ekonomia/biznes/finanse nauka/edukacja/szkolenia

Jak zdobywać wiedzę zupełnie za darmo?

02.09.2016 | Wonga.com

Drogie kursy, szkolenia z wyższej półki nieustannie nas kuszą promocjami zachęcającymi do zakupu, podczas gdy bezpłatna wiedza jest dosłownie na wyciągnięcie ręki. Sprawdź, w jaki sposób najłatwiej do niej dotrzeć!

Uczyć się i rozwijać można całkowicie za darmo. Najpierw jednak trzeba się rozejrzeć w swoim mieście oraz solidnie przeszukać Internet. Wbrew pozorom, największe wyzwanie to nie pieniądze, a znalezienie czasu na naukę i dobranie odpowiednich materiałów edukacyjnych do tego, co znajduje się w zasięgu naszych zainteresowań. Wonga.com, firma udzielająca komfortowych pożyczek online, we współpracy z ekspertem Tomaszem Jaroszkiem, przygotowała porady, dzięki którym łatwiej będzie się przygotować do poszukiwań źródeł bezpłatnej wiedzy.

Sprawdzajmy uczelnie

Korzystanie z wiedzy najlepszych wykładowców w kraju nie zawsze wiąże się ze studiami. Bardzo dużo wykładów jest otwartych również dla słuchaczy z zewnątrz. Uczelnie w ten sposób chcą się promować, a my mamy okazję poszerzać swoje horyzonty. Warto sprawdzić, czy w naszym mieście nie ma przypadkiem takich możliwości. Wiek też nie jest problemem. Wręcz przeciwnie – starsi ludzie mają do dyspozycji uniwersytety trzeciego wieku, które oferują naukę języków obcych i rozmaitych przedmiotów – często bez żadnych opłat. Im większe miasto, tym większe prawdopodobieństwo, że znajdziesz szeroką ofertę bezpłatnych zajęć. 

Bezpłatna edukacja za jednym kliknięciem

W ostatnich latach otwarte kursy internetowe organizowane przez uniwersytety i instytuty naukowe z całego świata, zdobywają wielką popularność.  Dzięki nim możemy przyswajać wiedzę i rozwijać swoje zainteresowania, nie obciążając portfela. Wystarczy poszukać w sieci odpowiednich firm i uczelni, które bezpłatnie udostępniają treści naukowe przez Internet. Specjalistyczne artykuły, zestawy ćwiczeń i testów, a także nagrania wykładów z różnych dziedzin naukowych całkowicie za darmo znajdziemy np. w serwisie Coursera. Bezpłatny udział w naukowych konferencjach, często prowadzonych przez gwiazdy światowej nauki, umożliwiają nam takie serwisy jak np. TED (Technology, Entertainment and Design). Nieodpłatną edukację matematyczną, artystyczną, informatyczną, ekonomiczną, fizyczną, chemiczną i wiele innych zapewniają także edukacyjne organizacje non-profit, jak np. Khan Academy. Osobom, które chcą bezpłatnie poszerzyć swoją wiedzę z zakresu finansów z pewnością pomocna będzie platforma edukacyjna Kapitalni.org, na której znajdziemy treści przygotowane przez uznanych na rynku ekspertów, m.in. Tomasza Jaroszka, blogera finansowego, oraz Piotra Koniecznego, autora bloga poświęconego problemom bezpieczeństwa w sieci – Niebezpiecznik.pl.

 YouTube to nie tylko filmy i muzyka

Ten najpopularniejszy serwis video kojarzy się nam głównie z rozrywką, natomiast jedną z jego najszybciej rosnących kategorii jest właśnie edukacja. Znajdziemy tam profesjonalnych trenerów i wykładowców, ale też pasjonatów, którzy swoją wiedzą dzielą się w Internecie na rozmaitych vlogach. Mówiąc inaczej, czyli program o tym jak poprawnie posługiwać się językiem polskim lub vlog polskiego dziennikarza - Polimaty, to tylko dwa przykłady darmowych kanałów na YouTube wśród tysiąca innych.

