zdrowie sprawy społeczne

Wakacje z antykoncepcją = wakacje od antykoncepcji?

05.08.2016 | NIE ŁYKAM

Wakacje to czas urlopów, wyjazdów, kusych spódniczek, poznawania nowych ludzi, relaksu, drinków z palemką i unoszącej się w powietrzu miłości. W każdym jej wymiarze, również seksualnym. Ten czas sprzyja zarówno zawieraniu nowych znajomości, jak i częstszym kontaktom seksualnym. Jak pokazuje badanie przeprowadzone przez TNS Polska na rzecz kampanii „Nie łykam, czyli wszystko, co powinnaś wiedzieć o antykoncepcji”, średnio co druga badana uprawia seks przynajmniej raz w tygodniu, a 66 proc. ankietowanych stosuje jakiś rodzaj antykoncepcji.  Okres wakacji nie jest pod tym względem wyjątkiem.

Zarówno młode matki, jak i dojrzałe kobiety, równie chętnie sięgają po antykoncepcję, co młodzież rozpoczynająca współżycie. Jak pokazują badania przeprowadzone przez TNS Polska dla kampanii „Nie łykam, czyli wszystko, co powinnaś wiedzieć o antykoncepcji”, 2/3 badanychkobiet w wieku 20-40 lat stosuje obecnie antykoncepcję i częściej są to kobiety, które aktualnie są w związku. Najczęściej wybierane metody to: prezerwatywy, pigułki lub… kalendarzyk. 44 proc. nie planuje urodzenia dziecka w ciągu najbliższych kilku lat.

Antykoncepcja na wakacje

Urlopy, wakacje, piękna pogoda i czas wolny sprzyjają kontaktom seksualnym. Dlatego tak ważne jest, by w czasie wakacji nie zapomnieć o antykoncepcji, chcąc się zapomnieć. Jaka powinna być idealna antykoncepcja? Zgodnie z Rekomendacjami Polskiego Towarzystwa Ginekologicznego,idealna antykoncepcja powinna być bezpieczna, skuteczna, odwracalna, prosta w użyciu, szeroko dostępna i efektywna kosztowo. Dlatego polscy eksperci rekomendują m.in. wybór antykoncepcji hormonalnej, która w większości spełnia te kryteria. A biorąc pod uwagę wakacje, idealna antykoncepcja to taka, o której nie trzeba będzie codziennie pamiętać, która nie wymaga restrykcyjnego stosowania, gwarantuje wysoki poziom skuteczności i dyskrecję.

Dlaczego warto stosować antykoncepcję transdermalną latem?

Antykoncepcja transdermalna to rozwiązanie na cały rok, ale latem szczególnie zyskuje na wartości. Dlaczego? Za tą teorią przemawia kilka argumentów. Przede wszystkim fakt, że antykoncepcja transdermalna zapewnia pełną skuteczność antykoncepcyjną (nawet do 48 h!) w przypadku opóźnienia wymiany plastra. Co więcej – częściowe odklejenie plastra lub jego brak (do 24 h) nie wymaga stosowania dodatkowego zabezpieczenia. Jest to dwukrotnie dłuższy czas pełnej ochrony antykoncepcyjnej niż w przypadku codziennej antykoncepcji (skuteczność jest zapewniona maksymalnie do 12 h bez przyjęcia antykoncepcji doustnej). Dzięki większemu marginesowi błędu, brak dodatkowego opakowania (jeśli się skończyło lub nie zostało zabrane) albo przedłużający się wyjazd wakacyjny nie generują dodatkowego, niepotrzebnego stresu. Poza tym, zmiana plastra następuje raz na tydzień – jest to rozwiązanie bardzo wygodne, szczególnie dla zapominalskich i roztargnionych kobiet. Nie bez znaczenia jest również fakt, że stosując antykoncepcję transdermalną (czyli plastry), można pływać, uprawiać sport i opalać się, ponieważ plaster jest wodoodporny i  wyposażony w filtr UV. Wskaźnik Pearla dla plastrów jest bardzo niski, ponieważ wynosi od 0,4, co oznacza, że jest to metoda bardzo skuteczna. Warto też wspomnieć, szczególnie w kontekście wakacji, że w antykoncepcji transdermalnej hormony wchłaniane są bezpośrednio przez skórę, w związku z czym omijają przewód pokarmowy, a wszelkie kłopoty żołądkowe, spowodowane np. alkoholem czy jedzeniem nie mają wpływu na  skuteczność plastrów. Ponadto metoda ta gwarantuje szybki powrót do płodności, a zakończenie stosowania antykoncepcji transdermalnej ogranicza się wyłącznie do odklejenia plastra i nie wymaga współdziałania lekarza.

