wydarzenia ekonomia/biznes/finanse
Unilever w czołówce rankingu Dow Jones Sustainability Index
Unilever w czołówce rankingu Dow Jones Sustainability Index
Firma Unilever uplasowała się w czołówce najlepszych producentów środków higieny osobistej i środków czystości dla gospodarstw domowych w tegorocznej edycji rankingu firm odpowiedzialnych społecznie, Dow Jones Sustainability Index (DJSI). Status Lidera Grupy Branżowej przyznano zaledwie 24 spółkom, w tym firmie Unilever, która osiągnęła całkowity wynik 92/100.
Unilever zwyciężył w swojej kategorii, spełniając 14 spośród 22 kryteriów dla producentów produktów higieny osobistej, wśród których znajdują się między innymi: ład korporacyjny, zarządzanie marką, efektywność zużycia zasobów, zarządzanie łańcuchem dostaw, konfekcjonowanie, wskaźniki dotyczące praktyk pracowniczych i praw człowieka oraz dobre obywatelstwo i filantropia.
W 2016 roku firma Unilever po raz pierwszy została uwzględniona w kategorii środków higieny osobistej i środków czystości z uwagi na to, iż taki status mają obecnie produkowane przez nią produkty zgodnie z globalną normą klasyfikacji sektorów GICS (MSCI i S&P). Wcześniej firma Unilever była klasyfikowana w sektorze produktów spożywczych w grupie branży spożywczej, napojów i wyrobów tytoniowych, gdzie przez 15 lat zajmowała pozycję lidera.
Jeff Seabright, Chief Sustainability Officer w Unilever: “Jesteśmy dumni z tego, że znaleźliśmy się w gronie liderów w branży od razu po zmianie grupy w rankingu. Osiągnięty wynik odzwierciedla nasze ciągłe działania w ramach realizacji planu Unilever „Życie w sposób zrównoważony” (the Unilever Sustainable Living Plan), napędzające długofalowy zrównoważony rozwój firmy i przybliżające nas do realizacji naszej wizji, aby życie w sposób zrównoważony dotyczyło wszystkich na całym świecie..”
DJSI to uznany na całym świecie, niezależny ranking, dzięki któremu można zmierzyć i ocenić działania firm w wymiarze ekonomicznym, środowiskowym i społecznym. To najdłużej funkcjonujący system kryteriów oceny zrównoważonego rozwoju, który stał się kluczowym punktem odniesienia zarówno dla inwestorów, jak i dla firm.
W publikowanym przez RobecoSAM i S&P Dow Jones Indices raporcie pt. „DJSI Industry Group Leader Report” znaleźć można następujące stwierdzenie: “Firma Unilever stała się liderem w branży środków higieny osobistej. Dynamicznie wdrażane innowacje i koncentracja na obszarach związanych z gospodarką produktami takimi, jak opakowania i pozyskiwanie surowców, wpisane są w strategię firmy. Zrównoważony rozwój to jeden z podstawowych elementów wizji Unilever, czego wyrazem są podejmowane przez firmę działania.”
Więcej informacji na temat corocznego przeglądu wyników rankingu DJSI 2016, w tym informację prasową S&P Dow Jones Indices/RobecoSAM oraz raport „Industry Group Leader Report”, znaleźć można pod adresem: www.sustainability-indices.com.
O Unilever:
Unilever jest jednym z wiodących, światowych dostawców produktów żywnościowych, środków czystości oraz środków do higieny osobistej i pielęgnacji ciała, który prowadzi sprzedaż na terenie 190 krajów, docierając do 2 miliardów konsumentów dziennie. Zatrudnia 169 000 pracowników. Przychody ze sprzedaży w 2015 r. wyniosły 53,3 mld. euro. Ponad połowę obszaru działań firmy stanowią rynki rozwijające się i wschodzące (58%). Unilever produkuje ponad 400 marek obecnych na całym świecie, w tym Persil, Dove, Knorr, Domestos, Hellmann’s, Lipton, Wall’s, PG Tips, Ben & Jerry’s, Marmite, Magnum i Lynx.
Plan Unilever „Życie w sposób zrównoważony” zakłada:
- Pomoc ponad miliardowi ludzi w podjęciu działań mających na celu poprawę stanu ich zdrowia i samopoczucia do roku 2020;
- zmniejszenie o połowę wpływu wytwarzanych produktów na środowisko do roku 2030;
- poprawę sytuacji ekonomicznej milionów ludzi do 2020 r.
Firma Unilever uplasowała się na pierwszej pozycji w swoim sektorze w rankingu Dow Jones Sustainability Index w 2016 r. W zestawieniu FTSE4Good Index firma osiągnęła maksymalną ocenę 5 w obszarze środowiska naturalnego. Po raz szósty z rzędu znalazła się także w ścisłej czołówce w edycji 2016 badania Sustainability Leaders przeprowadzanego przez GlobeScan/SustainAbility. Po raz drugi z rzędu zajęła natomiast pierwsze miejsce w rankingu Oxfam’s Behind the Brands Scorecard dla producentów produktów spożywczych i napojów promujących zrównoważony rozwój w roku 2016.
Więcej informacji na temat firmy Unilever i poszczególnych marek można znaleźć pod adresem: www.unilever.com. Więcej informacji na temat planu „Życie w sposób zrównoważony” Unilever można znaleźć pod adresem: https://www.unilever.pl/sustainable-living/