styl życia zainteresowania/hobby zdrowie

Śniadaniowy potencjał dla branży spożywczej

23.06.2016 | California Prune Board

Z badania „Style śniadaniowe wśród Polek” wynika, że na stołach śniadaniowych respondentek królują kanapki z wędliną, a rzadziej owoce i warzywa. Choć wnioski płynące z raportu raczej nie ucieszą dietetyków, to eksperci kulinarni widzą na talerzach śniadaniowych Polek dużo miejsca dla nowych produktów. Wyniki sondażu powinny ucieszyć sprzedawców śliwek kalifornijskich.

Miejsce na owoce i warzywa

Badanie „Style śniadaniowe wśród Polek” przeprowadzone w kwietniu br. na zlecenie California Prune Board pokazało, z jakich produktów składają się polskie śniadania. Króluje pieczywo, wędliny, sery, jaja i mleko. Natomiast owoce i warzywa pojawiają się na talerzach śniadaniowych badanych stosunkowo rzadko – 27 proc. ankietowanych przyznaje, że każdego dnia na śniadanie jada surowe warzywa, a 19 proc. wskazuje surowe owoce. Jeszcze mniej ankietowanych przy pierwszym posiłku sięga po suszone owoce, 8 proc. przyznaje, że robi to regularnie, a kolejne 18 proc, że od czasu do czasu. Z takich wyników nie jest zadowolona Barbara Dąbrowska – Górska, dietetyczka – niepokojące jest, że mimo zaleceń Światowej Organizacji Zdrowia, która rekomenduje spożywanie pięciu porcji warzyw i owoców dziennie, każdego dnia owoce i warzywa, na śniadanie spożywa stosunkowo mała grupa respondentekpodkreśla.

Potencjał w urozmaiconym śniadaniu

Jednak wyniki dają też pozytywny sygnał, który może świadczyć o tym, że Polki są otwarte na urozmaicenie swoich śniadań zdrowymi produktami. Blisko połowa respondentek, które na co dzień nie jedzą na śniadanie śliwek kalifornijskich, przyznała, że jest pozytywnie nastawiona do włączenia tych suszonych owoców do swojego porannego menu. Jak mówi Esther Ritson-Elliott, European Marketing Manager w California Prune Board (Europe) – to pozytywna tendencja, która pokrywy się z wynikami badań, które przeprowadziliśmy na polskim rynku w 2015 roku. Wówczas 30 proc. badanych zadeklarowało, że zamierza kupować więcej suszonych śliwek, a 64 proc. utrzymywać aktualny poziom konsumpcji. Najnowsze badanie pokazuje, że śniadania mogą być tym posiłkiem, w którym drzemie wielki potencjał dla włączania produktów, które mogą urozmaicić to danie – dodaje. Dostrzega to również dziennikarz i ekspert kulinarny Paweł Loroch – statystyczne wybory śniadaniowe Polek jednak nie wyglądają źle. To mocna baza, w której wystarczy odrobina inspiracji, by ją rozwijać i uwzględniać uzasadnione i modne sugestie dietetyczne. Dlatego też, skoro najbardziej dominującymi produktami są wędlina i pieczywo, to niewiele już trzeba by przekonać Polki do samodzielnego wypieku chleba z bakaliami, albo schabu ze śliwką zamiast kupnej wędliny – podsumowuje.

Patronat nad badaniem objęły telewizja Kuchnia+, magazyn kulturalno-kulinarny KUKBUK oraz radio JemRadio.pl.

