handel sprawy społeczne ekonomia/biznes/finanse rodzina
Co mamy dla taty?
To on uczył nas jeździć na rowerze, objaśniał świat, był naszym pierwszym autorytetem. To na niego czekaliśmy niecierpliwie aż wróci z pracy, żeby opowiedzieć mu, co ważnego zdarzyło się w szkole. Nasz tata już 23 czerwca obchodzi swoje święto! Wonga.com, firma oferująca komfortowe pożyczki przez internet, w ramach kampanii „Ważne momenty w życiu” zapytała Polaków, kim dla nich jest ojciec, jak obchodzą jego święto, co planują kupić z tej okazji i ile pieniędzy zamierzają wydać na prezent.
Nie ma jak u taty
Wyniki badania przeprowadzonego przez Instytut Ipsos na zlecenie wonga.com[1] pokazują, że Polacy w zdecydowanej większości uważają swoich ojców za prawdziwy skarb. Dla 21% ankietowanych to właśnie tata jest największym autorytetem, a dla 16% badanych – przyjacielem. Według 15% z nas tata również najlepiej doradzi w potrzebie. Nie dziwi więc, że zdecydowana większość Polaków (73%) twierdzi, że Dzień Ojca to święto, które jest tak samo ważne jak Dzień Matki.[2] Co dziesiąty badany sądzi, że 23 czerwca ich ojciec może znowu poczuć się jak mały chłopiec – a to wszystko dzięki gadżetom, które dostanie w prezencie. No właśnie, co więc kupujemy naszym tatom?
Wspólne świętowanie
Jak wynika z badania Polacy są podzieleni w kwestii kupowania prezentów z okazji Dnia Ojca. Tylko nieco ponad połowa z nas (53%) planuje dać coś swojemu tacie 23 czerwca.1 47% osób biorących udział w badaniu przyznało, że nie kupuje prezentów w tym dniu. Tak mały odsetek osób decydujących się na upominek może wynikać z faktu, że po prostu nie wiemy, co podarować. Pokazują to też wyraźnie wyniki badania. Odpowiedzi na pytanie o najlepszy pomysł na prezent z okazji Dnia Ojca były bardzo zróżnicowane. Najwięcej osób (19%) uznało, że ich tata najbardziej ucieszy się ze wspólnie spędzonego czasu. Niemal co piąty z nas spędzi więc 23 czerwca w towarzystwie swojego ojca. To niezły wynik w czasach, gdy najcenniejszym dobrem jest właśnie czas. Na drugim miejscu najlepszych prezentów dla taty uplasowały się elektroniczne gadżety, a na trzecim – dość niepodziewanie – skarpetki, krawat albo jakakolwiek inna część garderoby. Książkę chce podarować ojcu jedynie 9% z nas.
Oszczędność przede wszystkim
Jednym z ważniejszych kryteriów, które bierzemy pod uwagę przy wyborze prezentu, jest cena. Ograniczony budżet nie pozwala na zakupowe szaleństwa. Polacy nie dają się jednak zwieść wszechobecnym reklamom i zachowują zdrowy rozsądek. Jak wynika z badania, na prezent dla taty planujemy wydać maksymalnie 100 zł – taką kwotę zamierza przeznaczyć aż 73% ankietowanych. 21% ma na ten cel zarezerwowane w budżecie pomiędzy 100 a 300 zł, a jedynie 6% z nas może sobie pozwolić na wydatek powyżej 300 zł.
Szukając wymarzonego podarunku dla naszego taty, pamiętajmy że przecież najbardziej liczy się pamięć, szczere życzenia i wspólnie spędzony czas. Może w tym roku zamiast kolejnego krawata poświęćmy chwilę na rozmowę? Niech nasz tata znowu poczuje się jak nasz największy powiernik, któremu chcemy opowiedzieć wszystko, co się zdarzyło - tym razem zaraz, gdy tylko sami wrócimy z pracy.
O badaniu
- Badanie brand tracking zostało przeprowadzone przez Ipsos w marcu 2016 roku na próbie n=1005.
- Badanie poświęcone marce wonga.com zostało przeprowadzone przez Ipsos w lipcu 2015 roku na reprezentatywnej próbie użytkowników Internetu w wieku 20-54, próba n=400.
[1] Badanie brand tracking przeprowadzone przez Ipsos w marcu 2016 roku, próba n=1005.
[2] Badanie poświęcone marce wonga.com przeprowadzone przez Ipsos w lipcu 2015 roku, próba n=400.