styl życia sprawy społeczne rodzina nauka/edukacja/szkolenia

Apetyt na wiedzę

24.08.2016 | California Prune Board

Co zapakować dziecku do szkoły na drugie śniadanie, aby dostarczyć nie tylko składników odżywczych, ale także zapewnić energię podczas lekcji? To pytanie rodzice zadają sobie wraz z nadejściem jesieni, kiedy kończy się sielski czas wakacji i rozpoczyna kolejny rok szkolny. Warto zadbać o to, aby najmłodsi odpowiednio odżywiali się podczas dni spędzonych w szkole.

Początek września wiąże się z dużymi emocjami zarówno u dzieci, jak i u dorosłych. Najmłodsi czekają na nowe szkolne wyzwania i spotkania z rówieśnikami, rodzice z kolei zachodzą w głowę, jak skłonić dzieci do zjedzenia drugiego śniadania, o którym ich pociechy rzadko pamiętają w ferworze nauki i zabawy. Nie lada wyzwaniem jest zapakowanie im do plecaka posiłków zdrowych, smacznych, a zarazem odżywczych.

"Drugie śniadanie to nie tylko drobna przekąska, ale większy posiłek (nawet 20% energii z całego dnia), który powinien dostarczać węglowodanów złożonych, białka oraz zawierać warzywa i owoce w różnych formach" - mówi Barbara Dąbrowska-Górska, dietetyczka i ekspertka kampanii "Przyjaciółka z Kalifornii".

Sprostać wyzwaniom

Zajęcia szkolne oraz dodatkowe stanowią dla ucznia znaczny wysiłek fizyczny i psychiczny.

„Posiłek spożywany w szkole jest bardzo istotny, bowiem uczeń spędza na lekcjach często 5-6 godzin i bez zdrowego pożywienia traci siły, zdolność koncentracji oraz robi się drażliwy” - komentuje Barbara Dąbrowska-Górska.

A więc co zapakować dziecku do śniadaniowego pudełka, żeby zapewnić mu odpowiednią porcję energii oraz składników pokarmowych? Jakie menu sprosta codziennym wyzwaniom młodego człowieka?

„Drugie śniadanie powinno być atrakcyjne wizualnie, kolorowe i najlepiej spakowane w estetyczny, szczelny lunchbox, żeby uczeń chętnie po niego sięgał i chciał się nim chwalić” - dodaje Barbara Dąbrowska-Górska.

Suszona śliwka w szkolnym menu

Wartościowym, zdrowym, a przede wszystkim smacznym dodatkiem do drugiego śniadania, który warto włączyć do diety dziecka, szczególnie w okresie szkolnym, jest suszona śliwka kalifornijska.

„Suszone śliwki są bogatym źródłem witaminy K oraz źródłem manganu. Substancje te przyczyniają się do zachowania zdrowia kości, co jest  szczególnie ważne, kiedy dziecko się rozwija. Dodatkowo, suszone śliwki są źródłem manganu, miedzi i witaminy B6, które przyczyniają się do prawidłowego metabolizmu związanego z produkcją energii potrzebnej przy wzmożonym wysiłku intelektualnym i fizycznym najmłodszych” - wyjaśnia ekspertka.

Śliwki kalifornijskie z pewnością dostarczą dzieciom siły i energii, by bez problemu mogły cieszyć się czasem spędzonym w szkolnych murach.

Lunchbox pełen cudów

Źródłem inspiracji szkolnego menu mogą być przepisy Mariety Mareckiej, znanej z ekranu TV Kuchnia+, która specjalnie na ten czas przygotowała zestaw odżywczych i kreatywnych przepisów ze śliwką kalifornijską. Tak atrakcyjne menu będzie stanowić konkurencję dla przysmaków ze szkolnego sklepiku, a puste pudełko śniadaniowe - gwarantowane!