Cały raport „Style śniadaniowe wśród Polek” jest dostępny pod linkiem: http://goo.gl/m1FDBN

W informacji prasowej cytowane są wyniki badań:

  • „Style śniadaniowe wśród Polek” przygotowanego na zlecenie California Prune Board, przez IQS, w kwietniu 2016, metodą CAWI na grupie N=1000 kobiet w wieku 25-45.
  • Badania przeprowadzonego na zlecenie California Prune Board przez firmę Rose Research na grupie kobiet N=1000 w wieku 16-64 lat, odpowiadających w ich gospodarstwach domowych za zakupy spożywcze, przeprowadzonego w styczniu 2015 metodą CAWI.
informacje o firmie

O California Prune Board

California Prune Board reprezentuje całą branżę suszonych śliwek z Kalifornii, składającą się z prawie 900 plantatorów śliwek oraz 25 firm konfekcjonujących. Kalifornia jest największym na świecie producentem śliwek suszonych, słynących z najwyższej jakości. Jakość ta jest rezultatem skrupulatnego procesu produkcji oraz kontroli jakości. Produkt klasy premium z Kalifornii dostarczany jest do 70 krajów na całym świecie, a region odpowiada za 60 proc. dostaw na świecie i 99 proc. dostaw w USA.

Europejski oddział California Prune Board zlokalizowany w Wielkiej Brytanii odpowiada za rozwój rynku, reklamę, public relations, promocję sprzedaży, inicjatywy edukacyjne oraz badania rynkowe i żywieniowe. California Prune Board od ponad 25 lat działa w Europie na rzecz podniesienia świadomości na temat śliwek kalifornijskich jako zdrowego i pożywnego produktu wysokiej jakości,
o różnorodnych właściwościach kulinarnych. Więcej informacji: http://www.californiaprunes.pl/

„Przyjaciółka z Kalifornii” – informacje dotyczące kampanii

„Przyjaciółka z Kalifornii” to kampania organizowana przez California Prune Board w Polsce. Jej głównym celem jest przybliżenie informacji na temat walorów zdrowotnych śliwki kalifornijskiej, wysokiej jakości, a także różnorodności wykorzystania tego owocu w kuchni. Kampania informacyjna „Przyjaciółka z Kalifornii” obejmuje szereg inicjatyw adresowanych do konsumentów, partnerów biznesowych oraz mediów, takich jak publikacje badań, spotkania informacyjne, warsztaty kulinarne. Więcej informacji w mediach społecznościowych: facebook.com/sliwkikalifornijskie, instagram.com/sliwki_kalifornijskie oraz na stronie poświęconej śliwkom kalifornijskim: http://www.californiaprunes.pl/.

informacje o firmie

O California Prune Board

California Prune Board reprezentuje całą branżę suszonych śliwek z Kalifornii, składającą się z prawie 900 plantatorów śliwek oraz 25 firm konfekcjonujących. Kalifornia jest największym na świecie producentem śliwek suszonych, słynących z najwyższej jakości. Jakość ta jest rezultatem skrupulatnego procesu produkcji oraz kontroli jakości. Produkt klasy premium z Kalifornii dostarczany jest do 70 krajów na całym świecie, a region odpowiada za 60 proc. dostaw na świecie i 99 proc. dostaw w USA.

Europejski oddział California Prune Board zlokalizowany w Wielkiej Brytanii odpowiada za rozwój rynku, reklamę, public relations, promocję sprzedaży, inicjatywy edukacyjne oraz badania rynkowe i żywieniowe. California Prune Board od ponad 25 lat działa w Europie na rzecz podniesienia świadomości na temat śliwek kalifornijskich jako zdrowego i pożywnego produktu wysokiej jakości,
o różnorodnych właściwościach kulinarnych. Więcej informacji: http://www.californiaprunes.pl/

„Przyjaciółka z Kalifornii” – informacje dotyczące kampanii

„Przyjaciółka z Kalifornii” to kampania organizowana przez California Prune Board w Polsce. Jej głównym celem jest przybliżenie informacji na temat walorów zdrowotnych śliwki kalifornijskiej, wysokiej jakości, a także różnorodności wykorzystania tego owocu w kuchni. Kampania informacyjna „Przyjaciółka z Kalifornii” obejmuje szereg inicjatyw adresowanych do konsumentów, partnerów biznesowych oraz mediów, takich jak publikacje badań, spotkania informacyjne, warsztaty kulinarne. Więcej informacji w mediach społecznościowych: facebook.com/sliwkikalifornijskie, instagram.com/sliwki_kalifornijskie oraz na stronie poświęconej śliwkom kalifornijskim: http://www.californiaprunes.pl/.