Uczmy się angielskiego

Ten jeden z najpopularniejszych języków na świecie, zdominował również branże edukacyjną i to właśnie po angielsku znajdziemy najwięcej wartościowych materiałów do nauki. Od bezpłatnych kursów online, przez vlogi i platformy e-learningowe, po aplikacje na telefon, jak np. Ucz Się Języka – program, który pozwoli szybciej i sprawniej przyswoić słownictwo obcego języka. Doskonałym przykładem jest również darmowa platforma edukacyjna Quizlet. Dzięki niej możemy uczyć się za pomocą fiszek, a także sami je tworzyć.

informacje o firmie

##

O Kapitalni.org

W 2015 roku firma Wonga przedstawiła autorski model efektywnej edukacji finansowej i cyfrowej, będącej integralną częścią produktu wonga.com. Pod marką Kapitalni.org połączono edukację finansową skierowaną na realną i mierzalną zmianę nawyków oraz system korzyści (niższe ceny pożyczek) motywujący do odpowiedzialnych zachowań finansowych i przestrzegania zasad bezpieczeństwa w sieci.

Jak działa program edukacyjny Kapitalni.org?

Platforma edukacyjna Kapitalni.org jest częścią Programu Korzyści firmy Wonga. Firma wykorzystuje nowoczesne rozwiązania oparte na danych, by dostarczyć klientom możliwie najlepszą ofertę pod względem jakości i ceny. Specjalnie skonstruowana oferta Wonga wprowadza segmentację klientów na bazie scoringu BIK i historii spłat w Wonga. Firma stworzyła cztery segmenty, z którymi wiążą się konkretne zniżki. W przypadku „najlepszych” segmentów, zniżka kosztów może wynieść 26% przy Wonga Plus i nawet 45% przy Wonga Max. Oprócz pozyskania lepszego profilu klienta, zasadniczym celem tego podejścia jest skuteczna edukacja klientów i zachęcanie ich do terminowych spłat i budowania pozytywnej historii kredytowej. Innowacyjne na skalę rynku podejście Wongi wpisuje się w rynkowy trend współpracy instytucji finansowych z BIK, zgodnie z którym klienci banków i ubezpieczycieli z dobrą historią kredytową mogą uzyskać tańszy kredyt, tańszą kartę kredytową czy tańsze ubezpieczenie.

informacje o firmie

##

O Kapitalni.org

W 2015 roku firma Wonga przedstawiła autorski model efektywnej edukacji finansowej i cyfrowej, będącej integralną częścią produktu wonga.com. Pod marką Kapitalni.org połączono edukację finansową skierowaną na realną i mierzalną zmianę nawyków oraz system korzyści (niższe ceny pożyczek) motywujący do odpowiedzialnych zachowań finansowych i przestrzegania zasad bezpieczeństwa w sieci.

Jak działa program edukacyjny Kapitalni.org?

Platforma edukacyjna Kapitalni.org jest częścią Programu Korzyści firmy Wonga. Firma wykorzystuje nowoczesne rozwiązania oparte na danych, by dostarczyć klientom możliwie najlepszą ofertę pod względem jakości i ceny. Specjalnie skonstruowana oferta Wonga wprowadza segmentację klientów na bazie scoringu BIK i historii spłat w Wonga. Firma stworzyła cztery segmenty, z którymi wiążą się konkretne zniżki. W przypadku „najlepszych” segmentów, zniżka kosztów może wynieść 26% przy Wonga Plus i nawet 45% przy Wonga Max. Oprócz pozyskania lepszego profilu klienta, zasadniczym celem tego podejścia jest skuteczna edukacja klientów i zachęcanie ich do terminowych spłat i budowania pozytywnej historii kredytowej. Innowacyjne na skalę rynku podejście Wongi wpisuje się w rynkowy trend współpracy instytucji finansowych z BIK, zgodnie z którym klienci banków i ubezpieczycieli z dobrą historią kredytową mogą uzyskać tańszy kredyt, tańszą kartę kredytową czy tańsze ubezpieczenie.