Wśród propozycji znajdują się:

  • budyń jaglany z kremem ze śliwki kalifornijskiej,
  • sycący omlet z sałatką ze śliwką kalifornijską,
  • lekka sałatka z komosy z orzechami, jabłkiem i śliwką kalifornijską.
informacje o firmie

O California Prune Board

California Prune Board działa pod nadzorem Kalifornijskiego Departamentu Żywności i Rolnictwa i reprezentuje branżę suszonych śliwek z Kalifornii, składającą się z 900 plantatorów śliwek oraz 29 firm konfekcjonujących. Kalifornia jest największym producentem suszonych śliwek na świecie, słynących z najwyższej jakości osiąganej dzięki regionalnym, rygorystycznym technikom zbierania owoców oraz oceny i kontroli. Produkt premium dostarczany jest do 72 krajów na całym świecie, region zapewnia 43 procent światowych dostaw suszonych śliwek oraz 99 procent dostaw w Stanach Zjednoczonych. Więcej informacji, przepisów i video: www.californiaprunes.pl. Śledź California Prune Board na http://www.facebook.com/sliwkikalifornijskie oraz https://instagram.com/sliwki_kalifornijskie/ a także https://www.pinterest.com/sliwkikali/

„Przyjaciółka z Kalifornii” – informacje dotyczące kampanii

„Przyjaciółka z Kalifornii” to kampania organizowana przez California Prune Board w Polsce. Jej głównym celem jest przybliżenie informacji na temat walorów zdrowotnych śliwki kalifornijskiej, wysokiej jakości, a także różnorodności wykorzystania tego owocu w kuchni.  Kampania informacyjna „Przyjaciółka z Kalifornii” obejmie szereg inicjatyw adresowanych do konsumentów, partnerów biznesowych oraz mediów, takich jak publikacje badań, spotkania informacyjne, warsztaty kulinarne. Więcej informacji w mediach społecznościowych: facebook.com/sliwkikalifornijskie, instagram.com/sliwki_kalifornijskie, https://www.pinterest.com/sliwkikali/ oraz na stronie poświęconej śliwkom kalifornijskim: http://www.californiaprunes.pl/.

informacje o firmie

O California Prune Board

California Prune Board działa pod nadzorem Kalifornijskiego Departamentu Żywności i Rolnictwa i reprezentuje branżę suszonych śliwek z Kalifornii, składającą się z 900 plantatorów śliwek oraz 29 firm konfekcjonujących. Kalifornia jest największym producentem suszonych śliwek na świecie, słynących z najwyższej jakości osiąganej dzięki regionalnym, rygorystycznym technikom zbierania owoców oraz oceny i kontroli. Produkt premium dostarczany jest do 72 krajów na całym świecie, region zapewnia 43 procent światowych dostaw suszonych śliwek oraz 99 procent dostaw w Stanach Zjednoczonych. Więcej informacji, przepisów i video: www.californiaprunes.pl. Śledź California Prune Board na http://www.facebook.com/sliwkikalifornijskie oraz https://instagram.com/sliwki_kalifornijskie/ a także https://www.pinterest.com/sliwkikali/

„Przyjaciółka z Kalifornii” – informacje dotyczące kampanii

„Przyjaciółka z Kalifornii” to kampania organizowana przez California Prune Board w Polsce. Jej głównym celem jest przybliżenie informacji na temat walorów zdrowotnych śliwki kalifornijskiej, wysokiej jakości, a także różnorodności wykorzystania tego owocu w kuchni.  Kampania informacyjna „Przyjaciółka z Kalifornii” obejmie szereg inicjatyw adresowanych do konsumentów, partnerów biznesowych oraz mediów, takich jak publikacje badań, spotkania informacyjne, warsztaty kulinarne. Więcej informacji w mediach społecznościowych: facebook.com/sliwkikalifornijskie, instagram.com/sliwki_kalifornijskie, https://www.pinterest.com/sliwkikali/ oraz na stronie poświęconej śliwkom kalifornijskim: http://www.californiaprunes.pl/.