają pokonać bariery pomiędzy osobami niepełnosprawnymi, a ich otoczeniem.

Bazując na swoim międzynarodowym doświadczeniu, sieć wprowadza do swoich sklepów nowoczesne rozwiązania obejmujące komfort i przyjemność z dokonywanych zakupów, szybkość i fachowość obsługi, jak również digitalizację wykorzystywaną w komunikacji z klientami. Dzięki nawiązanej współpracy pomiędzy Carrefour Polska i MIGAM, głusi i słabosłyszący mogą w bardziej komfortowy sposób komunikować się z otoczeniem podczas robienia zakupów w sklepach sieci. Od września br. każdy hipermarket sieci jest wyposażony w tablet ze słuchawkami, który przystosowany jest do obsługi osób głuchych i słabosłyszących.

- Firma Carrefour cały czas wprowadza nowe rozwiązania, których celem jest zwiększenie zadowolenia odwiedzających nasze sklepy. Z myślą o osobach głuchych i słabosłyszących, w tym o wielu naszych pracownikach, zaangażowaliśmy się we współpracę z MIGAM – mówi Robert Noceń, Sekretarz Generalny Carrefour. - Jako pierwsza sieć handlowa zauważyliśmy potrzebę działania w tym obszarze i rozpoczęliśmy współpracę, która ma przede wszystkim realnie wpłynąć na zwiększenie komfortu robienia zakupów w naszych hipermarketach przez osoby głuche i słabosłyszące a także zmniejszyć ich poczucie wykluczenia społecznego – dodał Robert Noceń.

- Mając na uwadze świetne i pożyteczne inicjatywy, z jakimi wychodzi Carrefour, takie jak: wspieranie rozwoju kobiet, liczne działania CSR oraz aktywizacja zawodowa osób głuchych i słabosłyszących, która jest nam szczególnie bliska, cieszymy się, że Tłumacz Migam będzie wartościowym wzmocnieniem w tym segmencie. Dodatkowo głusi i słabosłyszący klienci będą mogli teraz w sposób bardziej komfortowy dokonywać zakupów oraz kontaktować się z Carrefour – mówi Sławomir Łuczywek, Dyrektor Migam.org

Wprowadzenie urządzeń elektronicznych do obsługi klientów głuchych umożliwia natychmiastowe połączenie z tłumaczem języka migowego, funkcjonującym pod nazwą Tłumacz Migam, który werbalizuje komunikat otrzymany od osoby głuchej bądź słabosłyszącej. Aby zminimalizować zakłócenia, takie jak np. hałas na hali sprzedaży, osoba słysząca ma możliwość odsłuchania tłumaczenia przez dołączone do tabletu słuchawki. Dostęp do tłumaczy jest możliwy za pośrednictwem strony www.carrefour.com, w godzinach: od poniedziałku do soboty od 7.30 do 20.00, w niedzielę zaś od 9.00 do 21.00.

Firma Carrefour przełamując bariery komunikacyjne, jako pierwsza sieć hipermarketów w Polsce stworzył wraz z Polskim Związkiem Głuchych projekt zatrudnienia osób niepełnosprawnych na stanowiskach kasowych. Firma aktywnie współpracuje również ze Stowarzyszeniem Niepełnosprawni dla Środowiska EKON, zatrudniając osoby z różnego rodzaju niepełnosprawnością. Obecnie dla Carrefour pracuje prawie 600 osób niepełnosprawnych.

kontakt dla mediów
Dyrektor Komunikacji, Carrefour Polska
Izabella Rokicka

izabella_rokicka@carrefour.com

informacje o firmie

O Carrefour

Carrefour Polska to multiformatowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce ponad 800 sklepów w 5 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230.000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.

Carrefour Polska jest częścią Grupy Carrefour, która posiada 12 300 sklepów w 35 krajach. Grupa Carrefour jest siecią multilokalną, multiformatową i multikanałową, obsługującą codziennie 13 milionów klientów na całym świecie.

Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy. Wszyscy pracownicy Carrefour Polska przyczyniają się do realizacji tej polityki poprzez programy: STOP Marnotrawstwu, Z miłości do Zdrowia oraz Różnorodność.

załączniki

kontakt dla mediów
Dyrektor Komunikacji, Carrefour Polska
Izabella Rokicka

izabella_rokicka@carrefour.com

informacje o firmie

O Carrefour

Carrefour Polska to multiformatowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce ponad 800 sklepów w 5 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230.000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.

Carrefour Polska jest częścią Grupy Carrefour, która posiada 12 300 sklepów w 35 krajach. Grupa Carrefour jest siecią multilokalną, multiformatową i multikanałową, obsługującą codziennie 13 milionów klientów na całym świecie.

Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy. Wszyscy pracownicy Carrefour Polska przyczyniają się do realizacji tej polityki poprzez programy: STOP Marnotrawstwu, Z miłości do Zdrowia oraz Różnorodność.