internet technologie

Vodafone Czech Republic i Ericsson wprowadzili VoLTE i Wi-Fi Calling

02.08.2016 | Ericsson Sp. z o.o.
  • Operator Vodafone Czech Republic wybrał Ericsson jako dostawcę usług w zakresie usług VoLTE i Wi-Fi Calling
  • Abonenci Vodafone skorzystają z usług głosowych wysokiej jakości w sieciach LTE i Wi-Fi
  • Usługi głosowe VoLTE i Wi-Fi są dostępne również dla posiadaczy usług prepaid

Firma Vodafone Czech Republic wybrała Ericsson jako dostawcę usług głosowych VoLTE i Wi-Fi Calling oraz do pełnej modernizacji sieci bazowej.

Firma Ericsson wdrożyła pełny zestaw produktów i usług, które umożliwią Vodafone zaoferowanie swoim abonentom usług głosowych w wysokiej jakości przy równoczesnym surfowaniu po sieci LTE, jak również bogatsze usługi łączności, takie jak rozmowy wideo przy wykorzystaniu sieci LTE.

Usługa Wi-Fi Calling to bardzo ważny element dostarczonego rozwiązania, można z niej korzystać przy użyciu smartfonów obsługujących natywne wykorzystanie WiFi Calling, co oznacza, że użytkownicy wybierają numer telefonu za pomocą klawiatury smartfona, tak jak ma to miejsce przy tradycyjnych połączeniach głosowych. W przypadku smartfonów nieobsługujących funkcji Wi-Fi Calling, możliwe jest pobranie specjalnej aplikacji Vodafone, którą użytkownik konfiguruje do wykonywania połączeń przez Wi-Fi.

Petr Dvořák, wiceprezes w Vodafone, powiedział: „Vodafone będzie pierwszym operatorem w Czechach, który na szeroką skalę zaoferuje usługi głosowe wykraczające poza zakres sieci komórkowych. Dzięki powszechnie dostępnej aplikacji do rozmów przez Wi-Fi, klienci Vodafone mogą skorzystać z tej nowoczesnej usługi na dowolnym telefonie z systemem Android 4.0 i nowszymi systemami, a zatem na wszystkich telefonach z Androidem w ofercie Vodafone. Wi-Fi Calling umożliwia łączenie się z dowolnym numerem telefonu w taki sam sposób jak przy wykonywaniu normalnych połączeń z użyciem telefonu komórkowego”.

Dzięki Wi-Fi Calling klienci mogą używać swoich smartfonów do usług łączności oferowanych przez operatora, korzystając z dostępu Wi-Fi i istniejącego numeru telefonu komórkowego. Jest to korzystne w przypadku użytkowników, którzy mają słaby zasięg sieci komórkowej, np. w piwnicach i budynkach żelbetowych, które tłumią sygnał. Urządzenia łączą się przez domową sieć Wi-Fi i automatycznie uzyskują połączenie z usługą głosową oferowaną przez operatora. Użytkownicy mogą również nawiązywać połączenia głosowe za pomocą hotspotów Wi-Fi na całym świecie.

Valter D’Avino, Head of Region Western & Central Europe, Ericsson, powiedział: „Dzięki temu rozwiązaniu Vodafone Czech Republic skorzysta z jednej wydajnej sieci bazowej w celu dostarczenia kilku usług komunikacyjnych. Nasze rozwiązania i globalne doświadczenie pozwolą na wsparcie Vodafone w misji uzyskiwania najwyższej wydajności w swojej sieci, bezproblemowego dostarczania usług, a co za tym idzie, zapewnienia najlepszej oferty dla klientów”.

Sieć obejmuje rozwiązania Ericsson IP Multimedia Subsystem (wraz z Call Session Control Function, Multimedia Telephony Application Server, Session Border Gateway) oraz Ericsson Wi-Fi Mobility Gateway, User Data Consolidation i inne powiązane usługi.

Dziś w Czechach istnieje około 15 milionów subskrypcji mobilnych i ponad 1,2 miliona subskrypcji telefonii stacjonarnej. Pierwsza sieć LTE została uruchomiona w 2013 roku, a zasięg LTE obejmuje 97% populacji kraju.

Dodatkowe informacje:
Ericsson Mobile Telephony Evolution to VoLTE
Ericsson Wi-Fi calling

 

kontakt dla mediów
Katarzyna Pąk
Head of Marketing & Communications, Ericsson Sp. z o.o.
Katarzyna Pąk

katarzyna.pak@ericsson.com

informacje o firmie

O firmie Ericsson

Ericsson, największy na świecie dostawca technologii i usług dla operatorów telekomunikacyjnych, oferuje społeczeństwu sieciowemu efektywne rozwiązania działające w czasie rzeczywistym, które pozwalają nam wszystkim swobodniej studiować, pracować i żyć w zróżnoważonych społecznościach na całym świecie.

Nasza oferta obejmuje usługi, oprogramowanie i infrastrukturę teleinformatyczną dla operatorów telekomunikacyjnych i firm z innych branż. Obecnie ponad 40 procent światowego ruchu mobilnego przechodzi przez sieci firmy Ericsson. Obsługujemy sieci klientów, z których korzysta ponad 2,5 miliarda abonentów.

Działamy w ponad 180 krajach i zatrudniamy przeszło 110 000 pracowników. Ericsson założony w 1876r., ma centralę w Sztokholmie. W 2013 roku firma osiągnęła sprzedaż netto w wysokości 227,8 mld SEK. Firma Ericsson jest notowana na giełdzie NASDAQ OMX w Sztokholmie i NASDAQ w Nowym Jorku.

Zapraszamy na:

www.twitter.com/ericsson_poland

www.youtube.com/ericssonpolska

www.facebook.com/ericssonpolska

 

kontakt dla mediów
Katarzyna Pąk
Head of Marketing & Communications, Ericsson Sp. z o.o.
Katarzyna Pąk

katarzyna.pak@ericsson.com

informacje o firmie

O firmie Ericsson

Ericsson, największy na świecie dostawca technologii i usług dla operatorów telekomunikacyjnych, oferuje społeczeństwu sieciowemu efektywne rozwiązania działające w czasie rzeczywistym, które pozwalają nam wszystkim swobodniej studiować, pracować i żyć w zróżnoważonych społecznościach na całym świecie.

Nasza oferta obejmuje usługi, oprogramowanie i infrastrukturę teleinformatyczną dla operatorów telekomunikacyjnych i firm z innych branż. Obecnie ponad 40 procent światowego ruchu mobilnego przechodzi przez sieci firmy Ericsson. Obsługujemy sieci klientów, z których korzysta ponad 2,5 miliarda abonentów.

Działamy w ponad 180 krajach i zatrudniamy przeszło 110 000 pracowników. Ericsson założony w 1876r., ma centralę w Sztokholmie. W 2013 roku firma osiągnęła sprzedaż netto w wysokości 227,8 mld SEK. Firma Ericsson jest notowana na giełdzie NASDAQ OMX w Sztokholmie i NASDAQ w Nowym Jorku.

Zapraszamy na:

www.twitter.com/ericsson_poland

www.youtube.com/ericssonpolska

www.facebook.com/ericssonpolska