informacje o firmie

O kampanii:

Nie łykam. Wszystko, co powinnaś wiedzieć o antykoncepcji to kampania, której celem jest budowanie świadomości kobiet na temat antykoncepcji, w szczególności antykoncepcji transdermalnej, przekonanie kobiet, że antykoncepcja jest naturalnym elementem życia seksualnego, świadczącym o odpowiedzialności i dojrzałości w wymiarze seksualnym oraz zachęcenie pacjentek do regularnych wizyt u ginekologa. Program merytorycznie wspierają eksperci z zakresu psychologii, ginekologii i seksuologii. Działania realizowane w ramach programu Nie łykam. Wszystko, co powinnaś wiedzieć o antykoncepcji obejmują kampanię edukacyjno-informacyjną, badania opinii, kampanię content marketingową, współpracę z blogosferą oraz regularną współpracę z mediami. Więcej informacji o kampanii oraz o metodach antykoncepcji można znaleźć na stronie: www.nielykam.pl

O badaniach:

W ramach kampanii przeprowadzono badania opinii dotyczące seksualności, poruszające temat antykoncepcji, kwestie kobiecości i partnerstwa – 402 Polki, mieszkanki dużych miast (i okolic), dobrze oceniające swoją sytuację materialną i nie odrzucające antykoncepcji hormonalnej opowiedziało o tym, co wiedzą na temat metod zapobiegania ciąży, jakie są ich pragnienia i oczekiwania związane z seksem, partnerem, antykoncepcjąoraz z jakimi problemami borykają się na co dzień. Badanie prowadzono w kwietniu 2016r. techniką wywiadów online. Wyniki badania, przeprowadzonego przez TNS Polska, pokazały, co badane Polki wiedzą o antykoncepcji, w tym o innowacyjnej antykoncepcji transdermalnej, jakie są ich potrzeby w zakresie antykoncepcji, jak postrzegają siebie i swoją kobiecość oraz co akceptują, a co odrzucają w związkach z partnerem i bliskimi osobami.

informacje o firmie

O kampanii:

Nie łykam. Wszystko, co powinnaś wiedzieć o antykoncepcji to kampania, której celem jest budowanie świadomości kobiet na temat antykoncepcji, w szczególności antykoncepcji transdermalnej, przekonanie kobiet, że antykoncepcja jest naturalnym elementem życia seksualnego, świadczącym o odpowiedzialności i dojrzałości w wymiarze seksualnym oraz zachęcenie pacjentek do regularnych wizyt u ginekologa. Program merytorycznie wspierają eksperci z zakresu psychologii, ginekologii i seksuologii. Działania realizowane w ramach programu Nie łykam. Wszystko, co powinnaś wiedzieć o antykoncepcji obejmują kampanię edukacyjno-informacyjną, badania opinii, kampanię content marketingową, współpracę z blogosferą oraz regularną współpracę z mediami. Więcej informacji o kampanii oraz o metodach antykoncepcji można znaleźć na stronie: www.nielykam.pl

O badaniach:

W ramach kampanii przeprowadzono badania opinii dotyczące seksualności, poruszające temat antykoncepcji, kwestie kobiecości i partnerstwa – 402 Polki, mieszkanki dużych miast (i okolic), dobrze oceniające swoją sytuację materialną i nie odrzucające antykoncepcji hormonalnej opowiedziało o tym, co wiedzą na temat metod zapobiegania ciąży, jakie są ich pragnienia i oczekiwania związane z seksem, partnerem, antykoncepcjąoraz z jakimi problemami borykają się na co dzień. Badanie prowadzono w kwietniu 2016r. techniką wywiadów online. Wyniki badania, przeprowadzonego przez TNS Polska, pokazały, co badane Polki wiedzą o antykoncepcji, w tym o innowacyjnej antykoncepcji transdermalnej, jakie są ich potrzeby w zakresie antykoncepcji, jak postrzegają siebie i swoją kobiecość oraz co akceptują, a co odrzucają w związkach z partnerem i bliskimi osobami.